|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette ironi?
Det lurte jeg også på? Og så lurer jeg på hva som har endret seg de siste 10-15 årene? Hva er verre nå?
|
|
|
#63 |
|
© All rights reserved
|
Det lurer jeg også på. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Helt enig med deg (min utheving). Det er jeg/vi som foreldre som har ansvaret, all hjelp er hyggelig, men ikke noe man kan forvente. Jeg synes det er merkelig å forvente en haug med hjelp fra kreti og pleti og sutre over at man ikke får det. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Er dette ironi?Småbarn har vært strevsomt siden tidenes morgen, både i dag og for mange hundre år siden. At det er mer strevsomt å være foreldre i dag enn for 100 år siden eller for 20 år siden, det tror jeg ingenting på. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er dette ironi?Jeg synes det er en utrolig bonus med hver eneste ting besteforeldrene gjør med mine barn. Får jeg sove ekstra er jeg i ekstase. Har ikke sovet mye de 3 siste årene så bare å få ligge i sengen, slappe av og vite at ingen forventer noe av meg er luksus. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Leser
|
Sv: Er dette ironi?Hvis dere vil lese "samme innlegget", men litt mer morsomt skrevet anbefaler jeg dette (Magnus Jackson Krogh)
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er enig med deg. En kollega i permisjon sa det samme til meg forleden; mer press nå. Man må ikke gjøre alt som andre deler på snap, tik tok osv. Ingen barn trenger å være aktivisert hele tiden.
|
|
|
#70 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Er dette ironi?Den var morsom.
|
|
|
#72 |
|
|
Det er veldokumentert og ikke noe jeg har kommet frem til. Trenden begynte nok for mer enn 10 år siden, men har ikke blitt mindre. Det forventes mer aktiv deltakelse i barns liv nå enn på 90-tallet, da dagens småbarnsforeldre vokste opp. Jeg sa ikke at det var mer strevsomt, det tror jeg ikke man kan sammenligne.
|
|
|
|
#73 |
|
© All rights reserved
|
Interessant. Jeg kjenner faktisk ingen andre som har den innstillingen. Sist redigert av 007 : 25-07-25 kl 17:36. Årsak: La til litt |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er dette ironi?Det er vel 30 år siden 90-tallet?
|
|
|
#75 |
|
Introvert textrovert
|
Det er vel ikke barnehagen som forventer at alt skal være perfekt, og lage ting fra bunnen av? Og dekke til babygymmen? Det høres ut som noe sosiale medier predikerer? Jeg synes heller vi snakker med foreldrene om å ikke ha så høye ambisjoner, og råder dem, om dem spør, til å ikke ha fritidsaktivteter hver eneste dag etter barnehagen, for eksempel.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 26-07-25 kl 00:40. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Jeg har barn født på 90-tallet, hun kunne heller «ikke» kle på seg, smøre skiven selv etc hjemme, men i barnehagen var det ingen problem. Ungene er seg selv lik, det er foreldregenerasjonen og sosiale mediers inntog som lager dette travle samfunnet. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
Ja, det må du gjerne mene, men det er jeg ikke. Tvert om. Jeg bare mener at det er sånn en familie/en flokk bør funke. Å bidra med å smøre solkrem er ikke å ta over typisk foreldreansvar. Det er en helt absurd påstand. Jeg er heldig fordi jeg har giftet meg inn i en familie der man stiller opp for hverandre, der besteforeldrene og tanter/onkler tar med barna på kino/fisketur/teater osv. for sin egen del, ikke som en bonus for foreldrene.
|
|
|
|
#78 |
|
© All rights reserved
|
Absurd påstand, faktisk. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Er dette ironi?Helt enig med 007 her altså.
|
![]() |
|
|