Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hårløse legger - er det helt frivillig?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-25, 23:37   #81
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

De fleste bikinitruser er skåret slik at hår vil stikke ut hvis du ikke barberer deg. Og det må da være mange, mange som ikke gjør det? Jeg synes jeg ser det stadig vekk, jeg. Heldigvis.

Hvis det med fasongen på bikinitrusene er som du sier så må jeg ha skaffet meg andre typer bikinier. Alternativt er det slik at jeg ikke legger merke til at noen hår syns i bikinikanten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-25, 01:30   #82
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bikinitruser kommer da i mange ulike modeller. Noen er skåret lavt, og noen er skåret høyt. Noen med string, noen hipster, noen med høy benskjæring, noen mer som shorts. Må innrømme at jeg ikke har lagt merke til om det er synlig hår langs bikinikanten hos andre, men så er jeg svært sjelden på en strand, og enda sjeldnere i et basseng. Men var på (en stappfull) strand forrige dagen, da tenkte jeg ikke over det, enda så mye folk jeg så i bikini. Jeg så vel helst andre veier. Skal muligens igjen i morgen, kanskje jeg skal prøve å se etter da.

Gammel 06-08-25, 16:22   #83
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever det ikke som frivillig å barbere hverken legger, armhule eller bikinikant. Jeg skjønner at det i teorien er det. Jeg liker det best, både sesorisk og utseendemessig for meg selv.
Jeg er så indoktrinert at jeg rett og slett synes det ikke er noe fint når folk lar være.
Men, jeg respekterer at andre velger annerledes enn meg.

Sist redigert av Hønni : 06-08-25 kl 16:28.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-25, 19:32   #84
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har så godt som null hårvekst utenfor «bikinilinjen» (da skal man tettere på for å se det, enn det du får lov til uten å minst spandere middag), og ellers finnes det jo boksere og den slags også.

Gammel 07-08-25, 10:22   #85
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har vi hatt en spørreundersøkelse på hvor mange som barberer seg?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 11:49   #86
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er ubehagelig når håret på leggene blir før langt og jeg har på noe trangt. F.eks treningstights eller strømpebukse. Føler det ikke på samme måte på lårene eller bikinilinja. Så min konklusjon er at hvis ingen noen gang så kroppen min, ville jeg fortsatt å barbere leggene, men med lenger intervall enn når jeg stadig går i bikini.

Gammel 07-08-25, 11:59   #87
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang dette med å legge merke til, så tror jeg man lettere ser det man har fokus på hos seg selv.
Jeg legger veldig godt merke til kropps- og ansiktshår, fordi jeg selv barberer og napper og er opptatt av at det skal bort. Jeg registrerer (og har en mening om) sminke, hår, klær og til en viss grad negler, både hos meg selv og andre, fordi dette er noe jeg selv bruker både tid og penger på.
Briller ser jeg derimot ikke. Ikke fillers/botox heller. Eller om folk ser trent ut.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 13:22   #88
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Artig diskusjon. Jeg prøvde som ung å ikke barbere leggene mens jeg gikk på skole i et land der klimaet tilsa at jeg så og si alltid gikk med bare legger. Etter over to år med nekt og høylytte diskusjoner med klassekamerater ga jeg opp og barberte dem. Nå pleier jeg å gjøre det om sommeren "fordi det ser finest ut". Eller fordi jeg er indoktrinert til å synes det. Denne sommeren har jeg så langt ikke orket. Men jeg er på ferie i enda varmere strøk akkurat nå og har med meg høvelen. Regner med at det blir en runde med den så snart jeg husker på å ta den med i dusjen...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 13:56   #89
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ang dette med å legge merke til, så tror jeg man lettere ser det man har fokus på hos seg selv.
Jeg legger veldig godt merke til kropps- og ansiktshår, fordi jeg selv barberer og napper og er opptatt av at det skal bort. Jeg registrerer (og har en mening om) sminke, hår, klær og til en viss grad negler, både hos meg selv og andre, fordi dette er noe jeg selv bruker både tid og penger på.
Briller ser jeg derimot ikke. Ikke fillers/botox heller. Eller om folk ser trent ut.

Det tror jeg, i hvert fall i noen grad, du har rett i. For meg er det ofte sånn at det jeg selv er opptatt av ser jeg nok, men hos andre "katalogiserer" jeg det som noe som kunne passe for meg, eller noe som ikke passer meg. Jeg er selvsentrert nok til at det handler om meg og ikke dem. På samme måte som det er min egen kropp, min vekt, mine hår o.s.v. jeg ser og bryr meg om. Jeg tror ikke jeg er aleine om det altså. Vi er opptatte av hva andre mener om oss, men som regel er de mest opptatte av seg selv og alt som ikke er godt nok hos dem selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.