|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
MiddagstipsJeg er matlei og har dårlig matlyst, så jeg trenger tips til noe jeg kan lage en stor porsjon av og ha i mange dager.
And I said to my body, softly, "I want to be your friend. It took a long breath and replied, "I've been waiting my whole life for this." ~ Nayyirah Waheed ~ Sist redigert av frukt : 05-08-25 kl 20:12. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MiddagstipsChilli con carne blir jo bare bedre og bedre synes jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: MiddagstipsJeg anbefaler Skilpaddas spinat- og kikertcurry. Den KAN selvsagt serveres med ris, men den MÅ ikke. Du kan jo variere tilbehøret, nan-brød en dag om du vil, bare avacado feks ved siden av en dag etc. Jeg lager den ofte i større porsjoner selv, spiser i flere dager / fryser ned. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Middagstips-Ja veldig enig med apan- den er skikkelig god! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: MiddagstipsSopp stroganoff
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: MiddagstipsLag opp/stek opp en pakke med kjøttkaker, lage saus og koke poteter for en familie, type 2 kjøttkaker+ 2 poteter med noe saus i hver og frys ned. Da har du 4 middager.
|
|
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: MiddagstipsKokte egg i kjøleskap, hummus, syltet rødløk, ferdig oppdelt salat, fetaost, andre ting som en raskt kan sette sammen til en mettende salat? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
finner ut av mye
|
Sv: MiddagstipsTakk for mange gode forslag.
|
|
|
#9 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: MiddagstipsJeg er antakeligvis skrudd sammen annerledes enn deg på matfronten, dersom jeg er matlei - så vil jeg heller ha noe som er lett/kjapt å lage, og ikke måtte spise den samme gryten flere dager etterhverandre.
|
|
|
#10 |
|
WF: BNBE
Sv: MiddagstipsEt tips kan være å legge inn de ingrediensene du har i ChatGPT, og si at du gjerne vil ha forslag til et kjapt måltid med disse ingrediensene. Da slipper du å finne på selv, og kan bare følge beskjed. Jeg har testa det de siste ukene, med stort hell, for å lage ukeplan ut fra det vi har i skap og skuffer.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: MiddagstipsJeg lager ofte middag til bare meg selv, og det synes jeg er skikkelig kjedelig. Men alt blir bedre med "Grønnkål Mix" fra Rema!
|
![]() |
|
|