Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva elsker du å gjøre?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-25, 23:30   #21
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva elsker du å gjøre?

Jeg elsker å kjøre bil, gjerne langt. Jeg koste meg glugg og nøtter hvert minutt den sommeren jeg kjørte helt alene fra Molde til Stavanger uten annen stopp enn ferger.

Jeg elsker å være med på konferanser og møter i fagforeningen min. Det er så interessant og engasjerende.

Å være hjemme alene er toppen av lykke (er det så sjeldent jeg er det).

Gammel 07-08-25, 23:57   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en fin tråd!
Jeg elsker

• Å svømme når det er over 20 grader i vannet
  • Å sykle
  • Å være sosial
  • Å besøke nye steder
  • Å skrive brev
  • Å drikke vin i godt selskap
  • Og å Spise god mat

Gammel 08-08-25, 00:20   #23
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker å høre på gode formidlere. Når noe jeg aldri verden hadde trodd skulle interessere meg, blir kjempespennende og lærerikt.

Jeg elsker når handlingen i en bok er så gripende at jeg bare må lese videre.

Jeg elsker å strikke raglanfelling. Det er noe med hvordan jeg runde for runde kan se plagget komme nærmere og nærmere sin endelige form som jeg syns er så givende på en eller annen måte.

Gammel 08-08-25, 01:04   #24
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker nesten alle aktiviteter i smertefri tilstand. Det er rett og slett euforisk!

Med smerter elsker jeg aller mest sosialt samvær med mennesker som gjør meg godt. Av den grunn elsker jeg også å være sammen med elevene mine.

Gammel 08-08-25, 01:13   #25
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Elsker å bade, padle SUP, snorkle, gå i fjellet, og å klatre.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 09:04   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er særdeles ekstrovert, og blir glad når jeg er sammen med folk.

Jeg tror mine lykketopper oppnås under syhelger. Da sitter vi 6-8 damer i samme lokale en hel helg med symaskiner (alle har minst to maskiner). Vi syr masse og skravler definitivt ganske mye også. Jeg blir så glad når jeg klarer å sy noe fint og samtidig få så mye sosialt påfyll.

Gammel 08-08-25, 09:34   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Så fin tråd. Morsomt å lese hva dere elsker/liker.
Jeg liker/elsker:
- å gå i fjellet
- å spise veldig god mat i godt selskap
- å reise (når formen er god og det er tilrettelagt nok).
- å lære og utvikle meg, det er et savn nå.
- å være i båten sene fine sommerkvelder

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 09:48   #28
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg elsker å spille med korpset mitt, være sammen med folk som gir meg energi, strikke og se på TV samtidig, sove til jeg våkner av meg selv, og den første kaffekoppen hver dag.

Gammel 08-08-25, 10:39   #29
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det her var nyttig å tenke på. Jeg elsker:

- Reise, oppleve nye ting, ha fri, være sammen med de jeg liker
- Gå mange skritt i en hyggelig storby
- Skikkelig god sex
- Spise på (bra) restaurant
- Samle gode venner til en hyggelig kveld
- Lytte på podcast eller musikk
- God stemning, latter og tull med noen glass vin
- Danse når jeg er inne i en god flyt
- Å være på hytten
- Å en sjelden gang har et eller to døgn helt alene (vil ikke ha det for ofte)
- Når jeg gjør noe skikkelig smart på jobb
- Å få skikkelig velfortjent ros
- Å gå lange turer med sekk (gjør jeg alt for sjelden)
- Å skravle med mannen min og sønnen

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 11:13   #30
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å elske noe er for meg forbeholdt svært få både folk og opplevelser. Og de egner seg ikke på trykk
Men jeg er veldig glad i melke ku. Når det er god flow, ting virker, dyra er chill og slt stemmer. Det er en helt egen følelse.
Å kunne legge meg tidlig, gjerne før klokka ni, og kunne sløve i senga og gjøre ingen ting.
Å ri, og særlig de øyeblikkene der alt klaffer og man kjenner seg som ett med hesten.
Lage mat og spise med familien og storfamilien og venner.
Å ha god tid, skikkelige råvarer og masse folk som gleder seg til mat er kanskje helt i nærheten av aktiviteter jeg nesten kan si at jeg elsker.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 11:21   #31
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

-Å bade i havet, padle SUP eller kajakk, å se på horisonten, lukte og høre lydene fra hav, snorkle, fiske krabber og fange smådyr i fjæra med ungene. Sukk, jeg burde bodd ved havet, ikke inne i skogen som jeg gjør...

-Men her jeg bor har jeg også heldigvis mye som gjør meg lykkelig, pusle i hagen/drivhuset og høste av det jeg har dyrket, sitte med en kaffekopp og se på hønene som driver med sitt, turer i naturen med ungene og mannen.

-Reising: både korte og lengre reiser gir mye påfyll

Sist redigert av Galathea : 08-08-25 kl 14:28.
Galathea er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 11:35   #32
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Å bade i hav som holder god temperatur, det er en av de tingene hvor jeg oppriktig føler på gledesfølelse og å være i nuet.

Å rusle i storbyer, gjerne med en god kaffe i hånda og bare kikke på folk og bygninger kommer også høyt på lista.

I hverdagen prøver jeg å få til en liten time med bok og god kaffe på en eller annen kaffebar en gang i uka.

Skravlekvelder med gode venninner er også gull. Det skjer litt for sjelden.

Hvordan kunne jeg glemme alenetid? Å ha huset for meg selv noen timer er helt nydelig!

Jeg er ikke et spennende menneske ser jeg.

Sist redigert av Bokormen : 08-08-25 kl 14:39.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 12:03   #33
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

For en tråd! Den gjør meg glad!

Jeg elsker å
* henge med venner
* ha gode kulturopplevelser, konserter, teater, musikaler, museum, gjerne sammen med venner.
* oppleve og ha samtaler med ungene og se dem bli voksne og gjøre egne kloke og ikke så kloke valg.
* være på jobb i begge jobbene mine på hver sin forskjellige måte. Mye jeg ikke elsker, men essensen i hver jobb elsker jeg.
* strikke, både med venner og skravling, men også alene med en god bok eller en god film eller serie.
* lese gode bøker og prate om dem
* reise og oppleve nye ting
* legge meg i rent sengetøy
* sitte i sofaen etter at huset er ryddig og rent
* rekke alt jeg hadde tenkt
* krysse av ting på en liste som jeg skal gjøre

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 12:09   #34
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg påstår alltid at jeg ikke liker å gjøre noen verdens ting, men skal vi nå se:

- spise god mat
- sløve i sofaen med godteri/snacks og tv
- løse kryssord
- ha trent (ikke å trene i seg selv)
- delta på quiz
- rydde, så lenge det innebærer å kvitte seg med ting (mantra: kast skjiten)
- lese en god bok, gjerne sittende på verandakassen på verandaen

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 08-08-25 kl 13:26.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 13:11   #35
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å gå. Nesten uansett hvor, i bygater, boligstrøk, skog eller lange turer på fjellet. Bare gå og gå.

-Reise, oppdage nye steder. Alene, med familien, eller sammen med noen få andre som har samme interesser som meg selv, og som jeg trives sammen med.
-Være alene hjemme.
-Lese bøker.
-Spise god mat (som andre har laget)
-Drikke morgenkaffen ute på terrassen før jobb.

Sist redigert av My : 09-08-25 kl 09:55.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 13:23   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh! Fin tråd!

Jeg lar meg lett begeistre, egentlig, og finner glede i masse forskjellig, men det jeg virkelig elsker er:

- Hverdagsmiddager med familien samlet rundt bordet, dvs meg og de tre barna, når skravla går. Det er ikke så ofte lenger, men jeg virkelig nyter de stundene.
- Å kjøre bil, gjerne om natten, gjerne lenge. Og å kjøre motorsykkel, alene, langt.
- Å være med hesten "min", jeg nyter stallarbeid, liker å ri ut på tur, virkelig elsker lange galopper over sletter eller langs skogsveier, og koser meg glugg med kosete hest etter tur når hun får grøt og gulerøtter.
- Søndagsmorgener uten presserende jobbing som må gjøres, spesielt hvis huset er noenlunde ryddig, med kryssord og kaffe og jentungen som slumser rundt i sofaen og ser på Simpsons.
- De yyyyytters få gangene jeg er alene hjemme i huset og har en kveld hvor jeg kan høre på klassisk musikk, lese bok og drikke vin.
- Fjelltur
- Skogstur
- Følelsen når jeg skriver eksamener og det endelig løsner og jeg vet at jeg får en A.
- Å kunne legge seg uten vekkerklokke og uten bakvakttelefon og med telefonen på lydløs. (Lenge siden sist ass...)
- Å se når ungene mine mestrer ting de har øvd på og jeg vet betyr masse for dem.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 18:21   #37
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Så mange fine lister. Jeg lar meg begeistre over små ting i hverdagen og så savner jeg å være mer alene.

Jeg liker solnedganger, det gir meg ro.
Strikke
Være alene hjemme over tid, det er jeg aldri
Middager med hele familien. Det har vi ofte med lange og fine samtaler
Stelle i hagen, både sage trær, grave røtter og stelle med blomster
Bøker, når jeg finner de jeg liker og det er flyt
Sitte ute I regnet, pakket inn og under tak. Gjerne ned strikketøy eller bok.
Kaffe. Det gleder meg hver dag. De hverdagslige koppene på jobben eller ed en fortauskafe i Paris. Ja takk!
Være sammen med venner og være sammen med familien. Vi trenger ikke gjøre så mye heller, bare være sammen.

Gammel 08-08-25, 19:15   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å vin-nerde! Lese om vin, teste vin sammen med andre, snakke om vin, høre podcaster, ta kurs/master class.

Jeg elsker å lese! Skjønnlitteratur, klassikere, krimbøker, science fiction, til og med trashy kjærlightsromaner AKA husmorporno. Alt går i grisen!

Jeg elsker å synge! Jeg har i lange perioder gått hos sangpedagog og det er gøy, men det beste er å synge i kor med folk som er flinke og som øver mye.

Jeg elsker å ha middagsselskaper og bruker masse tid på å planlegge mat og vin. Teste nye oppskrifter og by på god mat.

Jeg elsker å strikke! Skape noe med hendene og lager gaver som folk blir så glade for.

Jeg elsker å reise. Nye steder, nye opplevelser, ny vin og matretter.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 19:55   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker dette forumet og er kjempeglad for responsen deres

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 19:55   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å sitte rundt et bord og spise og skravle og le er noe av det beste i verden. Enten det er en hverdag der alt «klaffer» eller en mer staselig anledning.

Mjuke labradorører.

Å synge, danse og bade.

Å ha trent intervaller, det blir jeg voldsomt oppstemt av.

Når alt «klaffer» på jobb hos en kunde, og det skikkelig svinger.

Å være alene på hytta.

Kajakk med venner, raste på et svaberg, bade, drikke kaffe og spise boller.

Kvalitetstid med ungene. Hva nå det er (det inntreffer på de mest uplanlagte tidspunkt).

Å snuse på babyer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.