Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Superenkel symaskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-25, 09:48   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Superenkel symaskin

Vet ikke om dette passer her eller i hobbyforum.

Jeg vurderer å skaffe meg en superenkel symaskin. Jeg har ikke planer om å begynne å sy, men av og til hadde det vært kjekt å ha. Jeg strikker mye, og av og til strikker jeg noe som ikke er ren ull, og dermed som trenger maskinsøm før klipping. Og av og til fikser jeg en søm i en bukse.

Hittil har jeg da enten besøkt noen med symaskin eller sydd for hånd med nål og tråd.

Men det er VELDIG prisforskjell på symaskiner... Så jeg aner ikke hva jeg bør betale..

Jeg trenger egentlig bare rettsøm og sikksakksøm. Kan aldri tenke meg at jeg trenger noe annet. Ser på finn at noen selger en pfaff hobby 301 til 1500 kr i nærheten. Har ikke peiling om det er mye eller lite for den. Eller kan jeg like godt kjøpe en ny maskin på power til 800 kr?

Gammel 08-08-25, 10:43   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superenkel symaskin

Det er veldig enkle sømmer du skal sy. Du trenger rettsøm og sikksakk, og det har alle maskiner. Men noen maskiner krangler mer enn andre. Det jeg har lest på nett er at Singer-maskinene krangler mer enn mange andre. Husqvarna og Janome regnes som pålitelige maskiner.

Jeg syr en del, og eier en datamaskin med nål. Det trenger ikke du. Du trenger en enkel mekanisk maskin som ikke tuller med deg. Det siste punktet er jo det vanskelige, for man vet jo aldri helt hvilke maskiner som funker.

I din situasjon så ville jeg fulgt med på finn.no (eller tilsvarende), og kjøpt en pent brukt maskin som ikke var Singer for en pris du er villig til å betale.

Gammel 08-08-25, 14:19   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

....
I din situasjon så ville jeg fulgt med på finn.no (eller tilsvarende), og kjøpt en pent brukt maskin som ikke var Singer for en pris du er villig til å betale.

Det er der jeg tenker, men har virkelig ingen anelse om hverken hva som er "pent brukt", eller hva som er en grei pris.

Gammel 08-08-25, 16:05   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at en maskin som koster 1900 på obs og lignende vil skape mer frustrasjon enn glede. Jeg kjøpte meg nettopp janone - tenkte litt å kjøpe brukt, men få maskiner til salgs. - i alle fall i nærheten av der jeg bor.

Gammel 08-08-25, 18:32   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk at sikksakk-sømmen kan stilles (eller finnes) i ulike bredder.

Jeg har sydd mange plagg på helt enkel Bernette med rettsøm og sikksakk. Litt mye lyd av den da.

Hadde tatt sjansen og kjøpt den Pfaff'en.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.