|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg skal stemme ved valget, og jeg har stemt ved alle tidligere valg hvor jeg har hatt stemmerett. Men denne gangen synes jeg faktisk det er vanskeligere enn noen gang før. Det er så mange viktige saker og jeg spriker en del i hva jeg mener. Altså; jeg er i mye mindre grad enn før enig med ett parti.
|
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg har noen argumenter mot en del partier. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg stemmer alltid og partivalg inneholder som regel noe kamelsvelging sammen med sakene jeg er enig i, for ingen av dem passer helt for meg.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg stemmer alltid, og det varierer litt. Jeg tilhører venstresida, men nærmere sentrum enn ytterst. Jeg syns valget i år er vanskelig. Jeg vil ha en regjering som kan være stødige i en omskiftelig verden, holde hodet kaldt i møte med USA, vurdere EU-medlemskap og være helt soleklar i sin fordømmelse av Russlands invasjon i Ukraina og Israels folkemord på palestinere. Utenrikspolitikk er viktig for meg, og jeg har vært frustrert over at det har vær fullstendig fraværende i valgkampen i årevis.
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025
Jeg kan nesten sitere dette ordrett for du sier alt jeg er enig i, minus at jeg ikke har stemt MdG før, men at jeg stemte SV sist. Jeg har også stemt Venstre en gang. Oftest AP. Nei, i år vet jeg sannelig ikke.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg synes det er vanskelig i år. Jeg er på venstresiden, i noen saker svært langt til venstre, og egentlig i flere saker ganske nærme sentrum. Jeg har stemt Rødt, MdG, Venstre, SV og AP i tidligere valg. Nå sliter jeg med Mimirs populisme, MdGs mangel på ryggrad i alt annet enn klima, Venstres musepipestemme, SVs indre kaos og så smerter det meg at ikke Arbeiderpartiet er enda tydeligere i utenrikspolitikken - selv om jeg synes Barth Eide egentlig er helt topp. I næringspolitikk synes jeg både SV og AP har tunnellsyn, men jeg kommer aldri til å stemme Høyre bare fordi jeg er enig med dem i _noen_ saker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Permakulturell
|
Dette!
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg også sliter i år.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Jepp, her er jeg også. Jeg har hørt Barth Eide snakke i flere sammenhenger i vår og sommer, og syns han har vært forfriskende tydelig angående Palestina og Israel. Men Arbeiderpartiet ass, så mye rot. Og SV.
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg står på liste for MDG og kommer til å stemme på dem.
|
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg har tidligere blitt trukket mer mot MDG fordi miljø, men jeg orker ikke. Så jeg kommer nok til å stemme som jeg alltid har gjort, selv om jeg ikke er enig i alt (men hvem er nå det uansett).
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Opplever vi det som at AP og SP er en reell regjeringskonstellasjon igjen?
|
|
|
|
#13 |
|
Er frisk!
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg er livredd for privatisering av skoler, todeling av samfunnet og USA-tendenser, så drt kan ikke bli høyresiden. Også vil jeg ha et styringsdyktig, stort parti. Og da er det bare ett igjen selv om jeg på langt nær er enig med dem i alt.
|
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Dette er grunnen til at alt på borgerlig side er totalt uaktuelt.
|
|
|
|
#16 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg vet ikke hva jeg skal stemme, og er så lei av populistisk valgkamp at jeg skjermer meg for mas fra politiske partier på stand, ikke ser på valgsendinger eller følger spent med på spillet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg holder meg på venstresida som alltid, miljø/klima og det å verne om fellesskapsløsninger, et trygt arbeidsliv og velferdsstaten er viktig for meg. Sist redigert av Galathea : 11-08-25 kl 15:45. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Vi forhåndsstemte i dag.
|
|
|
#19 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Skal også selvsagt stemme, men som flere andre her sliter jeg veldig med hvem jeg skal stemme på. Har skjedd at jeg har bestemt meg der og da i luka.
|
|
|
#20 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Klin umulig å finne et parti som gir meg gode svar på alle områder.
|
![]() |
|
|