|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Male utendørs karmer/vindu og heftgrunningJeg tenkte meg åpenbart ikke om og har malt kantene rundt vinduet på terrassedøren uten heftgrunning først
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Male utendørs karmer/vindu og heftgrunningMå man ha heftgrunning? Jeg hadde også tenkt å bare male…? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Male utendørs karmer/vindu og heftgrunningJeg tror kanskje disse spraymalte vinduene og dørene har godt av heftgrunnførst for en mer varig resultat samt å unngå avskalling. Jeg får spørre Chat GPT
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Male utendørs karmer/vindu og heftgrunningJeg har også nettopp malt vinduskarm uten heftgrunning. Første strøk bare skled rundt, men det sitter fast og etter tre strøk ser det supert ut. Jeg maler med drygolin nordic extreme. Vasket først.
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Male utendørs karmer/vindu og heftgrunningOooh, nice! Det er malingen jeg bruker også. Jeg tror ikke det er et problem på vinduskarmer egentlig, for der er man liksom ikke borti. Terrassedøren er litt annerledes. Der er man bort med hender, ringer etc. ChatGPT mente jeg skulle bare slipe lett over for bedre heft, og det er jo ganske overkommelig. Jeg hadde ikke måttet male de hvis ikke det var for at jeg ville ha klassisk hvit og ikke bomull
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Male utendørs karmer/vindu og heftgrunningJeg har malt dør også. Jeg har prøvd å skrape litt siden det så så tørt og udekkende ut, men sitter bom fast. Også der jeg ikke vil at det skal gjøre det, dessverre.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Male utendørs karmer/vindu og heftgrunningVi har også bomull og skal ha klassisk hvit. Jeg hadde ikke orket å gjøre det hvis det ikke var for at alle de nye våre våre (mer enn halvparten) er i klassisk hvit. De vil jeg ikkr male. |
|
|
|
![]() |
|
|