Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Male utendørs karmer/vindu og heftgrunning

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-25, 20:27   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Male utendørs karmer/vindu og heftgrunning

Jeg tenkte meg åpenbart ikke om og har malt kantene rundt vinduet på terrassedøren uten heftgrunning først Jeg trenger at noen forteller meg at det er null stress, and carry on

Gammel 12-08-25, 20:47   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male utendørs karmer/vindu og heftgrunning

Må man ha heftgrunning? Jeg hadde også tenkt å bare male…?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-25, 23:33   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror kanskje disse spraymalte vinduene og dørene har godt av heftgrunnførst for en mer varig resultat samt å unngå avskalling. Jeg får spørre Chat GPT Kledning og karmer i samme materiale som kledning maler jeg rett på.

Gammel 13-08-25, 00:09   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også nettopp malt vinduskarm uten heftgrunning. Første strøk bare skled rundt, men det sitter fast og etter tre strøk ser det supert ut. Jeg maler med drygolin nordic extreme. Vasket først.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 00:33   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Oooh, nice! Det er malingen jeg bruker også. Jeg tror ikke det er et problem på vinduskarmer egentlig, for der er man liksom ikke borti. Terrassedøren er litt annerledes. Der er man bort med hender, ringer etc. ChatGPT mente jeg skulle bare slipe lett over for bedre heft, og det er jo ganske overkommelig. Jeg hadde ikke måttet male de hvis ikke det var for at jeg ville ha klassisk hvit og ikke bomull Men jeg synes ikke de så ut som bomull heller. Og sprossene er i PVC og de er ikke bomull, men heller klassisk hvit, så jeg tror egentlig vindusprodusenten har trillet en terning på farge(e)...

Gammel 13-08-25, 05:35   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har malt dør også. Jeg har prøvd å skrape litt siden det så så tørt og udekkende ut, men sitter bom fast. Også der jeg ikke vil at det skal gjøre det, dessverre. Mannen i butikken nevnte ikke heftgrunn, men anbefalte denne for flater som var malt fra før og som jeg ikke visste helt med hva.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 08:28   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også bomull og skal ha klassisk hvit. Jeg hadde ikke orket å gjøre det hvis det ikke var for at alle de nye våre våre (mer enn halvparten) er i klassisk hvit. De vil jeg ikkr male.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.