Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Generell diskusjon om stortingsvalget 2025

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-25, 15:42   #61
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025

Jeg er 99 % sikker på at Sylvi Listhaug blir statsminister dersom det blir regjeringsskifte. Og det vil være katastrofe om Sylvi Listhaug skal være Norges bidrag i den diplomatiske dugnaden som trengs i verden nå.

Gammel 13-08-25, 15:44   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vedder jeg en femtilapp mot Zulu, men det er godt mulig jeg er drevet av ønsketenkning. Jeg TROR at det for FrPs velgere er viktigere med noen veldig klare seiere enn statsministerposten.

Gammel 13-08-25, 15:51   #63
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det vedder jeg en femtilapp mot Zulu, men det er godt mulig jeg er drevet av ønsketenkning. Jeg TROR at det for FrPs velgere er viktigere med noen veldig klare seiere enn statsministerposten.

Jeg mente lenge det samme som deg, men jeg synes retorikken ellers i partiet (og hos SL selv, for så vidt) har endret seg i det siste. Tenk den fristelsen maktstrategisk, da! Frp har drømt om og kjempet for å bli tatt på alvor, få sitte ved bordet, siden det startet. Å gi fra seg det for finans (som de har hatt før) og noen symbolseire er ikke viktig nok, banna bein. Og Sylvi er sulten på å bli stjerne.

Gammel 13-08-25, 15:51   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JEG tror FrPs velgere er som Trumps, og at de vil elske å ha statsministeren, og deretter legge skylda på alle andre for ting de ikke får.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 15:52   #65
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det største partiet skal ha statsministeren, så blir det vel Sylvi om det blir regjeringsskifte. Hvis ikke blir hun vel finansminster? Vet ikke om jeg tenker at det er bedre.

Gammel 13-08-25, 15:54   #66
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Sylvi Listhaug blir statsminister om muligheten byr seg. Hun har profilert seg sånn over flere måneder, endret image og har ikke en fullt så sterk konkurrent i Erna for tiden.

Polyanna: det er sant det du sier, jeg har ikke tenkt sånn på det før. At for store partier gjelder de store linjene og hva de er villige til å forsake, mens for de små er det enkeltsakene de kommer til å kjempe for. Mens resten av det de står for handler mer om hvem de er villige til å gå i regjering med.

Gammel 13-08-25, 15:58   #67
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også ganske sikker på at Sylvi blir statsminister om de blir det største partiet.
Jeg ble dypt skuffet over Venstre da de for noen år siden solgte sjela til FrP. Da var det utmelding med en gang.
Jeg er heller ikke imponert over Rotevatns lederskap.

MDG er fullstendig uaktuelt pga kandidatene og en del sprø standpunkter.

Alt i alt er jeg fornøyd nok med regjeringen vi har nå og den statsministeren vi har nå. Jeg håper vi slipper et skifte som medfører løse kanoner fra ytre høyre i regjering.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 16:08   #68
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

MDG er fullstendig uaktuelt pga kandidatene og en del sprø standpunkter.

Kan du utdype? Spør ikke for å skulle kverulere eller noe – jeg har rett og slett ikke peiling.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 16:22   #69
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Det er jo også helt, helt unntaksvis at det største partiet har gitt fra seg statsministeren. Og det har ikke akkurat vært til gunst for partilederen. Sylvi har neppe tenkt å bli Frps Jan Petersen.

Gammel 13-08-25, 16:47   #70
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bondevik var sikkert ikke størst da Kr.F hadde statsministeren? Soør fordi jeg ikke gidder å google.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 16:51   #71
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Bondevik var sikkert ikke størst da Kr.F hadde statsministeren? Soør fordi jeg ikke gidder å google.

Spør Jan Petersen.

Gammel 13-08-25, 16:52   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig Venstre solgte sjela si, men de solgte den dyrt. Venstre fikk enormt mange gjennomslag på natur og klima, samt for skeives rettigheter, i regjering, som man fortsatt ser effektene av. Det var det som til slutt ble så surt for FrP at de til slutt gikk ut. (Den Syria-saken var bare en unnskyldning, evnt dråpen som fikk det til å renne over).

Gammel 13-08-25, 16:52   #73
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Første gang jo, men andre gang nei. (Om jeg ikke husker helt feil da)

Gammel 13-08-25, 16:53   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Orker, orker, orker ikke tanken på SL-statsminister. Og tror Erna er villig til å gi FrP MYE på sak for å beholde statsministerposten.

Vi får se hvem som tjener den femtilappen. Akkurat nå ser uansett problemstillingen veldg fiktiv ut.

Gammel 13-08-25, 16:54   #75
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Spør Jan Petersen.

Jeg hadde glemt ham helt ut før han ble nevnt i tråden her.

Gammel 13-08-25, 17:15   #76
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Orker, orker, orker ikke tanken på SL-statsminister. Og tror Erna er villig til å gi FrP MYE på sak for å beholde statsministerposten.

Litt usikker på om DET høres så mye bedre ut…

Gammel 13-08-25, 17:19   #77
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tenkte det samme.

Petersen ... det var også noen ja.

Hvem tar over etter Erna? Ine Sørøeide? Henrik Aasheim?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 18:09   #78
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

JEG tror FrPs velgere er som Trumps, og at de vil elske å ha statsministeren, og deretter legge skylda på alle andre for ting de ikke får.

Der formulerte du helt perfekt det jeg forventer fra den kanten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 19:30   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, det er jo virkelig pest eller kolera, men realiteten er nå en gang at de ser ut til å få veldig mange stemmer.

Gammel 13-08-25, 21:15   #80
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker hverken Sylvi eller Erna som statsminister, kjenner jeg. I så stor grad at jeg kommer til å ligge i fosterstilling og gråte om det blir realitet.

Om Jonas fortsatt er statsminister etter valget, lover jeg å engasjere meg mer i partiet og grønnmale det innenfra.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.