Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-25, 12:18   #201
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Utsolgt for settehvitløk av Valdres på to timer! Fikk Mail om at salget var i gang kl 17:50. Sjekket ikke Mail før klokka 22. da var det tomt!!
Fader altså! Da må jeg begynne å lete etter folk som bor i nærheten av Valdres fengsel igjen….

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-25, 12:25   #202
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har de hvitløk rundt fengslet, Floksa?
Har ferie, gruffer litt over at jeg ikke har gjort så veldig mye indretjeneste som planlagt (stua trenger rundvask). På den annen side har jeg mange dager å ta av...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-25, 13:12   #203
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har de hvitløk rundt fengslet, Floksa?
Har ferie, gruffer litt over at jeg ikke har gjort så veldig mye indretjeneste som planlagt (stua trenger rundvask). På den annen side har jeg mange dager å ta av...

Ja fengselet i Valdres pleier å selge hvitløk om høsten. Var sånn jeg oppdaget at den fantes. Eneste sorten som overlever på H8

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-25, 15:35   #204
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min bestemor me brukken hofte ble jo overført tilbaske til bofellesskapet sitt, men nå er hun kjør med ambulasne til øhd med delirium, så vi får de hvordan dette går. Det er klart at ungene mine har vært spart for mye, de får sitt første møte med døden for en som står dem skikkelig nbær når hun dør,, de er 9, 14 og straks 17 år gamle.

For mange år siden, da jeg var nesten 26 år gammel, døde min bestefar like før bursdagen min, og den bursdagen feiret jeg ikke, pga dødsfall og begravelse. Og nå er det mulig at hans kone altså dør rett før min sønns 17 års dag.

(Han som ikke egentlig feiret 16 prs dagen sin i fjor heller, da lå faren på sykehuset så vi brutke ettermiddagen på å få treffe ham som fikk ta mot besøk den dagen)

Min gamle bestemor er 98 år gammel og har altså vært enke i 20 år, hun er mett av dage og det er forståelig om hu nå dør, i troen på å da få møte igjen sin mann. Men trist er et om det skjer. Når det skjer. Vi vet det skjer ør eller siden, hun er 98 år gammel og syk. Og altså nå med hoftebrudd. Og delirium.

Gammel 14-08-25, 15:37   #205
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Og ejg sakl liksom sitte her og jobbe nå, effektivt og i det hele, på hjemmekontor vel og merke fordi jeg må dryppe min datter med øyedråper 6 ganger om dagen, så jeg kjører på med arbeid og fokus så harde jeg kalrer nå mens jeg venterpå neste oppdatering på telefonen. For jobben går jo ikke sin vei. Varmt er det også, sommeren er på snarvisitt på sunnmøre

Gammel 14-08-25, 15:53   #206
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

på Malama

Gammel 14-08-25, 16:12   #207
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malama: Jeg skjønner at det gjør vondt, men det noe med å være så gammel og syk. Jeg har en bonusbestemor, som har vært i livet mitt siden jeg var 6 år, som i går flyttet fra omsorgsbolig til sykehjem. Hun synes livet nå er ekstremt stusselig, og jeg begynner å tenke at det nå snart egentlig kunne vært greit om hun fikk slippe. Selv om jeg kommer til å bli veldig lei meg når det faktisk skjer.

Gammel 14-08-25, 16:15   #208
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er noe med å være gammel og syk ja, som gjør at det er gruff på hennes vegne.
.og sorg på mine. Og ungene. Og alt som skjer på en gang med skolestart og 17 års dag og altså dette.

Men ja. Hun er gammel og syk så jeg har slått meg til ro med at hun har levd hele sitt liv og er ferdig sånn sett. Men sårt og vondt likevel.

Gammel 14-08-25, 16:26   #209
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Min bestemor gav opp når hun ble syk. Ville ikke ha medisiner eller mat. Er så glad hun fikk oppleve første oldebarnet før hun døde. 20 år siden og da var hun et par år yngre en din malama.

Gammel 14-08-25, 16:51   #210
Malama

Malama sin avatar

Standard

Min har faktisk både oldebarn og tippoldebarn. Det eldste oldebarnet er 30.

Gammel 14-08-25, 17:00   #211
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Starter sent i vår familie. Jeg har aldri hatt oldeforeldre i live.

Gammel 14-08-25, 17:11   #212
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Hva er vitsen med blinde/svaksyntmerking når bussen kjører langt forbi.

Sist redigert av star : 14-08-25 kl 17:34.
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-25, 17:13   #213
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vepsestikk på ene tåa.
Egentlig veps i det hele tatt.

Gammel 14-08-25, 18:14   #214
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Flere timer overtid to dager på rad.

Gammel 14-08-25, 19:00   #215
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Militæret - som kaller inn folk med matallergier og kokk som nekter å tilrettelegge.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-25, 19:32   #216
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Militæret - som kaller inn folk med matallergier og kokk som nekter å tilrettelegge.

Sånt går jo ikke an!

Gammel 14-08-25, 19:39   #217
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sånt går jo ikke an!

Det gjør tydeligvis det. Mye ris, salat og skinke.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-25, 22:55   #218
Malama

Malama sin avatar

Standard

Men jeg er innmari bortskjemt da

Mens jeg jo leser i tråd etter tråd om forlagene 8bsostr fast av livet, begravelse av foreldre.

Så har jeg en bestemor jeg. Mine foreldre er de som er i "omsorg for foreldre i siste fase av livet"-fasen. Mens jeg. Åpenbart bare er en liten jentunge.

En liten jentunge muligens på vei inn i perimenopause vel og merke, med ansvar for tre unger og beviselig ikke helt pur ung lenger.

Men en jentunge som får meldinger fra mamma om min farmor.

Gammel 14-08-25, 22:59   #219
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre var i midten av tredveåra da jeg ble født, da blir det jo sånn. Pappa døde i tillegg tidlig, jeg var såvidt over i tjueåra. Svigermor er bare seks år eldre enn broren min.

Gammel 15-08-25, 12:50   #220
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Besteforeldrene mine fikk mine foreldre sent, på begge sider, så de døde på 90-tallet, men mine foreldre er "bare" 76. Men ser de er eldre nå enn for bare 5 år siden da.
Far har en søster som er 17 år eldre (som faktisk lever) og mor er barn nr 4 av 5. Nå er bare den (nest) eldste søsteren igjen. Dvs hun er egentlig den eldste søsteren, for den eldste søsteren døde da hun var spedbarn, like etter fødsel.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.