Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Generell diskusjon om stortingsvalget 2025

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-25, 21:21   #81
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Orker, orker, orker ikke tanken på SL-statsminister. Og tror Erna er villig til å gi FrP MYE på sak for å beholde statsministerposten.

Vi får se hvem som tjener den femtilappen. Akkurat nå ser uansett problemstillingen veldg fiktiv ut.

Det fremstår jo nærmest som kannibalisering på borgerlig side at Sylvi Listhaug er ute etter statsministerposisjonen. Det dytter jo alle lillavelgerne over til Støre. Først fikk Jonas Sindre. Så fikk han Jens. Og jaggu også Sylvi.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-25, 21:25   #82
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mulig Venstre solgte sjela si, men de solgte den dyrt.

Det er jo selve definisjonen av sjelsalg, sjelden at det er en billig affære. Skuffelsen ligger vel i at sjeler ikke burde være til salgs og at det føltes som et løftebrudd. Jeg tror ettertiden har vist at det ikke var verdt det, og at Venstre kunne vært et annet sted nå hvis det ikke var for leflingen med Frp.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvem tar over etter Erna? Ine Sørøeide? Henrik Aasheim?

Jeg tror det blir vanskelig for Ine Eriksen Søreide å la være, hvis skiftet kommer fort. Asheim har jeg ikke så stor tro på lenger som jeg hadde før, men P. C. Frølich kan være en joker hvis han får litt mer tid på seg.

Gammel 13-08-25, 21:27   #83
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det fremstår jo nærmest som kannibalisering på borgerlig side at Sylvi Listhaug er ute etter statsministerposisjonen.

Men det ville også vært ganske merkelig hvis Listhaug avviste posisjonen når de er det soleklart største partiet på borgerlig side. Vi stiller oss bak lillesøster, liksom.

Gammel 13-08-25, 22:39   #84
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men det ville også vært ganske merkelig hvis Listhaug avviste posisjonen når de er det soleklart største partiet på borgerlig side. Vi stiller oss bak lillesøster, liksom.

Utvilsomt!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-25, 10:21   #85
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det er jo selve definisjonen av sjelsalg, sjelden at det er en billig affære. Skuffelsen ligger vel i at sjeler ikke burde være til salgs og at det føltes som et løftebrudd. Jeg tror ettertiden har vist at det ikke var verdt det, og at Venstre kunne vært et annet sted nå hvis det ikke var for leflingen med Frp.

Helt enig. Og Guri Melbys uttalelser (jeg har lest dem nå og de er jo både usammenhengende og særs uheldige) gir NULL motivasjon til å vurdere å titte i retning Venstre igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-25, 18:38   #86
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

For første gang vurderer jeg å stemme blankt.

Neida, fant visst et parti jeg kan stemme på.

Gammel 20-08-25, 00:25   #87
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

I år blir det MDG på meg. Fordi miljø er det viktigste og jeg kan virkelig ikke støtte å la FrP få statsministeren.

Ellers ville Venstre vært et godt alternativ.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-25, 10:33   #88
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

I år blir det MDG på meg. Fordi miljø er det viktigste og jeg kan virkelig ikke støtte å la FrP få statsministeren.

Ellers ville Venstre vært et godt alternativ.

Jeg lurer på om jeg er i ferd med å falle ned på samme konklusjon.

Av rent egoistiske årsaker ønsker jeg meg en samferdselsminister fra Frp (for Frp får alltid samferdsel hvis de er i regjeringsposisjon). Det vil gjøre jobben min mye enklere. Men ... heldigvis ... å gjøre jobben min enkel, er ikke egentlig på prioriteringslista mi engang.

Gammel 20-08-25, 12:04   #89
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jammen meg jeg har ramla ned på MDG for første gang i mitt liv jeg også.

Gammel 20-08-25, 13:32   #90
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stemt. Og det er ganske digg, da slipper jeg involverer meg i noe som helst mer om dette.

Gammel 21-08-25, 11:13   #91
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har stemt. Og det er ganske digg, da slipper jeg involverer meg i noe som helst mer om dette.

Tvert om! Det er jo nå festen begynner. Det er nå du skal overbevise alle om å stemme akkurat det samme som deg, samtidig som du ikke kan overbevises om å stemme noe annet.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-25, 20:38   #92
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jmen det gjør fysisk vondt å levere en liste med Trond Giske på.

Jeg kjente på dette i går - har ikke tenkt på at Trond Giske sto som førstekandidat. - Hadde bestemt meg for AP, dro ut AP-seddelen og kjente at dette faktisk var «umulig» for meg. - så seddelen ble pent dyttet tilbake og SV fikk min stemme. Jeg lurer veldig på hvordan AP gjør det i Trondheimsområdet.

Gammel 21-08-25, 22:06   #93
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo, som nevnt over, kommet til at Giske kommer inn uansett, så jeg kan prøve å få flere inn med min stemme.

Sist redigert av Karamell : 22-08-25 kl 14:07.
Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-25, 07:22   #94
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har jo, som nevnt over, kommet til at Gske kommer inn uansett, så jeg kan prøve å få flere inn med min stemme.

Ja, det er nok et godt poeng. Skulle gått an å stryke folk på listene som gikk før.

Gammel 22-08-25, 14:07   #95
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det er behørig nevt av meg over også.

Gammel 23-08-25, 14:37   #96
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har forhåndsstemt i dag tidlig.

Gammel 26-08-25, 18:20   #97
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Nå har jeg lagt inn viktige saker for meg hos KI, og jeg nærmer meg en beslutning. Det er verre enn tidligere år å bestemme seg!

Gammel 26-08-25, 20:56   #98
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg overveier for første gang seriøst å stemme noe annet enn Høyre. Da i hovedsak pga hvordan de håndterer Israel/Gaza konflikten. Men er det noe poeng i å stemme Venstre? Er det noen sjangs for at de vil få nok stemmer til å få noen innflytelse?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-25, 21:23   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg overveier for første gang seriøst å stemme noe annet enn Høyre. Da i hovedsak pga hvordan de håndterer Israel/Gaza konflikten. Men er det noe poeng i å stemme Venstre? Er det noen sjangs for at de vil få nok stemmer til å få noen innflytelse?

Ikke hvis alle tenker sånn.

Men venstre brukte innflytelsen sin sist de var i posisjon, med ganske lav oppslutning, på store gjennomslag i klimapolitikken. De fikk FrP til å stemme for CO2avgift, ccs-fangst, toginvesteringer og en rekke andre tiltak de syter over nå.

Hadde det ikke vært for bygde-delen av ap, så hadde det blitt rusreform også.

En viktig sak for meg, er at hvis ikke venstre blir stor nok der mellom ap og høyre, så er det ikke flertall for en fornuftig EU-politikk. Det er jeg veldig bekymret for.

Gammel 26-08-25, 22:39   #100
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har stemt i dag, så nå trenger jeg ikke tenke mer på akkurat det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.