Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om MDG

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-25, 08:29   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om MDG

Jeg tør ikke stemme MDG. Er vi 100% sikre på at de støtter den riktige siden? Jeg har alltid tenkt på dem som et parti i midten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-25, 09:00   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tør ikke stemme MDG. Er vi 100% sikre på at de støtter den riktige siden? Jeg har alltid tenkt på dem som et parti i midten.

Denne gangen har de vært ekstremt tydelige på at Støre er deres statsministerkandidat.

Venstre sier at Solberg er deres statsministerkandidat, men jeg er mer usikker på det. Ikke fordi jeg ikke tror på Venstre, men fordi jeg tror Listhaug vil forlange posten hvis de blir største parti i blokken.

Gammel 21-08-25, 09:03   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Denne gangen har de vært ekstremt tydelige på at Støre er deres statsministerkandidat.

Venstre sier at Solberg er deres statsministerkandidat, men jeg er mer usikker på det. Ikke fordi jeg ikke tror på Venstre, men fordi jeg tror Listhaug vil forlange posten hvis de blir største parti i blokken.

Ja, jeg tror ikke Solberg blir statsminister. Det er vel nokså tydelig (slik jeg ser det) at det blir Støre eller Listhaug.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-25, 09:50   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke enig i at Rødt er et populistisk parti. De står stødig i den politikken de alltid har ført (siden Rødt ble startet). At Mimir sine utspill kan virke populistiske er jeg ikke uenig i, men også de speiler jo den politikk Rødt har stått for hele tiden.

Gammel 21-08-25, 09:52   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg er ikke enig i at Rødt er et populistisk parti. De står stødig i den politikken de alltid har ført (siden Rødt ble startet). At Mimir sine utspill kan virke populistiske er jeg ikke uenig i, men også de speiler jo den politikk Rødt har stått for hele tiden.

Der er jeg helt enig med deg. Men for egen del er jeg rett og slett ikke enig i den politikken de har ført hele tiden.

Hilsen
vokst opp i AKP/ml

Gammel 21-08-25, 10:07   #26
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Stemmegivningen deres har falt ganske pent ned på venstresida i de aller fleste saker. Jeg klarer ikke å så for meg noen allianse med FrP.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-25, 10:13   #27
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Stemmegivningen deres har falt ganske pent ned på venstresida i de aller fleste saker. Jeg klarer ikke å så for meg noen allianse med FrP.

Vi trodde vi visste hvor vi hadde dem i kommunen min også, men de og Sp endte likevel med å støtte H/FrP etter siste valg.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-25, 10:40   #28
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Husk nå likevel at en stemme på mdg er ca like mye en stemme på sp som en stemme på venstre er en stemme på FrP.

Sp er ikke i nærheten av å ha samme oppslutning som det FrP har. Det er ikke engang promillers sannsynlighet for at Trygve Slagsvold Vedum skal bli statsminister. Jeg ville garantert resonert annerledes hvis han kunne endt opp på toppen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-25, 16:45   #29
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interessant tråd

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-25, 16:50   #30
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Vi trodde vi visste hvor vi hadde dem i kommunen min også, men de og Sp endte likevel med å støtte H/FrP etter siste valg.

Lokalpolitikk, ass. Det er mer uforutsigbart. Jeg har bare fulgt med på Stortinget.

Jeg stemmer gjerne noe HELT ANNET i lokalvalg enn jeg ville gjort i stortingsvalg, for der har personligheten til de lokale kandidatene utrolig mye å si. Lenge var den mest fornuftige lokalpolitikeren i min kommune fra FrP.

Gammel 25-08-25, 17:19   #31
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at eg i det heile tatt vurderer MDG er at dei har bevega seg veldig frå å vere eit einsaksparti til å vere eit parti eg kjenner eg kan støtte opp om dei siste fire åra. For det første er dei veldig tydelege (nasjonalt) på at dei peiker mot venstre og dei peiker på Støre. For det andre er dei tydelegare enn det partiet eg har pleid å stemme i ein del utanriks- og sikkerheitspolitiske sakar - samtidig som desse sakane har blitt viktigare for meg slik den internasjonale politiske situasjonen har utvikla seg.

Eg trur at viss både SV og MDG kjem over sperregrensa får vi eit spiseleg AP dei neste fire åra. SV ligg godt over, derfor vurderer eg MDG.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-25, 22:20   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært en ny ting siden sist, som fungerer som skremsel mot mdg i min demografi, men kanskje som det motsatte i denne : i mangel på noe særlig egen die hard politikk på andre ting enn miljø, så velger de visst oftest å alliere seg med Rødt i avstemninger på Stortinget.

Gammel 25-08-25, 23:25   #33
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært en ny ting siden sist, som fungerer som skremsel mot mdg i min demografi, men kanskje som det motsatte i denne : i mangel på noe særlig egen die hard politikk på andre ting enn miljø, så velger de visst oftest å alliere seg med Rødt i avstemninger på Stortinget.

For min del er det at MDG har tatt eit tydeligare standpunkt mot venstre positivt, altså.

The glass is refillable.
Gammel 26-08-25, 00:10   #34
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og vurderer MDG for første gang i år. Det har vært uaktuelt for meg så lenge de insisterer på å være blokk-uavhengige, men når de er så tydelige som de er nå kan det hende jeg ende ropp med de både pga sperregrensa, men og fordi det faktisk er en del saker der jeg er mer enige med de enn Rødt og SV som er mine to andre alternativer.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-25, 00:30   #35
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Effektivt triks.

Men jeg tror ikke det stemmer så kjempegodt, heldigvis, for meg som ser det som uaktuelt å stemme både borgerlig og Rødt.

Gammel 26-08-25, 07:57   #36
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg trur at viss både SV og MDG kjem over sperregrensa får vi eit spiseleg AP dei neste fire åra. SV ligg godt over, derfor vurderer eg MDG.

Og hvis mange tenker slik, mister SV oppslutning. Jeg vil ha noen jeg vet kommer til å dra Ap i riktig retning både når det gjelder klima og utjevning av forskjeller. Mye av det Ap skryter av å ha gjennomført nå, var det jo SV som "tvang" dem til - jeg er ikke sikker på at MDG vil stille de kravene selv om de kan stemme for dem når de kommer opp.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-25, 09:25   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Og hvis mange tenker slik, mister SV oppslutning. Jeg vil ha noen jeg vet kommer til å dra Ap i riktig retning både når det gjelder klima og utjevning av forskjeller. Mye av det Ap skryter av å ha gjennomført nå, var det jo SV som "tvang" dem til - jeg er ikke sikker på at MDG vil stille de kravene selv om de kan stemme for dem når de kommer opp.

Det er akkurat det som er dilemmaet mitt ...

The glass is refillable.
Gammel 26-08-25, 10:49   #38
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Du begynner å bli desperat når du drar fram en gammel nettavisen-sak fra 2018 som kilde, ass.

https://www.nettavisen.no/nyheter/in...-95-3423507906

For øvrig står det det at de oftere stemmer i takt med SV. Og vinklingen i saken er at de ikke bør kalle seg blokkuavhengige, når de i så stor grad stemmer med de rød-grønne. Og det har de jo tatt konsekvensen av nå.

Gammel 26-08-25, 14:54   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kilden var en stortingsrepresentant som jeg stoler på, altså. Ikke en gammel nyhetssak. Og han snakket om denne perioden.

Gammel 26-08-25, 16:07   #40
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Påstanden «velger visst oftest å alliere seg med Rødt» høres mest ut som sniperetorikk blant politiske motstandere som føler seg truet, mer enn faktisk statistikk (som nettavisen-saken tross alt lente seg på).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.