|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Min bestefar hadde en yaris hybrid. Den drev å tømte seg i tide og utide. Ikke opplevd det med noen av mine tre elbiler bortsett fra kamera funksjonen på teslaen, den er av nåLeaf og e-niro holdt alltid på batteriet. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Elbilen vår sto uten å brukes i tre uker når vi var på ferie. Mulig den gikk ned litt, men langt fra merkbart. Så det er ikke noe kurant argument. Men vi har en id3 på piggfrie dekk og det er ikke akkurat den beste vinter ikke nei så pigger på den ved neste skifte.
|
|
|
#43 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Veldig fornøyd e-Golf eier siden 2019, det er en gjerrigknark bil. Kjøpte på den Continental dekk til sommer og vinter, fikk støyreduserende og grep. Betalte 8000,- for hvert sett. En venninne betalte 12000,- for dekk til fossil Golf. Må passe på, som å kjøpe sommerdekk vinterstid og motsatt
|
|
|
|
#44 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Altså, det er velkjent og helt vanlig at elbilene tappes, selv om det er lite som forsvinner hvert døgn. Men for meg og i vårt tilfelle er det ikke aktuelt å ha en bil der det er behov for vedlikeholdslading. Vi har allerede en elbil, og vurderer en bitteliten bil som nr 2, og da er det billigere og bedre rekkevidde på noe som går på bensin eller diesel.
|
|
|
#45 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?
Folk skal selvsagt velge akkurat hva de vil, og jeg vil virkelig ikke være kverulerende. Men jeg kan ikke forstå at dette kan stemme. Hvis de tappes når de står, er det jo helt marginalt, og jeg kan ikke skjønne at det kan lønne seg med fossilbil. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Jeg har ikke kommet lenger egentlig. Det er for mye å velge i, men prisen jeg er villig til å gi stemmer egentlig ikke med hvordan jeg vil at bilen skal se ut. Jeg ser mest på Zoe og Leaf, men har også sett på litt på et par Kia. Soul og Nero. Jeg synes det er skikkelig vanskelig. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Om dette med batteri:
|
|
|
#48 |
|
Klar
|
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Jeg var nybegynner på elbil da jeg kjøpte Leaf'en. Derfor tok jeg garantitest hos NAF da den nærmet seg fem år og garantien snart utløp. Sist redigert av Timar : 10-09-25 kl 13:26. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Min erfaring etter 10 år som Leaf-eier og 1 år som Kona-eier er at utgiftene er lave og ingen feil med bilene så langt. Går som ei klokke og billig i drift og billige å ha på service. Aldri opplevd tapping av batteri heller. Sist redigert av Galathea : 10-09-25 kl 13:11. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?Faren min har Kia Niro plug-in hybrid og er veldig fornøyd. Det er ikke mye bensin den bruker. Søsteren min kjøpte seg splitterny Volkswagen ID3 tidligere i år og er ikke fullt så fornøyd da den har vært på verksted 2 ganger allerede. Delen den trenger denne gang finnes ikke, og må produseres på fabrikken.
|
|
|
#53 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Jeg skal ha ny bruktbil, men hva?
Signerer i helhet. Signerer også at ulempen med Leafer er at de før 2025 har chademo-hurtiglader. Men hvis du kjøper en med stort nok batteri og ikke skal ha den som hovedbil så trenger ikke det å være en dealbreaker. Kjenner noen som har et batteri på 40 eller 60 kwh som ikke var klar over at hurtigladeren ikke var så enkelt tilgjengelig fordi de bare ladet den hjemme.
|
![]() |
|
|