Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valget - en oppsummering

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-25, 09:08   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Valget - en oppsummering

Jada, jeg liker at MDG kom seg opp over sperregrensen og fikk +4 mandater. Men det var nok medvirkende til at Venstre - det fornuftige partiet - kom under sperregrensen, og fikk -5 mandater. Når jada-miljø-er-viktig-sånn-egentlig-SV i tillegg mistet 4 mandater, så blir det veldig lite miljø igjen på Stortinget.

KrF karret seg over sperregrensa med i-siste-liten-hyling om at det bare er to kjønn og at Pride er seksualisering. Det gjør meg trist inn i sjela!

At Høyre gikk tilbake kan ingen være overrasket over. Og at Ap klarte å få 5 ekstra mandater syns jeg ikke står i stil til hva de har hatt å komme med. Nøyaktig hva er Ap's politikk, deres kjernesaker? Som de ikke har fått gjort så mye med de siste fire årene, mener jeg? Og FrP som over dobler seg (+ 27 mandater!!!) på å skulle øke straffene sinnssykt mye (når har økte straffer hatt en positiv samfunnseffekt - og hvem skal betale for at kriminelle sitter ekstra mange år i fengsel?) og ellers klage over kriminelle innvandrere og vil utvise foreldrene deres (morn-a Mette-Marit)?

Det føles godt og positivt at Sp gikk ned! Fra 28 til 9 kandidater. Men ellers er det kun den store valgdeltagelsen jeg føler glede over. Som NRK skrev: "I overkant av 3,1 millionar nordmenn har stemt, og valdeltakinga er den høgaste på 36 år.". Det var vel rundt den tiden mange av oss leverte sin første stemmeseddel, det, og nå har vårt avkom levert sin første. Tankevekkende.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 10:25   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget - en oppsummering

Jeg synes også det er uhyggelig at så mange flere er enige i FrP sine saker og deres menneskesyn. Fjerne eiendomsskatt for å gi mer til de rike, og for å motvirke sosiale ulikheter og gjøre det bedre for de aller fattiste, de som er avhengig av sosialhjelp, vil de tilby økonomikurs. ØKONOMIKURS?!! :skingrestemme: WTF? Kanskje det er de stakkarene som blir rammet av den blodig urettferdige arve- og eiendomsskatten som skal tilbys økonomikurs, slik at de lettere kan greie seg med det "lille" de har? Det er faktisk veldig trist at vi har kommet dit. Dag-Inge "prideflaggforbud" Ulstein, og Sylvi-"ekteskapet er mellom mann og kvinne"-Listhaug. Selv om de gudskjelov ikke fikk flertall, så er det likevel et urovekkende signal. Hvordan får vi snudd dette?

Gammel 09-09-25, 10:49   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvordan får vi snudd dette?

Dette er det viktige! Jeg hadde en lang samtale i går med en person jeg er veldig glad i, som fortalte at han stemte FrP i år. Jeg ble slått i bakken! Men så begynte jeg å lytte. Han har gamle og syke foreldre, og han mener det kun er FrP som over tid har hatt eldreomsorgen på dagsordenen. Og det har han vel kanskje rett i? Eldreomsorg er noe FrP nærmest "alltid" har snakket om.

Samtidig var jo Listhaug eldrebyråd i Oslo. Var det en suksess?

Min venn sa også at Norge ikke kan slutte å ta opp olje. Da faller samfunnet vårt sammen, og vi blir et fattig land. Og om ikke vi selger olje, så gjør andre land med mer forurensende prosesser, det. Han mener at klimaproblemet er reelt, men at Norge ikke kan "gå i front", for vi er et såpass lite land. Men Norge er vel ikke i front klimamessig? Jeg mener å ha sett at vi tvert om er litt på hæla sammenlignet med flere andre land i Europa?

Hvis vi kan få snudd dette, så må vi møte det med interesse og forståelse, ikke fordømmelse (selv om jeg tenderer til det siste ). FrP var det første partiet til å snakke om "svensketilstander", og nå er jo dette noe omtrent alle snakker om. Vi må bort fra å snakke om at vi skal hjelpe "alle" flyktninger/asylsøkere og over til å snakke om hvor mange vi kan hjelpe og hvordan vi skal hjelpe dem. Det må stilles krav! Men samtidig må vi gjøre det mye enklere å få arbeidstillatelse og mye enklere å få flyktninger ut i arbeid.

En kollega av meg er arbeidsinnvandrer fra Polen. Han gikk på norskkurs. Dette måtte han betale for selv. På dette kurset var det mange flyktninger som ikke måtte betale for kurset selv. Han mener de sløvet rundt og knapt nok gadd bry seg om å lære seg skikkelig norsk. Min kollega måtte spare penger, så han hadde med seg matpakke, mens han så på at flyktningene kjøpte lunsj på McDonald's.

Dette er det folk ser, og det må vi ta innover oss om vi ønsker å snu FrP-støtten.

Gammel 09-09-25, 10:49   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er glad for at MDG kom over sperregrensen, og at Listhaug ikke blir statsminister.

Økonomikurs var jo akkurat det jeg hadde trengt da jeg gikk på AAP og hadde årsinntekt på under 250 000. :ironi:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 11:04   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er letta over det rødgrønne flertallet, men flertallet er knapt så jeg skeptisk og spent på hvordan regjeringssamarbeidet skal gå. Håper SV, R og MDG kan trekke AP i riktig retning for miljøet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 11:10   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Økonomikurs var jo akkurat det jeg hadde trengt da jeg gikk på AAP og hadde årsinntekt på under 250 000. :ironi:

Jeg har full forståelse for at det føles som hån å bli tilbudt et økonomikurs når det man trenger, er mer penger. Samtidig er det ikke slik at alle som har svært lite penger å rutte med, gjør de mest økonomisk riktige valgene.

Selvsagt mener jeg ikke at den eneste måten å hjelpe de som får sosialhjelp, er å gi dem økonomikurs. (Og i folkeopplysningens navn: Sosialhjelp er absolutt siste skanse. Det er tilskudd for de som ikke får økonomisk bidrag fra noe annet sted. Du må selge unna hus, bil og bruke opp sparepenger dine før du har rett til å få sosialhjelp.) Men å få hjelp til å se gjennom økonomien og ikke minst å få hjelp til å for eksempel bytte til bedre forsikring eller billigere telefonabonnement, det tror jeg mange kan ha nytte av. Det er jo "litt" trist at de beste forsikringene og beste banktilbudene ofte er forbeholdt de som er tilknyttet en fagforening.

Vi må bli flinkere til å snakke sammen med åpenhet og ærlighet, uten at man skal bli "shamet" (i mangel av et bedre og mer dekkende ord) for meningen sin.

Gammel 09-09-25, 11:51   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer i hvert fall å glede meg over nedgangen til Sp. Det er et parti som jeg er ordentlig uenig i. Jeg er (minst) like rivende uenig med Frp, men de befinner i det uansett seg langt fra meg politisk. Et lite Sp tenker jeg at i mindre grad vil forkludre venstresidepolitikken. Men jeg er kanskje bare krampeaktig positiv igjen.

Dessverre tror jeg at dette blir et veldig dyrt regjeringsalternativ. Min oppfatning er at venstresiden ønsker å innføre mange og dyre generelle ordninger, fremfor å støtte dem som virkelig trenger det. (Altså; jeg personlig vil sette pris på om det blir gratis å gå til tannlegen, men jeg har strengt talt råd til å betale for det selv, og det har ganske mange av oss.)

Gammel 09-09-25, 11:54   #8
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Og vi må da snart klare å komme over i faktabaserte diskusjoner? Når AUF-lederen sier at FrP er mot fagforeninger, så bør dette kunne sjekkes. Er FrP det? Nei, FrP er ikke generelt sett mot fagforeninger, selv om de er negative til mye. FrP er negativ til LO og mener blant annet at LO er knyttet for tett opp mot Ap, og det er jeg faktisk helt enig i. Den knytningen er uheldig, og gir LO alt for stor politisk makt.

Så AUF-lederen hadde litt rett og litt feil når han påstod at FrP var mot fagforeninger. At Listhaug da slenger ut av seg at AUF-lederen er en notorisk løgner, det er forståelig men ikke akseptabel debatt-teknikk. Men fint for klikk og stemmesanking, det er det. Det hadde vært bedre om Listhaug kunne utbrodert hva hun mener FrP står for angående fagforeninger, men det får man jo aldri tid til! Og det er jo heller ikke i FrP sin interesse. De vil komme med enkle løsninger på komplekse problemer, for det tar for mye tid enn å komme med hele historien. Det skal være kjappe replikker og kule ting man kan legge ut som maks tar halvannet minutt, har jeg skjønt.

Vi er jo ikke tjent med et samfunn som holder på på den måten?

Gammel 09-09-25, 12:06   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

(Altså; jeg personlig vil sette pris på om det blir gratis å gå til tannlegen, men jeg har strengt talt råd til å betale for det selv, og det har ganske mange av oss.)

Helt enig. Det blir noe veldig kommunistisk over at staten skal betale for "alt". For om staten betaler alt, så betyr det at vi betaler for alt. Da må vi betale mer skatt.

Jeg mener det hadde vært bedre å heller fokusere på enkeltområder. For eksempel syns jeg at barn (under 18) generelt sett skal skjermes. Vi betalte over 3000 like før jul et år, fordi 16-åringen fikk et akutt helsemessig problem som medførte flere turer til legevakt og spesialisthelsetjenesten. Uproblematisk for oss, men ville vært krise for andre. Jeg betaler gjerne ekstra skatt for at unger skal slippe å betale hos helsetjenesten.

Samme med nødvendig tannregulering. Vi er fremdeles ikke ferdig (og må muligens gjennom mer omfattende greier), men jeg tror vi hittil har betalt mellom 30.000 og 40.000. For én av ungene! Det går for oss, men hva med alle de som ikke får ordnet tennene sine fordi foreldrene ikke har råd?

Og briller? Der har det kommet på plass en tilskuddsordning, men å se godt er avgjørende for å kunne ta til seg informasjon på skolen. Bedre støtte her!

Gammel 09-09-25, 12:15   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes virkelig IKKE at Listhaugs karakteristikk av AUF-lederen på noen måte var forståelig. Jeg synes det var en terskel som vi virkelig ikke trenger at noen går over i den politiske debatten. OG Frp har uttalt seg mye og positivt om uorganisert arbeidsliv, så det er jo faktisk helt sant. Selv om det sikkert burde vært satt i adskillig bedre kontekst.

Når det gjelder eldreomsorg, så var jeg ganske sentralt plassert i Oslos eldreomsorg da Sylvi var eldrebyråd, og gjorde en ikke-veldig god jobb der.

Jeg tenker at trepartssamarbeidet i Norge er en bra ting for oss - og det organiserte arbeidslivet er heldigvis mye mer enn LO.

Forøvirg er jeg enig i og lei meg for at slogans og one-linere liksom er den store greia i politikken. Jeg var evig lei av politiske debatten hvor det bare er om å gjøre å hyle ut anklager mot andre, i stedet for en ryddig debatt om hva og hvordan og hvorfor noe skal prioriteres.

Men foreløpig har vi flertall her i landet for velferdsstaten, da. Det er jo noe å glede seg over.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 12:34   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at en silver lining ved å ha både MDG og SP i vippeposisjon, er at begge blokker, for å få gjennomslag i noe som helst, er nødt til å snakke med mennesker de ofte er uenige med.

Dette er, på tross av en vanskelig og ubehagelig øvelse, den beste medisinen mot økt polarisering - påtvunget dialog og nødvendighet for kompromisser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 12:37   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tenker at en silver lining ved å ha både MDG og SP i vippeposisjon, er at begge blokker, for å få gjennomslag i noe som helst, er nødt til å snakke med mennesker de ofte er uenige med.

Dette er, på tross av en vanskelig og ubehagelig øvelse, den beste medisinen mot økt polarisering - påtvunget dialog og nødvendighet for kompromisser.

Jepp. Jeg tror du har helt rett.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 09-09-25, 12:41   #13
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er rart hvordan sentrale rikspolitikere kan være byråd i en by en dag, og vips stille til valg for et annet fylke en annen dag. At regjering og storting ofte bor i Oslo er nå en ting., men når de ikke har slike roller, så bor de jaggu i Oslo da også. Men stiller ikke til valg for Oslo.

Gammel 09-09-25, 12:42   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes det er rart hvordan sentrale rikspolitikere kan være byråd i en by en dag, og vips stille til valg for et annet fylke en annen dag. At regjering og storting ofte bor i Oslo er nå en ting., men når de ikke har slike roller, så bor de jaggu i Oslo da også. Men stiller ikke til valg for Oslo.

Trond Giske har vel bodd i Oslo i minst 30 år? LIkevel var han øverste på APs liste i Trøndelag.
Det er mange eksempler på det, men jeg kan ikke reglene for slik.

Gammel 09-09-25, 12:47   #15
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, Karita Bekkemellom er vel en annen. Og mange flere.

Gammel 09-09-25, 12:59   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Synes jeg er snålt også. Så han stemte på sitt tildelte valglokale, Trondheim folkebibliotek, i går. Så det må jo bety at han har bostedsadresse i byen også. Men han bor i Oslo sånn læll.

Ellers enig i at FrPs brakvalg sammen med KrFs ikke fullt så store brak (men jeg vet jo hvorfor de kom over sperregrensa), gjør meg sur. Partier som først og fremst appelerer til egoisme og, om ikke bent ut hat, iallfall åpner for at det er greit å dømme folk på bakgrunn av legning, utseende og etnisitet. Æsj.

Gammel 09-09-25, 13:37   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å glede meg over rødgrønt flertal npr FrP ble så gigantiske. Hoff.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 14:02   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg klarer ikke helt å glede meg over rødgrønt flertal npr FrP ble så gigantiske. Hoff.

Men så lenge det er flertall på rødgrønn side, så trenger de ikke forholde seg så mye til det. Eller er jeg bare naiv og håpefull når jeg konkluderer sånn?

Gammel 09-09-25, 14:09   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men så lenge det er flertall på rødgrønn side, så trenger de ikke forholde seg så mye til det. Eller er jeg bare naiv og håpefull når jeg konkluderer sånn?

Det tror jeg er ganske naivt og håpefullt ja. Spesielt med SP plassert der de er.

Og så tror jeg det er særdeles uklokt å ikke forholde seg til at majoriteten av unge menn stemmer FrP, jeg håper å se rødgrønn blokk ta det på alvor. Det er ikke bare fordi unge menn er kjipe og innvandringsfiendtlige lissom, langt derifra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 14:12   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det tror jeg er ganske naivt og håpefullt ja. Spesielt med SP plassert der de er.

Og så tror jeg det er særdeles uklokt å ikke forholde seg til at majoriteten av unge menn stemmer FrP, jeg håper å se rødgrønn blokk ta det på alvor. Det er ikke bare fordi unge menn er kjipe og innvandringsfiendtlige lissom, langt derifra.

Enig, her har rødgrønn side en STOR jobb å gjøre, for å få denne velgergruppen til å føle at de blir hørt og sett, og at deres utfordringer tas på alvor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.