Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-25, 17:59   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #20

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg har tatt lappen på tung MC!

Imponerende, gratulerer!

Gammel 04-09-25, 20:56   #62
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hahah, det er ikke så rart, kløtsjing er ikke bare bare. Jeg røyk wiren en gang utenfor Gjøvik og måtte mekke på siden av veien med telefonsupport.

Nyt veien!

Takk! Blir veldig rart å kjøre alene. Jeg tror jeg suger om jeg blir stående alene med røket wire langs landevei. Har derimot god erfaring med velt, så det har gått med et par hendler så langt.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-25, 09:46   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fantastisk å kjøre alene. Neste sommer skal jeg ut igjen, da håper jeg ryggen er stabil nok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-25, 11:36   #64
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Siste to ukene har jeg plukket modne grønne druer fra hagen, litt hver dag. I fjor var det to ranker med druer, i år var det fullt av dem. Og ennå bedre, det er fortsatt grønne, store drueblader i bøtter og spann, så dagens middag må vel bli dolmes.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-25, 11:24   #65
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tradisjoner er etablert for å holdes ved like.

Mannen min er på jobbreise i dag, og tradisjonen, helt siden barna var helt bittesmå, har vært at vi har spist quesedillas på valgkvelden/-natten. I år trodde jeg at det ikke skulle bli noe av. MEN; ikke nok med at knerten meldte seg til å være quesedillas-kokk, så har snuppa meldt fra at hun kommer hjem for å se valgsending med oss OG knertens kjæreste syntes det hørtes så koselig ut at hun også kommer. For en lykke å samle alle ungdommene i sofaen sammen med meg for å feire demokratiet.

Og vi har alle fått stemme! Sånn som verden ser ut nå, så er det nok i seg selv til å feires.

Gammel 08-09-25, 12:11   #66
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svar på celleprøve. Ingen funn. Hadde ikke forventet noe annet heller altså, helt vanlig prøve tatt fordi tidsintervallet var riktig. Men lell da. Godt med alt som er i orden!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-25, 13:23   #67
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat hjemme fra veldig kos tur med venner i helgen og i dag kommer utenlandsstudentsønnen endelig hjem på ferie.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-25, 14:48   #68
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Fikk endelig gjennomført noe som har stått på do to lista noen uker.

Gammel 08-09-25, 14:58   #69
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det er fantastisk å kjøre alene. Neste sommer skal jeg ut igjen, da håper jeg ryggen er stabil nok.

Krysser det jeg har og unner deg det. Selv har jeg endt med å forebygge med smertestillende før lengre turer, re ryggkrangling i sommer.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-25, 21:22   #70
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Storebror var med og stemte i dag. <3 Og det var speed-stemming, for den gutten har to modus - full stopp og full fart.
Jeg litt løp bak, og fikk stoppet han før han braste inn. Og ga han beskjed om å stå i ro i stemme-avlukket til jeg var ferdig.
Men han leverte, og forsvant ut i en rasende fart. Hun som tok imot sedlene våre spurte om det var første gangen hans, for han så stolt ut. Sa at det var det, og hun sa "Bra jobba, at du fikk 18 åringen til å stemme, OG være stolt av det!"

Det er en ny area dette. Myndig, og kan stemme. Det er stort det og.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-25, 21:44   #71
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Storebror var med og stemte i dag. <3 Og det var speed-stemming, for den gutten har to modus - full stopp og full fart.
Jeg litt løp bak, og fikk stoppet han før han braste inn. Og ga han beskjed om å stå i ro i stemme-avlukket til jeg var ferdig.
Men han leverte, og forsvant ut i en rasende fart. Hun som tok imot sedlene våre spurte om det var første gangen hans, for han så stolt ut. Sa at det var det, og hun sa "Bra jobba, at du fikk 18 åringen til å stemme, OG være stolt av det!"

Det er en ny area dette. Myndig, og kan stemme. Det er stort det og.

Jeg ble glad av dette i dag, jeg.

Jeg syntes det var stort at den utenlandsfødte mannen min fikk stemme i sitt første Stortingsvalg som statsborger i går.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-25, 22:12   #72
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg klapper meg selv litt på skulderen, som har greid å oppdra guttungen til at stemme, det gjør man bare. Og som har snakket så mye politikk med han, at han følte at han tok et valg som var hans, og bare hans. (Han stemte noe helt annet enn meg, men på samme side).

Det ble aldri snakket politikk hjemme da jeg vokste opp, og det var aldri noe oppfordring til å stemme eller veiledning rundt det eller noe som helst. Så akkurat det å lære ungene om demokratiet, det å stemme etc. har vært viktig for meg.

Og jeg har lyktes med største stabukken.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 09:06   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serafin: Jeg skjønner godt at du er glad for at han har tatt et eget valg og faktisk har stemt. Godt jobba!

Faren min var veldig politisk aktiv, så jeg er vokst opp med politiske diskusjoner over middagsbordet. Og dette har jeg videreført til mine egne unger. I år fikk de begge stemme, og begge har hatt gode refleksjoner knyttet til partivalg og politiske saker. Vi er ikke alltid enige, men de har reflektert over hvorfor de mener som de gjør. Da tenker jeg at det er greit.

Og i går var det utrolig stas å fylle sofaen med ungdommer og se på valgsending hele kvelden. Kjæresten til knerten var også der, og foreldrene hennes er født i et land som ikke har demokratiske valg. Så hun var glad for å være med på å gjøre valget til en stor ting.

Gammel 09-09-25, 09:50   #74
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også glad for at mine ungdommer tok valget alvorlig, tenkte igjennom ting og brukte stemmeretten (og at de stemte, i mine øyne, fornuftig, selv om ingen av oss stemte på samme parti).

Det var mange ungdommer også hos oss, venner av sønnen, og de var samlet i kjellerstua for å se .... fotball. Så de er nå seg selv. Men etter at kampene var ferdige, og kompisene var dratt, kom han og satte seg med meg og storesøster og så videre på valgsendinga, de to diskuterte valgresultatet (som da var ganske klart), og hva de selv hadde stemt.

Også er jeg glad, ikke for skyting på t-banestasjonen til lillesøster i utkanten av Stockholm, men at hun ikke var der akkurat da.

Sist redigert av My : 09-09-25 kl 09:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 10:37   #75
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag er jeg glad for å våkne til rødgrønt flertall!
Jeg sovnet vel også til det altså

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-25, 11:36   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg virkelig storkoste meg med å dra til Rådhuset for å stemme sammen med de to eldste barna, kjæresten til den eldste, og min yngste som vedheng, i går. Demokrati ass. Ska'kke ta det for gitt.

Jeg storkoste meg også med å høre hvor godt ungene mine, alle tre, diskuterer valg, politikk og partier, og se effekten av å ha dratt dem inn i diskusjoner om dette siden de har vært små - de er rett og slett veldig bevisst at de lever sammen i et samfunn, ikke i hver sin boble, og det er jeg stolt over.

Gammel 09-09-25, 13:05   #77
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lykkes med det samme Maverick. Alle er politisk opplyst og vi har dratt dem inn i diskusjoner og opplyst dem om verdensbilde fra vårt politiske ståsted nok til å fostre iallfall en veldig engasjert ungdom. Som sympatiserer med Høyre. De to andre er fremdeles lojale til sine foreldres synspunkter.

Jeg er glad for at det ikke ble mørkeblå seier i går og jeg synes det er fantastisk med så stor valgdeltakelse. Det gjør meg skikkelig glad at folk støtter opp om demokratiet og bruker sin stemme selv om mange av dem åpenbart stemmer helt feil .

Gammel 09-09-25, 13:31   #78
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt mål med å snakke om politikk hjemme, og trekke ungene inn i politiske diskusjoner, er ikke at de skal stemme det samme som meg, eller være enig med meg politisk. De må gjøre sine egne vurderinger av hva de synes er viktig. Mitt mål er at de skal tenke igjennom ting, at de skal ha et bevisst forhold til hva de mener og hvorfor de stemmer som de gjør, ikke bare stemme det samme som kompisene. Ha litt dypere innsikt i politikk enn bare å falle for de mest populistiske uttalelsene, eller den som har flest følgere på tiktok.

Jeg ser ikke på det som et nederlag at de lander på andre parti enn meg. Og jeg føler absolutt jeg har lyktes med å oppdra engasjerte og tenkende unge voksne, som er opptatt av samfunnet de er en del av. Derfor gjorde det meg glad å høre samtalene dem imellom etter valget i går, selv om de to hjemmeboende barna hadde stemt på ulike parti, og ingen av dem hadde stemt det samme som meg.

Sist redigert av My : 09-09-25 kl 13:36.
Gammel 09-09-25, 13:43   #79
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg skrev at mine stemte på det samme som meg? Det gjør de ikke, så vidt jeg vet. Selvfølgelig ønsker jeg at de verdiene jeg mener er viktige og har forsøkt å implementere i oppdragelsen skal vises gjennom hvordan de ter seg i samfunnet, og også hvordan de stemmer - men først og fremst er det viktig for meg at de i det hele tatt opplever seg som en del av et samfunn og derfor både orienterer seg og gjør sin borgerplikt.

Om de hadde stemt Norgesdemokratene hadde jeg nok dog sett på det som et personlig nederlag det ville være vanskelig å reise seg etter, så klart.

Gammel 09-09-25, 13:53   #80
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg skrev at mine stemte på det samme som meg? Det gjør de ikke, så vidt jeg vet. Selvfølgelig ønsker jeg at de verdiene jeg mener er viktige og har forsøkt å implementere i oppdragelsen skal vises gjennom hvordan de ter seg i samfunnet, og også hvordan de stemmer - men først og fremst er det viktig for meg at de i det hele tatt opplever seg som en del av et samfunn og derfor både orienterer seg og gjør sin borgerplikt.

Om de hadde stemt Norgesdemokratene hadde jeg nok dog sett på det som et personlig nederlag det ville være vanskelig å reise seg etter, så klart.

Ja, min kommentar var til Vianne, vel å merke. Men nå tror jeg kanskje jeg misforstod hennes innlegg, og at hun mener at det var den engasjerte, om enn Høyre-stemmende arvingen hun hadde lyktes med, ikke de to som fortsatt følger foreldrene. Ikke omvendt som jeg leste det som først.

Sist redigert av My : 09-09-25 kl 13:59.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.