|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan forholdt din familie seg til vaksineprogrammet? | |||
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
66 | 27,73% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
142 | 59,66% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
6 | 2,52% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
19 | 7,98% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
4 | 1,68% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
3 | 1,26% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Jo, jeg kan svare på hva JEG synes. Jeg er hverken lege eller immunolog, og har egentlig liten til ingen kunnskap om disse tingene. Jeg velger å vaksinere fordi mennesker som sitter på kunnskapen, statistikkene og forskningen anbefaler meg å vaksinere. Disse menneskene mener altså at det er tryggest at man vaksinerer sine barn. Jeg velger å stole på dem. Du gjør ikke det- enkelt og greit.
|
|
|
#82 |
|
Glamorøs
|
Helt greit det, intil hun smitter gutten i klassen som f. eks. av alleriggrunner ikke kunne ta sprøyta, og han blir steril etter betennelse i testiklene.
|
|
|
#83 |
|
Glamorøs
|
OK, så du påstår at det prosentvis er flere barn som er skadet av vaksiner enn av selve sykdommene? Kan du bekrefte den påstanden din med litt fakta?
|
|
|
#84 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg har hatt kusma. Ble vi vaksinert mot det som barn? (-75) Jeg var hvertfall temmelig syk.
|
|
|
#85 |
|
ræv med ører
Nei, hun kan ikke. :har prøvd å lure det ut av henne:
|
|
|
#86 |
|
Absolut ateist
|
Jeg skal ikke påstå det ihvertfall, men det ville i alle fall vært slik om vi IKKE vaksinerte.
|
|
|
#87 |
|
villende
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisIngen av oss jobber i helsevesenet, vi følger vaksinasjonsprogrammet og har supplert med ekstravaksiner (Prevenar, før det kom inn i programmet). |
|
|
|
|
|
#88 |
|
er grønn og fin.
|
Den dagen man føder et f.eks blindt barn fordi man ikke er vaksinert eller har hatt Røde hunde, forstår ma hvorfor vaksinen er mindre farlig en sykdommen.
|
|
|
#89 |
|
anglofil
Jeg må være komplett idiot fordi det er ikke det jeg sier. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Javel
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg jobber ikke i helsevesenet. Har fulgt vaksinasjonsprogrammet for alle tre, og minsten har i tillegg fått Prevenar selv om vi måtte betale for det selv.
|
|
|
|
#91 |
|
anglofil
Ja vi var alle veldig syke av kusma, det var helt jævlig, jeg hadde det på begge sider samtidig. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Absolut ateist
|
Det spørs jo hvilket perspektiv du har på ting. Om du føler personlig at siden du kjenner et sykt barn, så er alle vaksiner farlige, eller om du er i stand til å være objektiv og se den almenne nytten vaksiner har i samfunnet, ved at den hindrer høyere dødelighet, epidemier, skader etter sykdom osv. Og du er i stand til å se at nabogutten som er nyretransplatert faktisk er avhengig av å ikke bli utsatt for unødvendige sykdommer om han skal ha en sjanse til å leve opp. Om du klarer å sette dine personlige følelser til side, oppdatere deg på fakta og se verden gjennom objektive briller, så vil også du se at SAMFUNNET tjener på at flest mulig vaksinerer mot potensielt skadelige/dødelige sykdommer.
|
|
|
#93 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisEn av oss i helsevesen, utsatte mmr-vaksinen inntil videre. Mange gunner til det. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er rimelig arrogant av deg å anta at omtrent alle ikke har satt seg inni dette. I den store sammenhengen er det best for barnet å bli vaksinert. Hvorfor har du vaksinert da, siden du tydeligvis har en så enormt mye bedre grunn enn alle andre?
|
|
|
#95 |
|
anglofil
Å herrejesus, vet ikke om det er noe vits i å svare på noe så usaklig. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
villende
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisSelvfølgelig ligger det økonomiske hensyn bak det at man vaksninerer. Samfunnet er tjent med at folk holder seg friske, og vannkopper er en langvarig sykdom som medfører mange sykedager for de barna og foreldrene som rammes av det. Og det er da fortsatt slik at det ikke er en del av vaksinasjonsprogrammet. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
kamerat
|
Jeg er ikke i stand til å se hvordan man ellers skal lese deg. Jeg tror dog ikke du er idiot.
|
|
|
#99 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisVaksinedebatten på www.dinbaby.no er veldig grei å lese. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
kamerat
|
Ikke så veldig for deg, men for gravide kvinners ufødte barn og for unge menn. Som du kunne smitte. Spiller ikke det noen rolle?
|
![]() |
|
|