|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva skal jeg strikke?Jeg fikk en andel i en sau, og fikk 700 g ren, naturfarget merinoull - Moheda de Abajo. 700 g tilsvarer 805 m til sammen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har ingen tittel
Sv: Hva skal jeg strikke?Ingen? 😳 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg strikke?Hva tilsvarer det i strikkefasthet?
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva skal jeg strikke?Jeg synes den du lenker til er veldig fin - og når den strikkes ovenfra og ned, kan du evt justere manglende garn med annen farge på avslutning av ermer og bol? Det står izoppskriften at det kreves fra 540 - 960 meter, så det er jo avhengig av størrelsen du strikker om det blir nok.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Sv: Hva skal jeg strikke?
Det er mest pga. bredden, egentlig, jeg er 168 cm høy men drar en del rundt bryst og mage. Dette er merinoull, naturfarget, og jeg synes at det er vanskelig å matche det med noe annet innimellom nederst. Det har sin helt egen stil, liksom. Sånn her: https://www.mariejelenka.eu/en/2022/...rn-from-spain/ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva skal jeg strikke?Hva med en vest?
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva skal jeg strikke?Jeg skjønner godt bekymringen din. Dette var et ganske spesielt garn, så det blir vanskelig å skjøte på med noe annet. Og med den størrelsen du skisserer at du trenger, så er jeg ikke sikker på om du har nok garn. Jeg ville forsøkt å strikke noe annet enn en hel genser.
|
|
|
|
#11 |
|
Har ingen tittel
Når jeg tenker på sjal tenker jeg sytråd-tynt garn. Sjal i så tjukt garn - blir det noe fint?
Ja, det er akkurat det. Hva skulle det være, tro? En "tjukk" men kortermet genser? (Der kom det med vest inn, Elise! Bare med litt ermer.) Jeg hadde noe sånt da jeg var liten som mamma hadde strikket, hun kalte det en vams. Men hvis jeg søker på vams får jeg bare opp garnet fra Rauma. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva skal jeg strikke?Jeg ville ha vurdert vest en gang til, det har vært veldig i vinden de siste årene - og det finnes mange forskjellige oppskrifter/varianter å velge mellom.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg strikke?Hva med denne? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Jeg tenkte det som et koseplagg. Altså mer sånn å tulle seg inn i om en fryser. Ikke som pynt, for eksempel i stedet for en bolero, som er det jeg forbinder med tynne sjal.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva skal jeg strikke?De her med korte ermer er nå veldig populære nå. https://www.veromoda.com/nb-no/produ...-o-hals-genser
|
|
|
|
#17 |
|
Har ingen tittel
Sv: Hva skal jeg strikke?Tror dere at jeg kan få til noe med noe kult i kontrast nederst? Det ble jo foreslått lenger oppe, og jet er litt skeptisk til om det blir fint, men hva tror dere? Dette er noe sånt (men i et helt annet gar, da, som gir helt annerledes look, det er det som gjør meg usikker): https://knitteriet.no/produkt/kommer-fredag-6-12/ |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
ja, det tror jeg kan bli skikkelig fint.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|