Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaring med wake up light?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-25, 22:03   #1
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Erfaring med wake up light?

Jeg sliter veldig med at være våkne nå som det er mørkt om mårran. Er det noen som har erfaring med wake up light og kan an/-avbefale?

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-25, 22:30   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med wake up light?

Ja, og jeg merker god forskjell på de dagene jeg har glemt å sette den på. Jeg er usikker på hvor lang tid før vekking det skrur seg gradvis på, kanskje 15-20 minutter. Jeg skulle ønske jeg hadde en versjon med fine lyder, min har kun piping. Jeg har derfor alltid vekking fra mobilen på 2-3 minutter før lyset, sånn at jeg rekker å skru av varslinga på den før den begynner. Ofte er jeg halv-våken når alarmen fra mobilen går, noe jeg definitivt ikke er når ikke jeg bruker lyset.

Jeg mener jeg har denne, men ville nok kjøpt denne hvis jeg skulle kjøpt nå.

Gammel 17-09-25, 22:39   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har den første Elise linker til. Våkner som regel av meg selv, dvs av lyset, en stund før klokka ringer, og det er veldig deilig. Så kan absolutt anbefale.

Lyset skrus gradvis på fra 30 min før alarmen går av.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-25, 23:40   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den Elise helst ville hatt, eller ihvertfall en som ligner veldig, og har brukt den i flere år. Fungerer veldig bra for meg. Våkner som regel av lyset, og det er mye mer behagelig enn å våkne av en alarm.

Sist redigert av frukt : 19-09-25 kl 12:36.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-25, 23:52   #5
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Mannen har den andre Elise linket til. Han liker den godt og synes han våkner på en mer skånsom måte av det. Jeg merker ikke at lyset slår seg på, jeg er en sånn som sover til klokka ringer og er lys våken så snart jeg slår opp øynene.

Gammel 18-09-25, 00:26   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har den første Elise linker til, og liker den godt. Lyden plager ikke meg, og jeg har ikke tenkt å bytte før den evt. ryker. Da blir det definitivt ny.

Gammel 18-09-25, 09:33   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har ei som heiter Wake Me som er kobla saman med ein app. Klokka begynner å lyse og spele skånsom musikk, før ho går over til irriterande piping. Når ho er over i irriterande piping må eg scanne ein vask for å få ho til å slutte.

Klokka/appen har og ein sånn innsovningsfunksjon, der ho begynner å pipe viss eg scroller på mobilen i meir enn 7 min. om gongen eller noko sånn, når ein har det på.

Både den funksjonen med å tvinge til å stå opp og ta bilete av vasken og med scrolle-piping kan skruast av, og ein kan bare bruke klokka. Men det er effektivt for min del. Mykje av grunnen til at eg er trøytt om morgonen er jo å finne på instagram ...

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.