|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brødmat til 12 voksne under enkle forholdI morgen skal jeg og en annen stå for servering av brødmat (lunsj) til 12 voksne og 2 småbarn. Maten skal spises innendørs i en hytte under oppføring siden dette er en dugnadsgjeng. Vi har ikke tilgang til stekeovn eller strøm generelt og bålmat blir det servert senere. Bestillingen til oss fra dugnadsansvarlig er brødmat og drikke (kaffe og noe til kaffen er det en annen som skal ordne). Vi kjører bil dit, så vi trenger ikke tenke på vekt og bæring osv |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Brødmat til 12 voksne under enkle forholdJeg ville gått for smør, ost, skinke, syltetøy og kanskje en agurk. Da tror jeg de fleste finner noe de liker. Appelsinjuice, melk og vann.
|
|
|
#3 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Brødmat til 12 voksne under enkle forholdEr det slik at du bare skal kjøpe inn, eller er det meningen at du skal smøre mat? I den settingen du beskriver, så vil jeg tro at ferdig påsmurte dobbeltdekkere er lurt, ellers kan det fort bli litt grising.
|
|
|
#4 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Brødmat til 12 voksne under enkle forholdJeg ville latt folk smøre brødmaten sin selv. Ikke alle liker smør, f.eks. Ferdig oppskjært brød eller noen rundstykker også. Ville tatt med pålegg som hvitost, skinke/spekeskinke, en smøreost, agurk og tomat ferdig oppkuttet i en boks, syltetøy og en boks Nugatti. Kanskje eggerøre i en boks også. Ville tatt med salat, vann og juice. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Brødmat til 12 voksne under enkle forholdNoen ferdig hadkokte kokte egg hwver også lunsjen.
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Brødmat til 12 voksne under enkle forholdSom en av de som heller sulter enn å spise brød eller bagetter så foreslår jeg å ta med en pakke knekkebrød. (Jeg har som regel mat med når jeg ikke vet hva som serveres, fordi det er en gjengs oppfatning at «alle» spise brød).
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Brødmat til 12 voksne under enkle forholdSom turmat har vi alltid hatt med ferdig oppskåret brød, tubeost, pålegg som er i skiver, gjerne saltmat som ikke trenger kjøl (salami etc), ferdigskrevet ost og brunost, og syltetøy på flaske. Minst mulig smøring. Boks med ferdig oppskjært paprika eller agurk hvis vi slår på stortromma og skal være fancy.
|
![]() |
|
|