|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Absolute Beginner
|
Tilrettelegge for person med hundeallergiVi har hund, og det utflyttede barnet ser ut til å reagere på hunden ved overnattingsbesøk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiKlesskift, slik at hen ikke drar med seg hundehår hjem etter besøket?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiVaske hunden før besøket kommer, samt renhold av heimen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiVaske og børste hunden støttes. Her reagerer jeg på hunden om det går litt for lang tid mellom dusjingene.
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiJeg reagerer på hunden hos et familiemedlem, så jeg prepper meg opp på allergitabletter i en ukes tid før jeg drar dit, og så er jeg der max to netter før jeg drar hjem (og skreller av meg ALT jeg har hatt på/med av klær og rett i vaskemaskinen når jeg kommer hjem). Sist redigert av -ea- : 17-09-25 kl 15:23. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiSikkert ikke det du vil høre, men jeg hadde nok valgt å ikke ha hund om barnet mitt var allergisk. Det er mye man kan gjøre med medisin og rengjøring, men min erfaring er at det blir lenger mellom besøkene når den ene parten får en allergisk reaksjon og den andre parten må strigle huset og tilrettelegge. Jeg hadde ikke vært villig til å risikere at barnet mitt kom sjeldnere hjem i fremtiden.
|
|
|
#8 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiStudenten bodde sammen med hunden før, så allergien er ganske ny. Vi hadde ikke skaffet hund om vi visste at noen i heimen ikke tålte det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiMin ene (og jeg selv) er allergisk mot hund. Han har kjæreste med hund, og den forrige kjæresten hadde også hund og han har bare blitt verre og verre. Nå bor han sammen med kjæresten, og hver gang hun har vært hjemme til dyrene må han ta alergitabletter, og hun må rett i dusjen når hun kommer hjem til hybelen. Skifte alle klær, antar jeg.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 18-09-25 kl 12:34. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
geskjeftig
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiVi har en som periodevis blir litt allergisk mot hunden, og da hjelper disse tiltakene:
|
|
|
#11 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiDere som har hund og tydeligvis fått en i huset med plutselig hundeallergi, hva slags symptomer er det?
|
|
|
#12 |
|
--
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergi
Jeg reagerer med kløe i øynene, rennende nese, utslett, tung pust og trøtthet. Har også pollenallergi og diverse kryssallergier. Kan høres ut som om du reagerer på hunden? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergi
Høres ut som hunden, ja. Jeg har også pollen (bjørk) og masse kryssallergier. Og hund, katt, hest og høy.
|
|
|
#14 |
|
Klare sjøl
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiJeg kjenner det vil bli skikkelig krise om jeg reagerer på han.
|
|
|
#15 |
|
Klare sjøl
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiImorges tok jeg aerius like etter jeg stod opp (pleier å ta den noen timer senere), og har ikke reagert på han idag. Hvis det bare er det som skal til blir jeg glad.
|
|
|
#17 |
|
Klare sjøl
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiMat og enkelte blomster reagerer jeg også på hele året. Nå har gan ligget ved siden av meg i sofaen en stund og jeg har ikke kjent noe kløe i øynene ennå. Nå har jeg vært skikkelig utslitt siste uka (utbrent) og vet også at immunforsvaret mitt ikke er helt på topp Nå.
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Tilrettelegge for person med hundeallergiDet er vel en fordel med lavt immunforsvar og allergi. Allergi er jo når immunforsvaret overreagerer og går bannas. Det er pga mitt lave immunforsvar at jeg nå kan spise et par-tre jordbær hver sommer f.eks.
|
![]() |
|
|