Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katteluke

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-25, 21:51   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Katteluke

Er det noen her som har og kan fortelle meg om det blir trekkfullt? Hadde luke i England, men der var klimaet mye mildere så merket ikke noe til det. Skulle jeg hatt nå måtte den vært i stua.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-25, 23:35   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katteluke

Østlandet her, med regn på vår, sommer og høst og snø og kuldegrader på vinteren.
Vi hadde katteluke i flere år og for to katter (ikke samtìdig). Kattene gikk inn og ut på eget initiativ. En god katteluke gir lite trekk, i hvert fall merket vi lite til det. Det kan være greit å ha en liten dørmatte på innsiden for å ta i mot ev. løv og sand fra føttene.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-25, 00:09   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har åpen kjøkken/stue løsning og kattedør ved kjøkkendøren. Har ikke opplevd noe trekk. Har med chipleser, så den er jo låst når katten ikke åpner den og den har en pakning rundt seg for å hindre trekk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-25, 07:06   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi merker ikke noe trekk, har hatt den i flere år og gjennom noen kalde vintre (østlandet). Dette er en nokså solid luke med chipleser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-25, 12:50   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar. Høres ut som noe jeg bør vurdere. Jeg har en katt uten underpels, og jeg reiser ofte bort i helgene, så det hadde vært praktisk.
Kan man montere den selv?

Gammel 26-09-25, 13:58   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Takk for svar. Høres ut som noe jeg bør vurdere. Jeg har en katt uten underpels, og jeg reiser ofte bort i helgene, så det hadde vært praktisk.
Kan man montere den selv?

Ja, man kan montere selv. Men man trenger litt verktøy og man må sjekke at det ikke er noe på innsiden som ledninger eller stendere. Men det bruker å følge med instruksjoner. Vi var heldige nok til at vi hadde et sidevindu som ikke gikk helt ned ved siden av kjøkkendøren og der var et panel vi enkelt kunne putte hull i, da slapp vi å sage oss igjennom to lag og fjerne isolasjon.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-25, 20:56   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har puttet det i veranda dører som har plate under vinduet. Da er det veldig enkelt å montere.

I dette huset har vi ikke. Vurderer å montere en på vaskerommet. Da kan hun få tilgang til et rom, eller hele huset.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-25, 23:56   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg har jo en terrassedør jeg kan montere den i. Sikkert enklere enn å sage gjennom veggen, ja.
Hadde den i en UPVC dør i England, men da var det en låsesmed som monterte den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.