Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-25, 10:18   #261
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Svigerfars begravelse er på fredag. Knerten (da 18 år) har blitt bedt om å bære kiste. (Det samme har knertens jevngamle fetter.) Knerten er redd for at han ikke er sterk nok. Knerten er ingen toppidrettsutøver, men er i helt normal fysisk form for en 18-åring. Ikke sant det er tilstrekkelig?

(I parentes kan nevnes at Knerten er glad for å bli spurt, og synes at det er et fint "bidrag" i prosessen, men han er god på å bekymre seg for alt mulig rart.)

Klarer han nok helt fint! Jeg bar som 15 åring.

Gammel 03-10-25, 10:25   #262
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Potensielt dumt spørsmål: Hvis jeg sier opp min stilling i dag, den 03.10., og har tre måneders oppsigelse, vil min siste arbeidsdag være 02.01 eller 03.01? (vi har fra dato til dato, i avtalen, ikke første i neste måned). Altså i praksis vil det selvsagt være 02. siden 03. er på en lørdag, men formelt sett?

Sist redigert av My : 03-10-25 kl 10:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-25, 10:39   #263
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigerfars begravelse er på fredag. Knerten (da 18 år) har blitt bedt om å bære kiste. (Det samme har knertens jevngamle fetter.) Knerten er redd for at han ikke er sterk nok. Knerten er ingen toppidrettsutøver, men er i helt normal fysisk form for en 18-åring. Ikke sant det er tilstrekkelig?

Det går nok helt fint. Nevøen på 13, som hverken er stor eller sterk, var med på å bære min svigerfars kiste i vår, og det var ikke noe problem. Alle de andre var jo voksne, og vi var 6 til sammen, og man bærer i et håndtak som er stødig og greit å holde i.

Gammel 03-10-25, 10:42   #264
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Knerten kan bære i midten, der er det lettest. Tyngst bak ved hodet.

Gammel 03-10-25, 10:50   #265
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Potensielt dumt spørsmål: Hvis jeg sier opp min stilling i dag, den 03.10., og har tre måneders oppsigelse, vil min siste arbeidsdag være 02.01 eller 03.01? (vi har fra dato til dato, i avtalen, ikke første i neste måned). Altså i praksis vil det selvsagt være 02. siden 03. er på en lørdag, men formelt sett?

Jeg vil tro oppsigelsestiden begynner å løpe fra dagen etter du leverer oppsigelsen.

Gammel 03-10-25, 10:50   #266
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

(I parentes kan nevnes at Knerten er glad for å bli spurt, og synes at det er et fint "bidrag" i prosessen, men han er god på å bekymre seg for alt mulig rart.)

Det klarer han helt fint. Jeg bar min mors kiste, 50 år gammel dame er nok ikke like sterk som 18 år gammel mann/gutt. Det er en fin ting å gjøre for bestefaren sin.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-25, 10:51   #267
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Slettet - hadde ikke lest nøye nok.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-25, 10:52   #268
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Vanligvis løper oppsigelse fra 1. i påfølgende måned. Hvis så er tilfelle må du jobbe ut januar.

Det står at de har fra dato til dato i kontrakten.

Gammel 03-10-25, 11:37   #269
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg vil tro oppsigelsestiden begynner å løpe fra dagen etter du leverer oppsigelsen.

Chatgpt er enig med deg. Så da blir med andre ord siste arbeidsdag 03.01.2026

Gammel 03-10-25, 12:06   #270
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Og gratulerer med ny jobb, forresten!

Gammel 03-10-25, 14:59   #271
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor (76) bar nettopp kiste, riktig nok til en lett eldre dame, men jeg vil jo to en 18-åring klarer å bære, i alle fall i midten (om svigerfar var en røslig mann).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-25, 15:10   #272
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og gratulerer med ny jobb, My!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-25, 15:49   #273
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjorven: Min sønn var kistebærer til sin onkel da han var 13. Det fysiske var helt uproblematisk.

Gammel 03-10-25, 15:49   #274
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer med ny jobb, My!

Gammel 03-10-25, 17:31   #275
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for svar. Svigerfar var helt normalt i størrelsen. Da skal betrygge knerten om at dette kommer til å gå helt fint. Han synes det var en fin "oppgave", men ble så usikker. Samtidig som jeg kjenner på at det var for ham oppfattes som en fin gest inn i evigheten.

Altså; det gjør så vondt å miste noen man er glad i. Men gitt tilstanden til svigerfar var det helt fint å få slipper mer lidelse nå.

Gammel 04-10-25, 20:02   #276
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Og gratulerer med ny jobb, forresten!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og gratulerer med ny jobb, My!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Gratulerer med ny jobb, My!

Tusen takk! Fant ut av det (merkelig nok hadde HR-ansvarlig fasiten ) og leverte oppsigelsen i går. Det var overraskende emosjonelt, kanskje særlig å informere mine nærmeste kolleger. Jeg har jo hatt 13 gode år der og alltid trivdes godt. Sjefen ble tydelig lei seg, men hadde samtidig forståelse for at jeg velger å gripe den muligheten som nå dukket opp. Men tilsvarende gledelig var det jo å sende beskjed til den nye plassen om at jeg takker ja til jobben.

Noe som er litt dumt er at i den største delen av oppsigelsestiden hospiterer jeg i annen enhet. Jeg er tilbake på min egentlige arbeidsplass først 10. desember. Så timinga var ikke den beste, men det var en "once in a lifetime" mulighet, og da ble det sånn.

Gammel 04-10-25, 21:40   #277
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for svar. Svigerfar var helt normalt i størrelsen. Da skal betrygge knerten om at dette kommer til å gå helt fint. Han synes det var en fin "oppgave", men ble så usikker. Samtidig som jeg kjenner på at det var for ham oppfattes som en fin gest inn i evigheten.

Altså; det gjør så vondt å miste noen man er glad i. Men gitt tilstanden til svigerfar var det helt fint å få slipper mer lidelse nå.

Ja det er så vondt, men jeg tror Knerten kommer til å tenke på det som noe veldig fint han kan gjøre.
Da pappa døde bar 3 av barnebarna kisten, de to yngste (15 år da) bar i midten, min sønn bar fremme, men han var fylt 20 år og stor og sterk.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-25, 00:35   #278
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor funker strømmetjenester på telefon og ikke tablet? Samme strømmetjenester på begge enheter, og nei ingen er de er eple.

Sist redigert av Millen : 06-10-25 kl 00:50.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-25, 14:29   #279
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvorfor min google-kalender med halvjevne mellomrom begynner å snakke tysk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 12:28   #280
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når er «afternoon»
Min saueklipper fra Wales skal komme i dag. I «afternoon»

I mitt hode er det i 3-4 tiden. Men jeg tror det er tidligere i hans hode?
Han er opptatt med å klippe hos andre så jeg får ikke spurt

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.