Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmen «Elskling»

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-25, 12:57   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmen «Elskling»

Jeg så denne i går, og vet ikke helt hva jeg hadde forventet meg. Men jeg fikk ordentlig vondt av å se den. Mange har omtalt den som fin, men hva er det som er fint ved den?

Gammel 04-10-25, 13:00   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmen «Elskling»

Jeg har ikke sett den, men en kollega på jobb advarte "Hvis du skal gå på kino for å ha en hyggelig kveld ute, IKKE SE DEN!". Han syntes den var bra, men vond.

Gammel 04-10-25, 13:08   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

For oss som har vært gjennom lignende scenarier så er den fin fordi den er gjenkjennelig. Og fordi den viser frem det som er så fryktelig vanskelig å sette ord på. Akkurat den fasen der, når alt har blitt så krevende i forholdet at det er vanskelig å se veien videre, den har jeg ikke sett beskrevet så bra/vondt før.

Og så vil jeg tro mange kan kjenne seg igjen i vanskene i samlivet, de brutte forventningene, misforståelser og hvordan man kan gå fra å tenke at den andre gjør sitt beste til nesten det motsatte.

Filmen får frem på en veldig god måte hvordan to mennesker virkelig prøver, men hvordan det likevel ikke er det riktige, eller nok, til at det er mulig å leve sammen.

Men fin? Nei, heller bra, intens og ekte!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-25, 13:09   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den var så lite fin at jeg faktisk ikke klarte å se hele. Det var bare vondt å se på, så jeg lurer på det samme som deg.

Gammel 04-10-25, 13:17   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes filmen var fin fordi den fikk frem de komplekse sidene av et samliv. Og så tror jeg særlig mange kvinner har godt av å se og reflektere over filmen, og det er også fint.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-25, 13:18   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes også den var vond å se på. Og litt usikker på om jeg syntes den ga innsikt, fordi jeg syntes hovedpersonen var så hjelpeløs i sine egne reaksjoner og hvordan hun forholdt seg til alle rundt på, at jeg fikk skikkelig vondt og lurte på om hun var lost for alltid - selv om hun vel sier det motsatte på slutten.

Trist og vond.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-25, 13:51   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes den var fin på en god vond måte om hvordan samlivet går fra rosenrødt til brudd. Ikke opplevd brudd selv. Så den viste mye som jeg har tenkt det kanskje vil være, og enkelte scener særlig der hvor kvinnen skal styre og kontrollere alt i Familien AS og han prøver å delta og hun blir bare sur tror jeg kan være gjenkjennelig for mange kvinner.
Jeg synes og den var fin til å vise mannens side av bruddet.

Gammel 04-10-25, 13:56   #8
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den er fin fordi den oppleves ekte. Den viser menneskelighet i all sin urimelighet og skjørhet, og det er fint å se en fremstilling av at vi alle rommer disse nyansene.

Og selv om den er vond å se for en som har vært gjennom noe lignende, er den kanskje enda vondere for en som ikke har vært der? Det er jo ofte den store frykten når man lever i et velfungerende parforhold, at det en gang ikke lenger skal være det.

Gammel 04-10-25, 15:39   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nylig sett den, og jeg tror ikke jeg ville omtalt den som fin, heller at den var bra og gripende. Jeg har stått i noe sånt selv, og syns følelsene både hans og hennes ble tolket utrolig bra. Hele familiedynamikken, og også overfor tenåringsdatteren, og hennes egen mor. Det var rett og slett veldig gripende for meg.

Gammel 04-10-25, 19:56   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil heller ikke si fin, men veldig vond, ærlig og godt laget. Gripende på en vond måte. Jeg så den på kino.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-25, 23:22   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan aldri se denne. Ut fra samtlige omtaler er jeg sikker på at jeg vil kjenne meg igjen i alt, og det er jeg ikke klar for.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-25, 15:30   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var sår, synes jeg. Likte den godt fordi den traff en nerve.

Gammel 05-10-25, 15:46   #13
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Er den på kino eller strømmetjeneste?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-25, 16:59   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er den på kino eller strømmetjeneste?

Strømming. På TV2 play tror jeg. Jeg så den på TV2 play.

Sist redigert av Millen : 05-10-25 kl 21:23.
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-25, 20:10   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har vært på kino. I vinter, tror jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-25, 20:33   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Den har vært på kino. I vinter, tror jeg.

Ja, da så jeg den. Synes den var god.

Gammel 05-10-25, 20:44   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett den foreløpig, vet at tematikken er litt close to home.

Gammel 05-10-25, 20:57   #18
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Filmer kan jo være fine og vonde samtidig? Jeg synes den balanserte det kompliserte i et samliv, det er ikke sort hvitt. Begge kan gå i seg selv, og ta ansvar dor hvordan ting blir som de blir. Det var fint at den var litt annerledes, og litt uforutsigbar. Likte den godt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-25, 22:06   #19
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg syntes den var fin, men altså, hovedrollekarakteren var jo helt fjern til tider.

Gammel 05-10-25, 22:25   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Jeg syntes den var fin, men altså, hovedrollekarakteren var jo helt fjern til tider.

Enig, hun var rimelig dust innimellom. Såpass at jeg ble irritert og skjønte hvorfor han gikk....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.