|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er det OK å spise makrell i tomat på jobb | |||
| Ja, så klart. De som ikke tåler det får gå! |
|
86 | 86,87% |
| Nei, det kan man unngå |
|
11 | 11,11% |
| Det har jeg ingen formening om |
|
2 | 2,02% |
| Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?
Sært kanskje, men ganske vanlig å reagere på sterke lukter. Jeg blir for eksempel like dårlig av lukta av makrell i tomat som tøymykner eller parfyme.
|
|
|
#22 |
|
TittelTøs
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Ja, jeg synes det er innenfor. Men å åpne en boks i nærheten av folk, hadde jeg aldri gjort. I frykt for at det sprutet til alle kanter.
|
|
|
#23 |
|
rakkarpus
|
Ble bare nysgjerrig jeg, jobbet du på skole? Som lærer? Hvordan fungerte det eventuelt å jobbe nært elever?
|
|
|
#24 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Jeg trykket på ja, men ville og har latt være å spise akkurat det pålegget hvis jeg har sittet ved siden av noen som jeg vet at hater det.
|
|
|
#25 |
|
ctrl+z
|
Forbud mot å spise i klasserommene, heldigvis. Og parfyme, der tar de aller fleste hensyn hvis de blir gjort oppmerksomme på mengde litt diskret.
|
|
|
#26 |
|
One of These Days
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Jobber som lærer og det er en stor andel lærere som spiser det til lunsj. Synes absolutt det er innafor, akkurat som kokt egg, blåmuggoster og varm mat som varmes opp og lukter. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
rakkarpus
|
Skjønner, takk for svar. Tenkte på parfyme ja, spesielt etter å ha vært i nærheten av noen unge på treningssenteret. Noen oser det jo rundt i omkrets på flere meter.. Men fint å høre at mange tar hensyn.
|
|
|
#28 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Makrell i tomat på jobb er helt ok så lenge man er forsiktig og ikke spruter. Jeg spiser det sjøl, men bruker typen på tube fordi det er så lettvint.
Sånn er det ikke hos oss. Tvert imot har vi hatt problem i flere år med elever som "bader" ekstra i parfyme før timer med lærere som har sagt fra at de er sensitive.
|
|
|
#29 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Jeg liker veldig godt makrell i tomat, men spiser det ikke på jobb.
|
|
|
#30 |
|
saftig
|
Det blir jo noe annet enn å ikke tåle lukten.
|
|
|
#31 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Jeg synes makrell i tomat er kjempegodt, så her er jeg muligens litt inhabil, men det blir et ja fra meg. Selv synes jeg det lukter uappetittlig av kokt egg som har ligget i en tett boks i noen timer, og av enkelte oster, men jeg holder det for meg selv og tolerer selvsagt at andre har med seg det de liker i matpakka. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Jeg spiser ikke mat med så sterk lukt på felles spiserom. Vi har uansett ikke felles lunchtid, all den tid det alltid må være bemannet her, så om ønskelig kan jeg spise både makrell og kokte egg ved pulten min i all ensomhet. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Ja, jeg synes det og jeg spiser det 4 av 5 dager til lunsj. Vi er flere som gjør det heldigvis, i tillegg til egg. Jobber på et sted med en stor kantine og jeg tror ikke at lukten blir liggende i luften over tid heller, det er også mye matlukt i kantinen generelt på kjøkken som lager mat.
|
|
|
#34 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Ja, det er greit. Men som innkjøpsansvarlig for lunsjen kjøper jeg det ikke inn.
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Ja, det synes jeg man må kunne gjøre, men helt enig i at ikke-tømte bokser ikke skal tilbake i kjøleskapet. Og så synes jeg også at det er helt greit om folk flytter seg fordi de ikke takler lukten, det har skjedd flere ganger hos oss uten at noen har blitt sure (men vi har så langt lunsjbord på jobb at det faktisk er praktisk mulig å ha ganske lang avstand til hverandre, jeg ser at det blir verre med andre typer kantineløsning
|
|
|
#36 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Så lenge det spises i en kantine eller et lunsjrom er det helt ok. Å spise det ved pulten sin i åpent landskap er strengt forbud. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Generelt all mat som lukter er forbudt i åpent kontorlandskap.
|
|
|
#38 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Hos oss er det ikke lov å spise ved pulten i det hele tatt. Lukt eller ikke. Spising skal foregå i den sosiale sonen/pausearealet, eller aller helst i kantina. Vi får (aller nådigst) drikke kaffe ved pulten.
|
|
|
#39 |
|
I mål
|
Sv: Er det greit å spise makrell i tomat på jobb?Ja, så klart. Jeg spiste det faktisk i dag selv. Det er veldig vanlig hos oss å sprette en boks til lunsj. Jeg spør ikke de rundt. Det er lunsjen min, så alternativet er at jeg ikke har noe mat. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Kopierer og limer inn. |
|
|
|
![]() |
|
|