Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Finnes det fine og nøytrale spisebrikker?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-25, 17:14   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det fine og nøytrale spisebrikker?

Eller er det det det heter, det som man har tallerkenen på? Bordbrikker? Spisematter? Nei, aner ikke.

Jeg har aldri brukt sånne brikker i mitt voksne liv, men nå har vi et bord i heltre som trenger litt beskyttelse. Jeg har kjøpt noen i et jutelignende materiale, men de går etter hvert i oppløsning. De er heller ikke vaskbare, noe som for så vidt ikke er et problem, ingenting viser på dem. Jeg har sett massevis av spisebrikker, men jeg vil ha noen som er pene. Nøytrale.

Finnes det?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 17:29   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Finnes det fine og nøytrale spisebrikker?

Ja, jeg har samme problemstilling, og beskytter trebordet med mange forskjellige spisebrikker fra Georg Jensen Damask.

Det lønner seg å følge med på salg og nyhetsbrev, og utvalget varierer med sesong.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 17:32   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Dette måtte jeg også kjøpe med nytt bord. Først kjøpte vi noen firkantede fra jysk, etterhvert kjøpte jeg noen grønn, slike runde fra HM: https://www2.hm.com/no_no/productpage.1210428001.html

Gammel 12-10-25, 17:32   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Litt annen prisklasse enn Shun sine kanskje. men vi har en unge hjemme (11 år) som søler også, så jeg måtte tenke på det.

Gammel 12-10-25, 17:47   #5
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Litt annen prisklasse enn Shun sine kanskje. men vi har en unge hjemme (11 år) som søler også, så jeg måtte tenke på det.

Det skal sies at jeg er en voksen dame som er lett å holde ren, og at jeg stort sett har kjøpt på salg over lang tid.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 17:53   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har disse spisebrikkene fra Europris, og er fornøyd med dem. :enkel sjel:

Gammel 12-10-25, 18:31   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fra Lind Dna i resirkulert skinn. Veldig fine og holdbare.
https://www.tilbords.no/merkevarer/lind-dna/

Disse har jeg
https://www.tilbords.no/borddekking/...37x44-cm-sand/

Sist redigert av frukt : 12-10-25 kl 21:09.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 18:52   #8
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Feel har mange forskjellige typer spisebrikker og mye salg også. Mye er nøytralt og det er forskjellig stoffer og materialer.

Gammel 12-10-25, 19:23   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har fra Lind Dna i resirkulert skinn. Veldig fine og holdbare.
https://www.tilbords.no/merkevarer/lind-dna/

Jeg har de samme bare i firkantet. Resirkulert skinn, lette å holde rent.
Kunnet tenkt meg noen lysere, for disse er litt for lik farge som bordet, men det ble den fargen da jeg valgte, og jeg synes de er for dyre til å kjøpe en annen farge bare fordi, så tett på. Har hatt mine i ett år.

https://www.tilbords.no/borddekking/...5x45-cm-natur/

Sist redigert av Karamell : 12-10-25 kl 19:33.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 19:30   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har også ovale fra Lind DNA. Brune.
Fikk de av en venninne for mange år siden og fant ut at det var dyre saker så vi bruker de. Men kjøper ikke flere.. vi sper på med annet vi har om vi trenger. Har til 8p.
Fikk også et sett med glassbrikker.
Ellers har vi fra Kid.

Gammel 12-10-25, 19:45   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har mange forskjellige, IKEA har mange varianter. Jeg har noen i litt «rillete» vevd bomull derfra blant annet. De holder fasongen i vask. Disse syns jeg også er fine: https://www.ikea.com/no/no/p/pillers...rget-60597351/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 20:02   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Georg Jensen Damask har pleid å ha skikkelig gode tilbud på black friday og fremover mot jul, så verdt å følge med der. Jeg har julebrikker derfra.

Gammel 12-10-25, 21:57   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Men dere: De som er av stoff, for eksempel de av damask, må de ikke vaskes nokså ofte? Og blir de ikke slitt? Hvor ofte vil dere anslå at dere må vaske dem?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 22:15   #14
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg anbefaler å finne noen som passer både til bordet og tallerkene du har. Jeg har noen hvite tøy brilker og de passer ikke til mitt hvite "fin" servise.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.