Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-25, 12:43   #281
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Noon er 12.00, så en gang etter det.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 12:54   #282
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg dårlig tid

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-25, 23:43   #283
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Andre enn meg som er ubetalt hushjelp? :lei:

Gammel 11-10-25, 00:56   #284
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

For hvem? For 11-åringen, til dels ja. For mannen, heldigvis ikke.

Gammel 11-10-25, 00:58   #285
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

12,15,19 + mannen.

Gammel 11-10-25, 01:00   #286
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det høres virkelig ikke særlig greit ut. Kan du ikke streike? Hva sier de til sitt forsvar? Husarbeid, handling og matlaging bør fordeles rimelig jevnt på de som bor sammen, tenker jeg.

Gammel 11-10-25, 10:06   #287
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

12,15,19 + mannen.

Det må du ikke godta, rett og slett. Still krav til familien.

Gammel 11-10-25, 12:17   #288
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Andre enn meg som er ubetalt hushjelp? :lei:

Jeg hadde det også sånn, med små barn.

Og våknet en dag og kjente at dette var jeg ikke med på lenger. Så jeg laget en liste med oppgaver, fordelt på oppe og nede i huset. Oppe var handling, oppvask, søppel og rydding i første etasje, blant annet, mens nedetjenesten besto av klesvask, rydding og barnas rom.

Vi hadde hver vår etasje en periode, og så byttet vi når vi begynte å bli lei.

Det løste selvfølgelig ikke alt, men for meg gjorde den tydelige ansvarsdelingen det mye lettere å gå forbi klesvasken eller ignorere topp på søppelbøtta.

Så ble jeg skilt noen år senere. Det hjalp enda mer. For meg så er det enklere å vite at jeg må gjøre alt, enn å tro at vi skal være to om lasset, mens så er det bare jeg som tar ansvar.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 12:22   #289
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Altså mannen gjør endel, han støvsuger feks for det takler ikke ryggen min. Men jeg er så lei av å se alt som må gjøres og deretter fortelle det. De to yngste har å ta oppvaskmaskinen som oppgave, men igjen jeg må si det og det er jeg lei av. Det toppet seg igår da jeg tok oppvaskmaskin for 2 gang samme dag.

Gammel 11-10-25, 17:19   #290
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde satt opp skilt med "You wear it, you wash it" og deretter ignorert andre folks klesvask.
(Ja, det funker, har gjort det en gang).

Husholdningsmaskiner er ikke mer avansert enn tv, spillmaskiner og bil som de sannsynligvis bruker daglig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 17:56   #291
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hadde satt opp skilt med "You wear it, you wash it" og deretter ignorert andre folks klesvask.
(Ja, det funker, har gjort det en gang).
.

Synes jeg høres ut som et godt råd.

Gammel 11-10-25, 18:14   #292
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Altså mannen gjør endel, han støvsuger feks for det takler ikke ryggen min. Men jeg er så lei av å se alt som må gjøres og deretter fortelle det. De to yngste har å ta oppvaskmaskinen som oppgave, men igjen jeg må si det og det er jeg lei av. Det toppet seg igår da jeg tok oppvaskmaskin for 2 gang samme dag.

Denne ansvarlige prosjektlederrollen kalles 'det tredje skiftet', og koster ganske mye tid og krefter.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 19:01   #293
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Denne ansvarlige prosjektlederrollen kalles 'det tredje skiftet', og koster ganske mye tid og krefter.

Yes! Og attpåtil en prosjektlederstilling man ikke har søkt på.
Og det dummeste spørsmålet av alle: «skal jeg hjelpe til med noe»…., som atte det står arbeidsleder i pannen på en.

Sorry, men godt å få det ut.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 19:06   #294
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg vet.

Gammel 12-10-25, 23:23   #295
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Angående det 3 skiftet. Spurte mannen om han hørt om det, og han sa nei. Foreslo å google det..

Gammel 13-10-25, 09:49   #296
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også lei av å alltid være arbeidsleder. Jeg har velvillige (2) menn her som gjør ting de blir bedt om, men det å alltid måtte være den som tenker er slitsomt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-25, 16:53   #297
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Idag lurer jeg på hva jeg skal gi i gave til mannen som bursdag snart. Reise og opplevelser utgår, ellers har han det han trenger.

Gammel 15-10-25, 20:49   #298
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Millen: Har du et fint bilde du kan få forstørret? God vin og mat?

Gammel 15-10-25, 21:20   #299
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om jeg må slutte å gå lange fjellturer og turer generelt... I år har jeg merket at jeg stadig oftere får vondt i beina, mest det venstre, på turer der jeg før ikke pleide å få vondt. Og jeg har også mer vondt i hverdagen. Og så fikk jeg jo betennelse i begge hofter for noen uker siden. Det har jeg og hatt før.
Jeg er stort sett flink til å trene, og prøver å gå minst mulig på flatt underlag, men det blir jo bare gradvis verre... Men det må vel bli mye verre før jeg er kandidat for proteser regner jeg med.
Kan ikke sitte så mye heller for da får jeg og vondt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-25, 21:28   #300
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Og så lurer jeg på om det er mulig å slutte å kjenne på imposter syndrom. Blir stadig positivt overrasket på jobb over at andre spør meg om råd, og gir meg ansvar, for jeg føler meg som en tenåring som ikke har peiling på hva hun holder på med. Men det er egentlig mest positivt altså i form av at jeg tenker at jeg vet og kan mer enn jeg tror, og at det viser at jeg er likandes.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.