|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser
|
Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?My hadde i en annen tråd fortalt at hun nå tar sertifikat - og at dette skal bli hennes midlivsgreiekrise.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Det er jo i grunn alt for sent for meg å ha noe midtlivskrise, men jeg gikk jo hen for et par år siden og ble friidrettsutøver.
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg driver og finner ut av hvem jeg er, nå som jeg ikke kan jobbe med det jeg digger. Har ikke funnet noen gode svar. Ikke så morsom krise, men ganske eksistensiell.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-10-25 kl 02:17. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg tenker vel at depresjon og påfølgende skilsmisse var min midtlivskrise - da jeg var 37-40, så håper vel at det var litt før midten av livet, men at jeg ikke får flere.
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Det er vel 7-10 år siden den krisen var litt sånn "is this all?". Nå som jeg er 51 har jeg resignert.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?De siste to årene har jeg byttet jobb, flyttet og kuttet nesten alle bånd jeg har knyttet de siste 25 årene. Tok med meg mannen da. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg hadde en krise i 2021 hvor jeg gikk fra mannen, fant meg en ung annen mann og rota opp i hele livet. Fikk flere barn i 2023 og nå er livet hvertfall helt krise. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg har ikke fått den enda. Er bare 48 og driver fortsatt å fascineres over starten på overgangsalderen og følelsen av ikke helt vite om jeg er gravid eller bare gammel når mensen uteblir i 8 uker.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg blir 50 om et par uker og kjenner på en uro jeg ikke har kjent på før. Det er noe med å konstatere at det var slik livet ble, og at det nå er noen ting, men slett ikke alle, som er for seint.
|
|
|
|
#12 |
|
nju nja njo
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg er sjuogførr og søker nye jobber. Ingen nye hobbyer foreløpig, men har vel strengt tatt ikke tid til det heller.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, dette behovet for nye hobbyer ble plutselig kastet på meg. Jeg har vært trener for et håndballlag, lagleder for (flere) fotballag, leder av driftsstyret på skolen, nestleder i FAU og generelt vært en veldig travel person. Og trivdes veldig godt med det. Jeg var faktisk ekstremt god på familielogistikk.
|
|
|
|
#14 |
|
villende
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg har bestemt meg for å lære meg å spille gitar (jeg kan spille piano, og har sunget mye før), har lastet ned en skikkelig dyr app, og sitter og klimprer hver eneste ettermiddag/kveld. De jeg deler hus med gleder seg til jeg blir bedre, men de ser jeg blir lykkelig av det, så de tolerer klimpringen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Ah, nå kom jeg på at det å bli helårsbader (fra å være en som ikke likte å bade i det hele tatt) nok var min midtlivsgreie. Jeg har tenkt at noe av det beste med å begynne med det var at det er helt nytt, ikke noe jeg gjorde bedre før da jeg var yngre, som f.eks. jogging. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Er det lov til å skravle i denne tråden?
|
|
|
|
#17 |
|
villende
|
Helårsbading hadde jeg helt glemt! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Tror ikke jeg har eller hatt noen midtlivskrise. Men jeg er en impulsiv sjel som begynner med nye ting stadig vekk.
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg fikset min for 2 år siden da jeg endelig klarte avslutte ekteskapet. Etter det har det meste sett lysere ut egentlig, og jeg har gått fra nærmest å lure på hvor lenge til man må holde ut til å glede meg til det meste. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg kom forresten på at min eksmann mener min krise kom etter fylte førti, da jeg dro fra ham. Det hadde lite med alder å gjøre.
|
![]() |
|
|