|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg vet ikke helt om jeg har hatt noen midtlivskrise, men jeg tok i alle fall grundig tak i min egen helse i fjor. Jeg har det bedre enn noen gang nå i min mye friskere og sunnere kropp. At jeg som 52-åring skulle starte å løpe, og like det er helt sykt faktisk. Nå i disse dager er det ett år siden jeg startet å forsiktig prøve meg på å løpe. I våres kjøpte jeg mine aller første joggesko som faktisk skulle brukes til jogging. Og nå skal jeg kjøpe meg joggesko til løping i vintersesongen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg tror egentlig ikke at jeg har eller har hatt en midtlivskrise. På en måte har fasene bare glidd over i hverandre. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Tja, føler ikke at jeg har noen, men i går kveld følte jeg plutselig på at jeg er den eneste i familien som ikke spiller noe....
|
|
|
#24 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Er ikke midlivskrise rundt 40? Ikke rundt 50?
|
|
|
#25 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg føler vel egentlig ikke at jeg har hatt noen midtlivskrise, selvom jeg begynte å trene da jeg var 35 og gikk gjennom samlivsbrudd da jeg var 40. Nå har jeg vært 50 i noen måneder og jeg synes det er en veldig fin alder
|
|
|
#26 |
|
ctrl+z
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg vil tro det er svært individuelt når man får en slik krise. Jeg fikk for eksempel barn tidlig og kunne med grei margin vært bestemor før fylte førti. Da er det nok naturlig å «gjøre opp regnskap» tidligere.
|
|
|
#27 |
|
intro
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg er over midtveis i livet - 52, og har ikke hatt noen egenproduserte livskriser omkring runde dager tidligere. Akkurat nå drar det seg litt til her, da jeg mister jobben og må finne på nye nytt å gjøre etter 24 år på samme sted. Samtidig har eldste flyttet ut, og det er ikke lange tida igjen for yngste på 17 heller. Det blir store forandringer, enten jeg vil eller ikke. Men det blir verken vinterbading, keramikk, veving, hagearbeid eller flere instrumenter, i alle fall.
|
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg begynte å studere rett før jeg ble førti, og har sagt opp jobben min gjennom de siste sytten årene nå som førtitoåring. Ingenting av dette føles som en midtlivskrise egentlig, mer vanlige kriser. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg begynte med Kickstart (16-ukers helvete), korps, neglefiksing hos negledame og bryn og vippefiksing.
|
|
|
#30 |
|
nju nja njo
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?
Dette minner meg på at jeg gjenopptok skolekorpslærdom i begynnelsen av 40-årene. Kanskje det var min midtlivsgreie.
|
|
|
#31 |
|
Jeg har et drøyt år på meg jeg da, om de er 47,5, jeg er 46 nå, 47,5 i fenbruar 2027
|
|
|
#32 |
|
Men hva skal jeg lære, liksom? Klarinett som 9 åringen da for å få litt balanse? (Hun er dødelig fornærmet/angrer/sjalu over at hun ikke spiller fløyte som de andre, det er FÆLT med klarinett visstnok)
|
|
|
#33 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, da jeg var 40 hadde jeg jo unger i småskolealder, og travel nok hverdag til at jeg ikke kjente på at det var greier jeg hadde ugjort. Kan ikke si jeg har hatt noen krise rundt 50 heller, jeg har ikke hatt noen negative følelser rundt det med alderen, men tilværelsen er jo mye roligere, og jeg kjenner mer på et behov for å finne noe nytt å fylle den med. Så det handler vel ofte mer om det, enn om akkurat alder. I tillegg til den jeg nevnte over, at hvis jeg noen gang skal ta sats og starte en "ny" karriere (og ta lappen, for den saks skyld), så er det kanskje på tide å gjøre det nå.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-10-25 kl 15:30. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Ikke direkte midtlivskrise, men har virkelig tatt opp igjen hesteinteressen fra yngre dager. Arvingen har to hester som hun driver med sprangridning på - jeg er groom og håper også å få tatt opp ridningen mer. Ellers er jo også litt fristet til å begynne med bading året rundt.... |
|
|
|
|
|
#35 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg hadde en liten krise når jeg ble 40 for 10 år siden. Da følte jeg veldig på å bikke over halvveis i livet og mange tanker om ‘er dette alt’.
|
|
|
#36 |
|
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg har ikke tid til å ha noen midtlivskriser, da hele livet vårt er en krise.
|
|
|
|
#37 |
|
Smugleser
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Tja, tok lappen på tung MC i år (53), men ikke utløst av krise, selv om klisjé for mange (særlig menn, har jeg latt meg fortelle). Handlet mer om at jeg nå formelt bare har forsørgeransvar for mannen, så nå aksepterer jeg risikoen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
kamerat
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg hadde et snev i 35-årsalderen. (Nå er jeg 51.)
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Usikker på om jeg har en krise. Vi har fått oss kolonihage, men den har jeg jo stått på venteliste for å få siden jeg var et spedbarn, omtrent. Jeg trodde jo vi skulle få det mye tidligere.
|
![]() |
|
|