Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overgangen fra ett til to barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 21:46   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg syns da ikke at eldre søsken skal måtte overgi noe som helst. De kan fint lære seg å dele.

Gammel 03-09-07, 21:49   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns da ikke at eldre søsken skal måtte overgi noe som helst. De kan fint lære seg å dele.

Akkurat den formuleringen tenkte jeg ikke så nøye over - de deler selvfølgelig. Hos oss var det snakk om hvorvidt lillebror over hodet skulle få komme i nærheten av storebrors leker.

Gammel 03-09-07, 22:06   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Akkurat den formuleringen tenkte jeg ikke så nøye over - de deler selvfølgelig. Hos oss var det snakk om hvorvidt lillebror over hodet skulle få komme i nærheten av storebrors leker.

Det er da man godter seg over at storebror ikke aner hva som venter han når lillebror blir mobil.

Gammel 03-09-07, 22:17   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ett er som ett, og to er som to, synes jeg.

Storesøster her var 4 1/2 år da lillebror kom, så vi slapp jo å ha to bleieunger samtidig, hun greide veldig mye selv av praktiske ting. Men vi må hele tiden følge opp på to ulike stadier, jeg ser at venner som har tette barn kan putte begge i vogna og gå for å mate endene, eller de kan ta med barna på kino og se filmer begge liker osv. Det blir nok en god stund til våre to har samme interesser. Men det har også sine fordeler, det blir naturlig å dele seg opp av til, slik at man får alenetid sammen med ett av barna.

Lillebror har tydeligvis ikke behov for mye søvn, og han kjemper imot søvnen hele tiden. Det er slitsomt å trille, bære, amme og bysse i søvn, eller å bruke tre timer på å legge en trøtt baby. Det som er mest slitsomt for oss foreldre for tiden er at vi nesten ikke lenger har noe tid uten barn, før hadde vi kveldene etter at storesøster hadde sovnet til avkobling. Selvsagt er det en fase, men jeg merker at lunten blir kortere og overskudd en mangelvare da jeg ikke har noe tid for meg selv. Nå skal det legges til at vi har to meget aktive barn, av den typen man gjerne finner igjen øverst på bokhyllen eller noe.

Generelt synes jeg at mye går automatisk da man allerede har barn i hus, men at det tar lengre tid og krever litt mer planlegging da man skal ut på noe. Vi er stadig vekk 10 min forsinket.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:04   #5
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Lillebror har tydeligvis ikke behov for mye søvn, og han kjemper imot søvnen hele tiden. Det er slitsomt å trille, bære, amme og bysse i søvn, eller å bruke tre timer på å legge en trøtt baby. Det som er mest slitsomt for oss foreldre for tiden er at vi nesten ikke lenger har noe tid uten barn, før hadde vi kveldene etter at storesøster hadde sovnet til avkobling. Selvsagt er det en fase, men jeg merker at lunten blir kortere og overskudd en mangelvare da jeg ikke har noe tid for meg selv.

Ah, nesten sånn har vi hatt det en stund nå, men endelig ser det ut til at lillesøster begynner å ville legge seg tidligere på kvelden. I dag var begge i seng omtrent kl 20, og det er jo så deilig! For minstedamen ser det kanskje litt ut som om kveldssøvnen går litt på bekostning av morgensøvnen, men det gjør jo ingenting så lenge vi uansett har en sprett våken storesøster halv sju. Jeg mener, de kan jo like gjerne sove samtidig.

(Men det hadde kanskje hjulpet enda bedre på trøtthet og utslitthet om vi var litt flinkere til å komme oss i seng selv. *titte på klokka*)

Sitat:

Generelt synes jeg at mye går automatisk da man allerede har barn i hus, men at det tar lengre tid og krever litt mer planlegging da man skal ut på noe. Vi er stadig vekk 10 min forsinket.

Det er helt _utrolig_ hvor lang tid det tar å komme seg ut døra! Bare å dra en tur i butikken krever jo pakking for alle eventualiteter.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.