Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-25, 18:34   #341
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Timar: Han skal ha pluss for motet, men i alle dager!

Gammel 04-11-25, 18:44   #342
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det høres jo ut som en eller annen set-up. Noen som skal bevise at voksne kvinner er like gira på å se nakne ungdommer som voksne menn, ellerno.

Ja, mulig. Men vi var to stopp fra endestasjonen og nesten tom vogn, så det var ikke for et fysisk publikum han gjorde det, ihvertfall.

Men klart, han kan jo ha hatt noe helt annet på mobilen sin. Eventuelt vennegjengen på Facetime?

Det der var en selsom opplevelse, altså!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-25, 09:22   #343
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt opp igjen det med å bake brød. Grovbrød med brødfrød inni, inkludert gresskarfrø, linfrø og pinjekjerner. Jeg putter litt jeera i dem også. Tørrgjær til heving og maisolje som fett. De blir kjempegode og saftige. Men, for det er er men: Noe går i fryseren og når jeg tar de opp derfra er de tørre og smuldrer opp. Jeg bruker vanlig grovbakstmel fra butikken.
Spørsmål: Hvorfor skjer det? Hva kan jeg gjøre anderledes?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-25, 20:03   #344
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ikke vet jeg, men jeg lager alle mine brød eltefrie, og jeg bruker aldri fett i dem.

Gammel 08-11-25, 20:58   #345
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har tatt opp igjen det med å bake brød. Grovbrød med brødfrød inni, inkludert gresskarfrø, linfrø og pinjekjerner. Jeg putter litt jeera i dem også. Tørrgjær til heving og maisolje som fett. De blir kjempegode og saftige. Men, for det er er men: Noe går i fryseren og når jeg tar de opp derfra er de tørre og smuldrer opp. Jeg bruker vanlig grovbakstmel fra butikken.
Spørsmål: Hvorfor skjer det? Hva kan jeg gjøre anderledes?

Det er visstnok fordi gluten blir ødelagt av frysing, og derfor smuler spesielt grovbrød mye etter frysing. Men her er noen tips til hvordan unngå det.
https://krem.no/hjem/smulefritt-grov...nkelt-og-godt/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-25, 01:19   #346
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det er visstnok fordi gluten blir ødelagt av frysing, og derfor smuler spesielt grovbrød mye etter frysing. Men her er noen tips til hvordan unngå det.
https://krem.no/hjem/smulefritt-grov...nkelt-og-godt/

Mange takk frukt. Jeg skal lese den og prøve å justere neste bakst.

Gammel 09-11-25, 01:20   #347
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ikke vet jeg, men jeg lager alle mine brød eltefrie, og jeg bruker aldri fett i dem.

Aldri fett i deigen, det må også prøves.

Gammel 09-11-25, 08:42   #348
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ja, brødene mine er supersaftige men jeg lager som sagt eltefritt. Klissete deig. Blanding av grovbakstmel og hvetemel og havregryn og frø.

Gammel 09-11-25, 09:54   #349
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vel egentlig aldri opplevd at brødet har smuldret opp etter frysing. Men jeg lager enten langtidshevet eltefritt grytebrød, eller proteinrundstykker, og bruker lite grovt mel, så det har gjerne noe med saken å gjøre.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-25, 18:07   #350
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Jeg tror havregryn i brød gjør de saftig og!

Gammel 10-11-25, 10:23   #351
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags adventskalender jeg skal ha i år.

Gammel 10-11-25, 19:40   #352
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer min sykemeldte kollega tilbake neste uke?

Gammel 10-11-25, 23:04   #353
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan jeg kan unngå gnagsår mellom rumpeballene på romaskin.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-25, 08:41   #354
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg tror havregryn i brød gjør de saftig og!

Da prøver jeg det neste gang jeg baker brød.

Gammel 11-11-25, 09:41   #355
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva slags adventskalender jeg skal ha i år.

Det lurer jeg også på. I fjor hadde jeg adventskalender fra Georg Jensen, en pakke til hver søndag i advent. Visste hva jeg fikk. Blant annet fine røde dekkebrikker. I år har jeg en tekalender, men lurer på om jeg ønsker noe mer. Jeg sjekker om det kommer noen tilbud.

Gammel 11-11-25, 10:15   #356
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det lurer jeg også på. I fjor hadde jeg adventskalender fra Georg Jensen, en pakke til hver søndag i advent. Visste hva jeg fikk. Blant annet fine røde dekkebrikker. I år har jeg en tekalender, men lurer på om jeg ønsker noe mer. Jeg sjekker om det kommer noen tilbud.

Ifjor hadde jeg Rituals, det har jeg ikke lyst på i år. Det er alt jeg vet nå om årets.

Gammel 11-11-25, 16:32   #357
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Er det innafor at bussjåføren har musikk/radio så høyt på at det ville rettferdigjort klage fra naboer om jeg gjorde det hjemme fra verandaen?

Gammel 12-11-25, 14:00   #358
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Hvordan det er å ha overskudd og energi flere dager på rad? våknetferdigutslitt

Gammel 12-11-25, 14:30   #359
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Er det innafor at bussjåføren har musikk/radio så høyt på at det ville rettferdigjort klage fra naboer om jeg gjorde det hjemme fra verandaen?

Jeg har spilt inn til Ruter at bussjåfører som har behov for diskotek på jobb har det privat i en ørepropp i det ene øret.

Prøvde å forklare at sjåførens støy er like slitsom som andre passasjerers, men Ruter svarte at bussjåførene har lov til å høre på radio/musikk.

Ruter svarte ikke på løsningen min om at de hører på det privat i en ørepropp.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-25, 14:58   #360
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvordan det er å ha overskudd og energi flere dager på rad? våknetferdigutslitt

Aner ikke, må være 20 pr siden sist. I alle fall 15.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.