Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel, god og rimelig varm lunsj til 18 voksne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-25, 20:02   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Enkel, god og rimelig varm lunsj til 18 voksne

Jeg skal lage enkel varm lunsj til 18 voksne i to dager. Den ene dagen blir det en linsesuppe med rundstykker til. Men hva med dag to? Ingenting i veien med å ha suppe den dagen også, men kan også være noe annet. Enkelt, mettende, rimelig…
Jeg har tilgang på godt utstyrt kjøkken og maten skal spises ved bord, så ingen begrensninger der. Gjerne noe jeg kan lage på forhånd, fryse og varme opp igjen, eventuelt noe kjapt og enkelt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-25, 23:33   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og rimelig varm lunsj til 18 voksne

Chili con carne? Pastasalat? (Ikke varm da).

Gammel 08-11-25, 00:06   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med et velutstyrt kjøkken kan det være godt med omelett i langform. Her kan du lange mange typer samtidig hvis du lager "skiller" med bakepapir. Er det mulig å forstå hva jeg mener? Du legger bakepapir i formen slik at du langer mange former inne i en. Og så kan du ha omelett med paprika og skinke på ene siden og omelett med tomat og ost på andre. Vil selvsagt ikke fungerer med allergier, men for å lange mange sorter på en gang er det ok. + godt brød og grønn salat

Cowboy mat! Bønner i tomatsaus, bacon og stekte egg (Både bacon og egg kan lages i stekovn. Stekte egg i ovn er fint å ha i pepperkakeformer. Jeg liker faktisk bacon bedre når den er stekt i ovn enn i panne. Den blir sprø, crispy) + godt brød og grønn salat

NB! Prøv gjerne først, pga steketid. Det kan være vanskelig å beregne temperatur og tid på ting du vanligvis steker på panne i ovn.

Gammel 08-11-25, 00:08   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trailerlunsj. Varm karbonade, erterstuing, tomater, brød. Eventuelt stekt løk (karbonadene - du gjettet det? I ovn )

Gammel 08-11-25, 00:34   #5
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk et ønske om chili sin carne fra en av de som skal spise. Tror det kan funke greit med rundstykker til. Jeg har laget god chili mange ganger, men usikker på oppskriften til så mange, spesielt på mengden krydder. Innspill? Chatgpt foreslår ett helt glass av hvert til 20 porsjoner. Høres mye ut?

Gammel 08-11-25, 23:36   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ett helt krydderglass av flere ulike typer høres jo helt vilt ut. Du må jo bare smake underveis!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-25, 00:21   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

20 porsjonar er jo ikkje så stor batch, sånn eigentleg. Ikkje stole på chatgpt i dette tilfellet.

Gammel 09-11-25, 00:29   #8
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Nei, såpass har jeg omsider skjønt. Jeg tror det får bli mine smakssanser som bestemmer, men jeg fant en annen oppskrift som kan funke som utgangspunkt og der var det 5-6 ts av de ulike krydderne der chatgpt mente jeg burde bruke et helt glass av hver.

Gammel 09-11-25, 14:25   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo bare å bruke en vanlig oppskrift til 4 personer og gange den opp med 5 hvis du er usikker på mengdene. Helt sikker på at ikke det vil innebære hele krydderglass av noe slag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-25, 19:05   #10
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Gryten er kokt og smaken ble bra. Jeg brukte en oppskrift fra Matprat som utgangspunkt.
Eneste dumme var at jeg oppdaget i dag at hun som skal lage lunsj nr to til samme gjeng den aktuelle helgen, har laget linsesuppe. Blir veldig mye bønner, linser og de samme kryddersmakene da, men sånn får det bare bli.

Gammel 10-11-25, 17:42   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere få bare lufte godt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.