|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Selvsagt sterkt inspirert av andre tråder. Dette er vel strengt minst en to-delt diskusjon, men kjør debatt i alle leire!
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg henger ofte opp lys litt tidlig, cirka midt i november. Det er for å motvirke det intense mørket november varter opp med.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Vi slo på utendørsbelysning rett etter Halloween. Det er så mørkt og trist ute, og belysningen er kun langs kledningen på huset og gjør egentlig ikke så mye ut av seg så jeg tenker det går fint. Bortsett fra at det har kommet vann i driten og hele greiene er blitt epilepsi-fremkallende.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Lys er greit i en lenger periode av vinteren (selv om vi ikke bruker å ha opp noe særlig med julelys selv, men kunne alltids ha hatt det). Julepynt synes jeg er rart når det ikke er jul. For meg er julepynten knyttet veldig tett sammen med julefeiringa, og jeg får meg ikke til å ha den oppe elllers. Men julepynt i butikkene synes jeg er koselig, også i god tid før jul. Det markerer mer at julehandelen er i gang, enn at høytiden er i gang. Og hjelper meg til å omstille meg til å innse at det er på tide å begynne å tenke på julegaver og forberedelser, slik at jeg kommer i gang i god tid.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-11-25 kl 16:25. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Lysene ble tent i helgen som var, "en uke for tidlig", men 1-2 uker etter mange an naboene, men de nærmeste naboene har ikke tent dem enda.
|
|
|
#6 |
|
snur
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Henger opp vinterlys mellom Halloween og 1. desember en gang. Jeg har en nabo som bruker å være tidlig ute, så når hun har hengt opp sitt er det lov for meg
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Det pyntes med lyslenker og lys så fort jeg føler for det (i år har jeg ikke kommet dit ennå, har ikke hatt tid), stjerner i vinduet fra første søndag i advent, og så dukker pynt opp fortløpende ettersom jeg har ork og whatnot. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
koko
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Lyslenker kan folk få ha året rundt for min del. Det er lys.
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg starter med lys ute og i vinduer til advent, men ene naboen har gått helt amok med lys over alt allerede, og jeg syns det er litt vittig og litt koselig. Juletreet blir pyntet 20 - 22 desember, og forsvinner rett over nyttår.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Vi har fått opp belysning ute, og den har vært oppe siden uken etter Halloween.
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Litt lys ute nå siste uken i november er greit, og jeg hengte opp noe lysgreie i natt.
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg venter forresten også med julesanger fra populærsjangeren noen dager til.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?
Hva er forskjellen?
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Hvite lys kan gjerne henge ute fra november til mars. Det er mørkt i Norge, men er lysene bilder av julenisser eller julete i fargene synes jeg de kan vente til i desember i hvert fall.
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg liker også romjul og blir ikke lei jula, selv om jeg altså pynter for tidlig i manges øyne. Vi er jo bare forskjellige.
|
|
|
#17 |
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?
Ahh, da er vi på linje
|
|
|
#18 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?I denne mørke tida ønsker jeg alt av lys velkommen. Det er så koselig å gå kveldstur med hunden nå. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg synes alt av lys ute er koselig nå når det er mørkt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Adventsstjerner i vinduet og lys i adventsstaken kommer opp hos oss 1. søndag i advent. Vi pleier å sette opp juletre og det vi har av julepynt noen dager før jul, egentlig mest fordi vi ikke pleier å være hos oss selv i jula, så vi vil få se litt på det noen dager. I år skal vi være hjemme hos oss selv, men det er hyggelig å allerede ha pynten oppe når mamma kommer den 22., tenker jeg.
|
![]() |
|
|