|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg har i mange år drømt om å kjøpe meg juleduken til Georg Jensen. Den er dyr, og jeg har aldri tatt meg råd. Men i dag tenkte jeg det skulle skje. Men så viste det seg at det er bittelite utvalg i størrelser! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpSå kjipt! Jeg hadde også ventet til jeg fant en rund som passet selv om jeg virkelig ønsket meg den.
|
|
|
|
#5 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpKjøp nytt bord.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg tror det går fint med 17 cm heng. Ser noen kilder sier 15-25 cm er vanlig ved runde bord. Ellers går det an å kjøpe på mål. https://www.georgjensen-damask.com/p...ew-to-measure? Sist redigert av daffy : 29-11-25 kl 19:03. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpGår det an å låne duken for å se hvordan det blir?
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelp
Jeg vil ha rød. Enten denne: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpHvis jeg skulle brukt så mye penger på en duk ville jeg kjøpt en som passet til bordet. Hva med et annet merke, eller må det være Georg Jensen?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpDen første der får jeg mer og mer lyst på, i fargen deep red. Det er sikkert den du har der? Ser forøvrig ut som GJ er helt utsolgt for alle lengder til avlange bord av den. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg og elsker den duken.
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpTusen takk for mange gode innspill, dere hjelper meg å tenke. Og Daffy, custom made kunne vært noe, men jeg klarer ikke å finne noe om pris. Det får bli last resort, hvis alt annet feiler. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpVi har også 130 cm rundt bord, og jeg oppdaget i fjor at ingen av dukene våre passer.
|
|
|
#17 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg skjønner godt at du ønsker akkurat den duken. Andre blir ikke det samme. Jeg har spisebrikkene og de er nydelige.
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelp
Jeg ville nok heller kjørt rektangulær duk enn rundt duk som er litt for snau.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg har også rundt bord på 130, men vi har til sammen 4 lemmer vi kan sette inn, så jeg har egentlig vært ute etter rektangulær duk som passer, men sliter med å finne duk som er bred nok. De fleste er 140.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg har en Georg Jensen juleduk, bare at min er blå. Den er altså så vakker og jeg blir lykkelig når den er i bruk.
|
|
![]() |
|
|