Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips - kvinne i 50-årene

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-25, 09:41   #1
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Boktips - kvinne i 50-årene

Jeg skal kjøpe julegave til min svigerinne, som leser mye. Sjansen er derfor stor for at jeg kjøper noe hun har lest. Samtidig leser hun for det meste omtalte bøker. Men siden det er en jungel av bøker der ute, så er det helt sikkert noen bøker som ikke er omtalt, men som viser seg å være skikkelige gode likevel.

Noen som har noen tips til romaner, noveller, krim eller biografier, som få har hørt om men som er veldig bra lesning?

Gammel 04-12-25, 12:55   #2
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boktips - kvinne i 50 årene

Johan Harstad sine bøker er veldig gode. Mursteiner, men om hun leser mye går det jo greit. Max, Mischa og tetoffensiven er min favoritt, men Under brosteinen, stranden er utrolig bra også. Søstrene av Jonas Hassen Khemiri er helt fantastisk. Også en murstein.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 13:14   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat bestilt How To End A Story av Helen Garner etter at Jan Kjærstad varmt anbefalte den på Face i dag (han er en interessant fyr å følge).
Forfatteren er helt ukjent for meg, men aldri for seint!

Helen Garner has kept a diary for most of her adult life. Now she is widely recognised as one of the greatest writers of our age. But, of all her books, it is her diaries that she likes best.

Collected for the first time into one volume, these inimitable diaries show Garner like never before: as a fledging author in bohemian Melbourne, publishing her lightning-rod debut novel while raising a young daughter in the 1970s; in the throes of an all-consuming love affair in the 1980s; and clinging to a disintegrating marriage in the 1990s.

How to End a Story reveals the inner life of a woman in love, a mother, a friend and a formidable writer at work. Told with devastating honesty, steel-sharp wit and an ecstatic attention to the details of everyday life, it offers all the satisfactions of a novel alongside the enthralling intimacy of something written in private and just for pleasure.

Gammel 04-12-25, 13:48   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Nursery av Szilvia Molnar. Årets beste bok for min del.

https://www.ark.no/produkt/the-nursery-9780593467787

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 16:55   #5
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips - kvinne i 50-årene

Gammel 04-12-25, 16:58   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du vil ha tips til lettere litteratur så har jeg (kvinne i 50 årene som leser mye) nettopp kost meg med Betty serien til Katarina Widholm
https://www.ark.no/forfattere/katarina-widholm

Foregår i Sverige i tiden før, under og etter andre verdenskrig

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 21:36   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samlede verker av Lydia Sandgren leste jeg etter en anbefaling her inne, og anbefaler den gjerne videre.

Gammel 06-12-25, 19:52   #8
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Standard

Takk for gode tips!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Hvis du vil ha tips til lettere litteratur så har jeg (kvinne i 50 årene som leser mye) nettopp kost meg med Betty serien til Katarina Widholm
https://www.ark.no/forfattere/katarina-widholm

Foregår i Sverige i tiden før, under og etter andre verdenskrig

Denne tror jeg faktisk jeg skal prøve selv!

Mvh.
Annen kvinne i 50-årene

Gammel 11-12-25, 14:44   #9
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Akkurat bestilt How To End A Story av Helen Garner etter at Jan Kjærstad varmt anbefalte den på Face i dag (han er en interessant fyr å følge).
Forfatteren er helt ukjent for meg, men aldri for seint!

Etter nøye vurdering, så falt valget til slutt på denne boken. Fordi jeg vil låne den når hun er ferdig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.