Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?
Nesten bare på nett 25 20,16%
Mest på nett 22 17,74%
Omtrent halvparten på nett/halvparten i butikk 46 37,10%
Mest i butikk 15 12,10%
Nesten bare i butikk 8 6,45%
Jeg lager de fleste gavene selv 7 5,65%
Jeg gir ikke julegaver 1 0,81%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-25, 13:06   #21
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?

Intensjonen er å handle fysisk i butikk. De gangene jeg moter meg opp, så er det garantert at de ikke har det jeg skal ha, og jeg ender opp med å bestille på nett (gjerne mens jeg er inne i butikken).
Og koselig å gå og titte i butikker? Nope, det er bortimot noe av det aller verste jeg gjør. Ser faktisk heller på maling tørke, tror jeg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 13:08   #22
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver jo å kjøpe mest mulig i lokale butikker, men noen ting får jeg rett og slett bare tak i på nettet. Det hender også at jeg kjøper ting på Finn. Foreløpig har jeg bare kjøpt 4 gaver, 1 i butikk og 3 på nett.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 13:40   #23
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Rolig på søndagsåpent? Den ene gangen for sju (?) år siden jeg var på søndagsåpent senter, var det timelang kø ut av parkeringsplassen. Det gjør jeg aldri igjen.

Jeg går ikke på senter da, mulig det er annerledes der. Jeg går i butikkene i bygatene, og der er det mye roligere på søndagene enn på lørdagene. I tillegg til at folk gjerne har litt bedre tid, koser seg med julemarked, kafebesøk og andre aktiviteter samtidig, og det er generelt bedre stemning. Da snakker jeg om Midtbyen her altså, kan ikke si noe om hvordan det er andre steder. Var i byen i går, i flere timer, og det var veldig koselig. Var ikke noe kø for å betale i butikkene, og heller ikke problem å få plass på kafe, så jeg fikk påfyll av god kaffe underveis også.

Var en tur på lørdag også, da var det kaos.

Sist redigert av My : 08-12-25 kl 14:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 15:01   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle unntatt én julegave er kjøpt lokalt; butikker, husflidsmesse og julemarked.
Den ene skal jeg sy denne uka.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 15:45   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Stjeler dem fra Louvre" var ikke et alternativ.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 16:43   #26
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

I år har jeg overlatt mesteparten av handling som ikke kunne gjøres lokalt til mannen, og han har handlet ymse greier i Peru og Kina, og håndlaget sjokolade på kurs i Belgia som jeg har litt vansker med å sende vekk.
Så bortsett fra to Apple produkter som ble «klikk & hentet» i forb med black Friday er det som vanlig unike gaver fra oss som alle andre år.
Pleier å lage mye selv, men i år ble det som det ble.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 16:44   #27
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Stjeler dem fra Louvre" var ikke et alternativ.

Skuffende egentlig.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 17:04   #28
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok mest I butikk. Jeg liker å kjenne på tingene før jeg kjøper. I alle fall noen ting må jeg sjekke fysisk. Som for eksempel noen pysjer, ikke alle er like myke. Andre ting trenger jeg ikke sjekke, da blir det gjerne klikk og hent.

Gammel 08-12-25, 17:05   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skjønner jeg bedre, My. I min lille provins er det kun sentere som har søndagsåpent. (Eller, det var sånn sist jeg sjekket).

Gammel 08-12-25, 18:25   #30
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Blondie, senteret i min by var veldig rolig og fredelig i går. Tipper det er annerledes på det store i din by.

Gammel 08-12-25, 18:44   #31
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker omtrent alle gavene. Til sokker, votter og andre småplagg bruker jeg restegarn, må jeg kjøpe blir det kvalitetsgarn i min lokale garnbutikk.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 08:21   #32
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bestiller de fleste på nett.

Gammel 09-12-25, 10:33   #33
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ligger med feber, så det er mulig resten ordnes på nett...

Gammel 09-12-25, 10:34   #34
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God bedring Malama

Gammel 09-12-25, 10:44   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå gir jeg bort forsvinnende få fysiske julegaver, så de aller fleste er hjemmelagde, type sydd og strikket. Akkurat nå strikker jeg votter med et lokalt, tradisjonellt mønster til øynene blir tørre og nakken stiv.

Gammel 09-12-25, 11:01   #36
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Bor på en liten plass så prøver å habdle lokalt. Men noe nettshopping blir det.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 13:31   #37
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det meste handles på nett eller i kjedebutikkene på senteret her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 15:54   #38
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler mesteparten på nett. Har ikke tid til å prioritere handleturer i byen. Dersom jeg hadde hatt det, kunne jeg tenkt meg å gjøre det. Men å rusle rundt på lokale senter gidder jeg ikke. Da er det bedre å bruke nettet, og jeg bruker da noe klikk og hent.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 17:29   #39
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat i år ble mest kjøpt i butikk siden vi kjøpte gaver på ferier i høst. Jeg handler gjerne i butikk før jul og støtter veldig gjerne små individuelle butikker, men om det er noe helt konkret og enkelt jeg er på jakt etter, handler jeg også på nett. Går IKKE på store kjøpesentre, det er bare stressende. Ble forresten glad her om dagen da jeg var på jakt etter noen skåler til et bestemt servise og fant ut at det eneste stedet på nett som hadde alt jeg trengte, var en liten arbeid- og inkluderingsbedrift i Lillesand.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 19:35   #40
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg handler nesten utelukkende på nett. Det er en blanding av at jeg ikke liker og tåler dårlig å gå i butikker. Prøver å bestille fra lokale som har nettbutikk.

Samme her, jeg har ikke helse til mer en en butikk om gangen, dessverre. Jeg handler ikke på lokale da, men utelukkende på norske.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.