Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye kålrabi pr person?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-25, 10:57   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye kålrabi pr person?

At jeg, 50 år, skulle spørre om dette er litt rart, men jeg er i tvilt hvert år, og jeg har også opplevd å kjøpe for lite. Men for mye er jo heller ikke vits.

6 voksne personer: Hvor mye kålrabi? Jeg skjærer ofte bort en god del ytterst, så jeg må beregne litt ekstra.

Jeg skal forøvrig har en andel gulrot i mosen, kom jeg på nå, men ikke potet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 12:04   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye kålrabi pr person?

Jeg ser at jeg hadde 3,5 kg kålrabi til seks personer i fjor, og har notert at det var ganske passe.

Gammel 23-12-25, 13:08   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde av 8 kg kålrabi til 14 stykker. Da ble det litt rester. Har en små kålrabi ville jeg nesten hatt mer som utgangspunkt, for det blir så mye avskjær på små kålrabi.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 14:11   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Vi har kjøpt litt over 4 kg nå, og det blir nok litt avskjær.

Gammel 24-12-25, 10:16   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Mye Jeg hadde helst litt for lite da vi hadde pinnekjøtt tidlig i desember. Så ta litt mer enn du hadde tenkt er mitt råd

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-25, 21:32   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg leser her til neste år: lag mer! Mengden var perfekt til gårsdagen, men det ble jo knapt rester.

Gammel 25-12-25, 22:10   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi har 2/3 igjen, men det betyr ikke at vi spiste lite. Det sier bare noe om mengden vi hadde… Brukte bortimot 5,5 kg og vi var 6 personer. :Rolf:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.