|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
can-jur
|
Sv: Hvordan kle seg for slalåmbakken i -23 grader?Er de sikker på at heisene går når det er så kaldt?
|
|
|
|
#22 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kle seg for slalåmbakken i -23 grader?Jeg har stått i minus 20. Det var ikke godt. Måtte ta pause i varmestuen etter hver eneste tur omtrent. Husker at jeg ikke kunne se på mobilen for det var for kaldt å stoppe og ta den ut. Hadde to lag ull, dunjakke og tykk bukse. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvordan kle seg for slalåmbakken i -23 grader?Husk å ha gode luftlag mellom kleslagene. Det er luften som isolerer og holder varmen, så hvis man har flere lag hardt stappet sammen under en trang jakke gå vinningen opp i spinningen. Samme gjelder flere lag sokker i trange støvler; viktig å ha godt med plass/luft her og.
|
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Hvordan kle seg for slalåmbakken i -23 grader?Da jeg var ung ( :knirk: ) var vi i bakken selv om det var tjue minus. Tjue minus i tørr fjelluft er jo ikke så gæærnt, eller det føltes i hvertfall ikke sånn da. Ull, store nok støvler så man kan bevege tærne, vattert yttertøy (jeg ville fått lånt meg en skibukse) og sånn hettelue som dekker kinnene under skibrillene. Og jevnlige pauser for å tine opp. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvordan kle seg for slalåmbakken i -23 grader?Anbefaler slalåmkåpe
|
|
|
#26 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan kle seg for slalåmbakken i -23 grader?Her kan man få tips av dem som er vant med ordentlig kulde |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kle seg for slalåmbakken i -23 grader?Viktig å passe på hverandre om de skal på fylla, stor risiko for at en fryser i hjæl om en er full og bare skal ut å lufte seg litt og så stumper av og ingen ser til deg. |
|
|
|
![]() |
|
|