Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykle med barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 23:21   #1
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sykle med barn

Er det noen regler for sikring av barn bakpå sykkel? Jeg vet selvsagt om barneseter og hjelm, men reglene altså. Kommer jeg i fengsjel om jeg sykler med en fireåring på bagasjebrettet?

Gammel 03-09-07, 23:25   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykle med barn

Uten sete, mener du? Jeg tror kanskje det blir bot snarere enn fengsel, men uansett vil jeg ikke anbefale det. Mannen testet ut dette som 13-åring med lillebror (4) på bæreren, og bruddet ble ikke så pent, for å si det sånn.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:28   #3
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

Ja, tenkte det.

Er det noe spesielt som gjelder for barneseter? Jeg har et som er tjue år +, men vet ikke om jeg kan bruke det? Det er ikke noe galt med det, men jeg ville jo ikke brukt et like gammelt bilsete, liksom.

Gammel 04-09-07, 10:05   #4
milla
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
milla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vet ikke om det finnes regler for dette, men jeg vil i hvert fall anbefale deg å ta en titt på nyere sykkelseter. Vi hadde også et gammelt et vi lurte på å bruke, men det var så klønete å få montert det så det satt skikkelig, så her ble det et nytt Hamax-sete. Det har en festebrakett som gjør at setet meget enkelt kan tas av og settes på ettersom man har bruk for det.

milla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 10:26   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av milla, her.

Vet ikke om det finnes regler for dette, men jeg vil i hvert fall anbefale deg å ta en titt på nyere sykkelseter. Vi hadde også et gammelt et vi lurte på å bruke, men det var så klønete å få montert det så det satt skikkelig, så her ble det et nytt Hamax-sete. Det har en festebrakett som gjør at setet meget enkelt kan tas av og settes på ettersom man har bruk for det.

Det har vi også. Med matchende hjelm. Eneste jeg skulle ønske var at det gikk an å få tak i en ekstra festebrakett, slik at mamma kunne hatt en på sin sykkel, og jeg en på min. (Hun liker å ta med Malin på sykkeltur, og da må jeg jo skru av og på det setet hver gang.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 10:44   #6
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

Ja. Jeg tror det må bli nytt sete. Ny sykkel også, kanskje. Hamax. :noterer:

Får prøve å finne ut om ulike typer.

Gammel 04-09-07, 11:23   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Det har vi også. Med matchende hjelm. Eneste jeg skulle ønske var at det gikk an å få tak i en ekstra festebrakett, slik at mamma kunne hatt en på sin sykkel, og jeg en på min. (Hun liker å ta med Malin på sykkeltur, og da må jeg jo skru av og på det setet hver gang.

Det går an å kjøpe ekstra festebraketter til Hamax-sete!

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____50818.aspx

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:26   #8
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

Hva med bare å bytte sykler, tenker jeg.

Gammel 04-09-07, 15:05   #9
milla
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
milla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det går an å kjøpe flere festebraketter, ja, så blir det enkelt å flytte setet mellom forskjellige sykler

milla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:06   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Eneste jeg skulle ønske var at det gikk an å få tak i en ekstra festebrakett, slik at mamma kunne hatt en på sin sykkel, og jeg en på min.

Du skal få ditt ønske oppfyllt. På G-sport f.eks.

Gammel 04-09-07, 15:23   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan kjøpe ekstra festebraketter!

(Kom igjen folkens, heng på!)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:41   #12
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

Man kan kjøpe ekstra festebraketter! :zombie:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.