Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lisboa i mai

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-26, 08:36   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lisboa i mai

Jeg skal på kurs i Lisboa fem dager i mai. Jeg (eller: vi er fire damer som drar) har ettermiddag og kveld fri. Noen som har tips på hva vi bør gjøre? - tips til gode restauranter, butikker, museum, opplevelser. - bør vi få med oss Fadi for eksempel?

Gammel 16-01-26, 09:22   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisboa i mai

Dere må i hvert fall en tur innom her og spise de berømte kakene. Det er lurt å booke bord!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-26, 09:35   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du har mulighet tidsmessig så anbefaler jeg en tur til Sintra

Gammel 16-01-26, 13:28   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

De har sånne tuktuks i byen der, det er en fin måte å få sett mange ting på.

Gammel 16-01-26, 13:33   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Alfama-området er det mange små, hyggelige restauranter som har fado på kveldene. Fint å bare rusle rundt der, ta et glass vin, se på utsikta, du kan ta den ikoniske trikk nr 18, hvis det ikke er alt for mye kø. Det er også et digert bruktmarked i området der, to dager i uka (tror det var tirsdag og lørdag), hvis du er interessert i sånt. Feira da Ladra.

Det beste med Lisboa synes jeg bare var å rusle rundt. Små snirklete gater, opp og ned trapper. Det er en veldig gåvennlig by, hvor det meste er tilgjengelig til fots. Spis bacalao. Anbefaler hvit.

Gammel 16-01-26, 16:08   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I Alfama-området er det mange små, hyggelige restauranter som har fado på kveldene. Fint å bare rusle rundt der, ta et glass vin, se på utsikta, du kan ta den ikoniske trikk nr 18, hvis det ikke er alt for mye kø. Det er også et digert bruktmarked i området der, to dager i uka (tror det var tirsdag og lørdag), hvis du er interessert i sånt. Feira da Ladra.

Det beste med Lisboa synes jeg bare var å rusle rundt. Små snirklete gater, opp og ned trapper. Det er en veldig gåvennlig by, hvor det meste er tilgjengelig til fots. Spis bacalao. Anbefaler hvit.

Bacalao skal spises. jeg har vært i Portugal før (men da kun en dag i Lisboa - da spiste jeg Belemkake og det var vel det jeg husker) - Jeg husker og at vi bestilte bacalao - og ble litt betuttet da vi innså at bacalao er klippfisk på portugisisk og at det ikke nødvendigvis betød "gryteretten" bacalao som vi driver på med. Bruktmarked må vi sjekke ut ja - to av oss er veldig glad i det (og i keramikk)

- Ingen som har vært på Fado da? Jeg er usikker på om det fantastisk og sitte og spise og høre på "jammer" (tema er jo temmelig jamrende, uten at jeg sier at de som synger ikke er flinke) - Om det er best å få det med seg til et glass vin et lite kvarter i stedet for late som man liker det gjennom et måltid, lurer jeg på.

Gammel 16-01-26, 18:26   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tyter Fado ut av annenhver cafe i Alfama-området på kveldene, det er bare å gå inn. Det varierer selvsagt fra sanger til sanger hvor behagelig eller "jamrende" det er, men det har uansett sin sjarm. Sikkert mulig å få det mer i konsertform også, jeg hørte det bare slik, inne i (eller utenfor) barer eller kafeer jeg tilfdldigvis kom forbi. Det står gjerne skilt utenfor om når de ulike stedene har fado. Eneste gangen jeg har hørt fado på konsert er faktisk her, i Olavshallen, for mange år siden. Det var fantatisk, og en visstnok svært berømt fado-sangerinne.

Gammel 16-01-26, 18:28   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke tatt en hel kveld på Fadorestaurant, men ta heller desserten der! Det er ganske dyrt med hele måltidet der, og de beste sangerne kommer til slutt. Det lærte jeg etter at vi hadde brukt masse penger på en hel kveld.

Gammel 17-01-26, 10:54   #9
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi var nesten tre uker i Portugal og jeg spiste bacalao hver kveld, det er jo ekstremt mange ulike måter å lage det på. Jeg elsket de små krokettene med bacalao inni som en slags tapas. Av middags-bacalao var det spennende med en rett som hadde banan i seg og overraskende godt med bare klippfisk, løk, poteter og smør.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.