Sv: Anbefal meg en symaskin
Fin! Ser ut som veldig mye for pengene!
Jeg vurderte litt fram og tilbake, og prøvde å sette opp et minimum av hva jeg syns var nødvendig, hva jeg kunne tenke meg, og hva jeg anså som ikke villig til å betale for.
Så jeg landet på en Janome SewLA. Den har kraftig motor så den syr gjennom tykke stoffer, et utvalg på 30 sømmer jeg anså som nyttig for meg; både elastiske og quiltesømmer, samt flere knapphullsømmer og noen dekorsømmer. Og den kan stoppe med nåla nede, det var viktig for meg. Jeg lærte nemlig å sy på en sveivemaskin da jeg var veldig liten, og akkurat denne funksjonen satte seg tidlig i meg som veldig nyttig når man skal snu på et hjørne. Også ville jeg kjøpe den i butikk i Oslo med verksted, slik at evt. feil og skader kunne rettes raskt. Jeg har veldig god erfaring med Oslo Sy- og servicesenter på løkka. Jeg brant meg på å bestille en overlock på nett, og da den røk før garantitiden var ute fikk jeg så dårlige vilkår på å sende inn til rep at jeg heller betalte for å fikse den lokalt.
Så nå driver jeg og tester ut. Den har start/stopp-knapp i tillegg til pedal, usikker på om jeg kommer til å bruke det noe særlig. Jeg er veldig vant til pedal. Litt mer skranglete lyd på den enn min gamle Pfaff, men det er sikkert en vanesak.
Sist redigert av Tallulah : 21-01-26 kl 12:37.
|