|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Anbefal meg en symaskinSymaskinen min har vært en arbeidshest som nå er 25 år gammel. Den har begynt å tulle det til og selvsagt skal jeg ta den på service, men om det ikke er noe å redde; hva skal jeg ønske meg da?
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symakinJanome easy jeans er perfekt til tykke stoffer og er en skikkelig god maskin syns jeg. Har passe mengde med praktiske sømmer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symakinJeg tror jeg anbefaler Janome. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Anbefal meg en symakinJeg tittet på symaskiner i dag, og lurer på om Janome SewLA er maskinen for meg. Har tenkt på Easy Jeans også, nettopp på grunn av styrken, men ser den ikke kan stoppes med nåla nede. Vet ikke om det er en funksjon jeg er villig til å betale par tusen ekstra for riktignok, men jeg syns den er veldig praktisk og gjør det lettere å snu pent.
|
|
|
#5 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Anbefal meg en symakinJanome er min anbefaling også, har noen ulike modeller til hvert sitt bruk men har sydd vesker helt greit med Embla (DC6030) som er den modellen de har brukt på symesterskapet tidligere) og mange lag, men Easy jeans funker jo hakket bedre når det er veldig tykt, men det er jo en mekanisk symaskin og litt som å sammenligne epler og pærer.
|
|
|
#6 |
|
Er fornøyd
Sv: Anbefal meg en symakin
Drømmesymaskinen min er Janome Memory Craft 6700 Professional. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Anbefal meg en symakinDet var rolls roycen sin!
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symakinJeg har en Janome Skyline S5 og er superfornøyd. Så anbefaler også Janome.
|
|
|
#9 |
|
lider av tastleksi
|
Sjekket Sewla nå og tror det er et godt valg ja.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Anbefal meg en symakinJeg har pørvd mange maskiner de siste årene, både Pfaff og Janome, men jeg har ikke funnet den perfekte ennå. Jeg syr bunader på fulltid, så det er klart at mine behov er annerledes enn hos de som syr på hobbybasis. Jeg var ikke fornøyd med Janome S5 og jeg var heller ikke fornøyd med Pfaff 620. Sistnevnte er en god maskin, men for liten til mitt bruk. S5 var ok, men ikke mer enn det. Nå har jeg Janome Hd9 og janome 6700 p. Det er en god kombinasjon, men ingen av de er perfekt. 6700 har for mange hoppesting, spesielt på sikksakk. Hd9 er nok den jeg liker best og bruker mest, men det er jo en rettsømmaskin, så man må jo ha en maskin i tillegg |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Anbefal meg en symakin«Jeg trenger ny bil for å kjøre til og fra butikken, hva anbefaler du?»
|
|
|
#12 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Anbefal meg en symakinJupp, men siden det er litt styrete å parkere semien utenfor Kiwi bruker jeg Embla dit.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Anbefal meg en symakinJeg tror jeg er litt mer i din kategori, Talullah. Jeg kjøpte en Husqvarna 670 for noen år siden, og er veldig fornøyd med den. Men jeg har ikke testet den på tykk denim.
|
|
|
|
#14 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Anbefal meg en symakinJeg har Janome jeg fikk av svigermor, skal ikke si jeg bruker den ofte eller mye men den fungerer i alle fall veldig bra!
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Veldig greit med noen som har lest bruksanvisningen! Føler du at du har bruk for de 300(?) sømmene den kommer med?
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Anbefal meg en symakinNei, jeg trenger ikke alle de 300 sømmene, men jeg har brukt noen av dem bare fordi det er skikkelig gøy. Jeg er litt irritert over at det ikke er en eneste søm med tog på.
Sist redigert av Tjorven : 19-01-26 kl 16:52. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Er fornøyd
Sv: Anbefal meg en symakinSånn i tillegg til å lese bruksanvisningen ligger det helt sikkert grundige demonstrasjonsvideoer av alle symaskinmodeller på YouTube. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
heimføing
|
Sv: Anbefal meg en symaskinJeg kjøpte Bernette b38 og er fornøyd hittil. Ja, jeg har brukt mange av de 67 dekorsømmene, har sydd navn på eller inni ting jeg har sydd bare fordi jeg kan. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Anbefal meg en symaskinFin! Ser ut som veldig mye for pengene!
Sist redigert av Tallulah : 21-01-26 kl 12:37. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Er fornøyd
Sv: Anbefal meg en symaskinGratulerer med ny symaskin! |