Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvordan forholdt din familie seg til vaksineprogrammet?
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) 66 27,73%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) 142 59,66%
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner 6 2,52%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner 19 7,98%
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner 4 1,68%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner 3 1,26%
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt 1 0,42%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt 1 0,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 21:51   #181
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Herregud, hun er lege, hun vet konsekvensene men hun veide disse opp mot skadene av vaksine. Vet du, jeg skal ringe henne nå og få et mer oversiktlig svar og vise henne denne tråden. Det blir for dumt når jeg, som i utgangspunktet ikke er en vaksinemotstander sitter og forvarer et syn som jeg kun innehar pga av at jeg, personlig, opplvede at leger ikke vaksinerte og var skeptiske selv.

Det syns jeg absolutt du burde gjøre. Det hadde vært veldig interessant å lese synspunktene til en ikke-vaksinerende lege, og ikke minst hva det er disse legene baserer sine valg på.

Hva er årsaken til at du likevel valgte å vaksinere? Er det fordi argumentene hennes ikke var tilstrekkelig overbevisende, var det kun fordi dere reiser mye i land hvor disse sykdommene fortsatt lever i beste velgående eller var det andre årsaker?

Nå spør jeg fordi jeg er interessert, ikke for å rakke ned på deg, altså. Jeg vil rett og slett vite hvorfor du ikke ble overbevist av argumentene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:57   #182
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Denne er, i følge helsesøster, tatt inn av politiske og ikke helsefaglige grunner, og jeg landet på å droppe den.

Jeg liker ikke tanken på at alle barn født 4 mnd etter mitt barn får denne vaksinen i programmet.
Hva om atte, hvis om atte.

Gammel 03-09-07, 22:02   #183
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kikhoste og meslinger kan være farlige men kan du seg meg når noen døde i Norge sist av disse sykdommene?.

Det siste dødsfall relatert til meslinger i Norge var i 1989, og før vi startet vaksinasjon døde 5-10 årlig. I tillegg kommer alle de med senskader.

Opprinnelig lagt inn av fhi.no

I årene før vaksinasjon ble introdusert i barne-

vaksinasjonsprogrammet ble det årlig meldt 20 000-
30 000 tilfeller av meslinger, 20-30 tilfeller av alvor-
lig encefalitt og 5-10 dødsfall årlig forårsaket av
meslinger. Etter at meslingevaksine ble tatt i bruk,
har insidensen av meslinger stadig sunket. Siste større
landsomfattende utbrudd i Norge var i 1980-81, siste
mindre lokale utbrudd var på Nesodden 1996 med 82
registrerte tilfeller. Siste registrerte dødsfall forårsaket
av meslingevirus var i 1989.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:09   #184
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Begge jobber i helsevesenet og vi har fulgt vaksinasjonsprogrammet

Gammel 03-09-07, 22:12   #185
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Ingen av oss i helsevesenet. Har fulgt vaksinasjonsprogrammet!

Vi har leger både i familien og venner som også har fulgt vaksinasjonsprogrammet bare for å ha sagt det

Gammel 03-09-07, 22:24   #186
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hun ble som vanlig bare provoert og lei da jeg ville diskutere dette igjen (kan jeg ikke bare la være, jeg har jo valgt å vaksinere osv)

Hun ba meg gå inn på Folkehelsa sin side og laste ned brosjyren som sier at røde hunder er helt ufarlig og at komplikasjoner av meslinger er så sjelden som 1 av 5000. Flere barn en 1 av 5000 reagerer med katastofal konsekvens på vaksiner. ”Dette er grunnleggende fakta flere bør forholde seg til”

Videre
”jeg må forstå at barnesykdommer har blitt farliggjort, de er helt nøvdendige for å utvikle immunforsvaret. De er ikke farlige her i Norge og det er ytterst sjelden komplikasjoner, ”det vet alle leger men vi kan bare ikke bekrefte fakta”
- ”jeg” må forstå at vi begynner vaksinasjoner alt for tidlig i Norge. Svært uheldig at barn under to år blir utsatt for dette da immunforsvaret ikke er utviklet. Så gikk det over i legespråk med hvorfor det er bedre for kroppen å få vaksine når man er eldre

Så bablet hun lenge om ADHD og MS og hvor godt dokumentert det var at dette i stor grad påvirkes av myhelinlagrene .. noe som tukles med av vaksiner?? Her gikk det fort for seg, fikk ikke helt med hva hun sa for det ble skikkelig legespråk av det.

Som sagt, hun blir bare oppgitt av meg som valgte å vaksinere og sier bare at det er umulig i Norge å få til en saklig debatt på massevaksinering.

Huff dette ble rotete men er bare sitater av det hun sa. Jeg er jo fanden selv i hennes øyne men jeg får overbevise henne til å lese denne tråden der jeg for noen tydligvis fremstår som verdens antivaksinist nummer 1.

Vel, Esme tror det vel ikke men jeg har faktisk en jobb og i morgen tidlig skal jeg legge frem kommentarer til ny Uleningslov til en rekke politikere. Så jeg får sette meg ned å jobbe litt. Eller jeg kan selvfølgelig bare finne på noe, for det er jeg jo så flink til .....

Mitt siste ord i denne debatten er at jeg håper virkelig flere går tilbake og leser det denne tråden startet med og leser hva som har blitt sagt og hvilke vaksiner det har blitt snakket om. Tydlig mange har blitt med i diskusjonen uten å ha lest forfra.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:40   #187
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå spør jeg fordi jeg er interessert, ikke for å rakke ned på deg, altså. Jeg vil rett og slett vite hvorfor du ikke ble overbevist av argumentene.

Ok jeg er litt glad for at du spurte og jeg må bare svare ...

Nei jeg ble ikke overbevist selv om det satt dypt inne i både faren og meg at vi personlig kjenner et par som mistet et barn ....

Ja vi reiser til Afrika og det veide tungt. I barnehagen vår var det ei jente på en annen avdeling som faktisk ville ha kunnet blitt svært alvorlig syk hvis hun hadde fått en av disse sykdommene.

Så skal jeg være helt dønn ærlig ... både jeg og mannen sa til oss selv at vi måtte LA FORNUFTEN SEIRE. Ja det kan være gode grunner til ikke å vaksinere men fy faen, så priviligerte vi er her i den vestlige verden. Vi er så priviligerte at vi begynner å sette spørsmåltegn ved vaksiner, vi begynner å si nei takk til goder vi er fantastisk heldige som har.

Jeg fortviler alltid når jeg er i Afrika, jeg gråter fordi jeg blir så fortvilet at så mange barn fortsatt dør av polio i år 2007. Noe som kan forhindres av en enkel liten vaksine. Folk dør i hopetall av malaria og andre helt elementære sykdommer som så lett kan utryddes ved hjelp av vaksine. Sykt sykt sykt ....

Når dette er sagt så tilater jeg meg igjen å minne på at jeg startet debatten med en lenke til VG og saken om vannkopp vaksinene. Så tok det helt av.
Jeg burde ikke ha fortsatt i diskusjonen for jeg har hele tiden argumenter for andre en meg selv. Dum ide, det skal jeg i alle fall ha.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:42   #188
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte også dette, men ved nærmere ettertanke så har jeg også (foreløbig) ikke tatt den aller nyeste vaksinen som kom inn i programmet i fjor, til lillebror. Denne er, i følge helsesøster, tatt inn av politiske og ikke helsefaglige grunner, og jeg landet på å droppe den.

Det er faktisk ikke riktig. Det ble nedsatt en arbeidsgruppe allerede i 2003 for å vurdere om man skulle ta inn en pneumokokkvaksine i det norske vaksinasjonsprogrammet. Høsten 2004 eksploderte denne saken i forbindelse med et pneumokokkrelatert dødsfall. Du kan lese mer om dette her og her.

Nå er det en god stund siden jeg satte meg inn i Prevenarvaksinen, men så vidt jeg husker så døde ca. 4 barn hvert år av pneumokokkinfeksjoner man kan beskyttes mot gjennom vaksinasjon med Prevenar og ca. 80 barn fikk senskader (blant annet nedsatt syn eller hørsel).

Nå er det slik at de aller fleste barn tåler en pnueumokokkinfeksjon bra. Men man kan dessverre ikke vite hvilke barn som ikke tåler en slik infeksjon, da det kan være ellers helt friske barn.

Det ligger altså en helesefagelig vurdering til grunn for innføringen av pneumokokkvaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet, men den politiske beslutningen ble tatt raskere enn den ellers ville ha blitt gjort på grunn av pressedekningen høsten 2004.

Gammel 03-09-07, 22:50   #189
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Ok jeg er litt glad for at du spurte og jeg må bare svare ...

Nei jeg ble ikke overbevist selv om det satt dypt inne i både faren og meg at vi personlig kjenner et par som mistet et barn ....

Ja vi reiser til Afrika og det veide tungt. I barnehagen vår var det ei jente på en annen avdeling som faktisk ville ha kunnet blitt svært alvorlig syk hvis hun hadde fått en av disse sykdommene.

Så skal jeg være helt dønn ærlig ... både jeg og mannen sa til oss selv at vi måtte LA FORNUFTEN SEIRE. Ja det kan være gode grunner til ikke å vaksinere men fy faen, så priviligerte vi er her i den vestlige verden. Vi er så priviligerte at vi begynner å sette spørsmåltegn ved vaksiner, vi begynner å si nei takk til goder vi er fantastisk heldige som har.

Jeg fortviler alltid når jeg er i Afrika, jeg gråter fordi jeg blir så fortvilet at så mange barn fortsatt dør av polio i år 2007. Noe som kan forhindres av en enkel liten vaksine. Folk dør i hopetall av malaria og andre helt elementære sykdommer som så lett kan utryddes ved hjelp av vaksine. Sykt sykt sykt ....

Når dette er sagt så tilater jeg meg igjen å minne på at jeg startet debatten med en lenke til VG og saken om vannkopp vaksinene. Så tok det helt av.
Jeg burde ikke ha fortsatt i diskusjonen for jeg har hele tiden argumenter for andre en meg selv. Dum ide, det skal jeg i alle fall ha.

Det er ikke så lett å argumentere på vegne av andre. Jeg skulle gjerne hatt legen du har snakket med i denne debatten. Det kunne helt klart ha blitt en veldig interessant diskusjon.

Vannkoppevaksine har jeg egentlig ikke satt meg så veldig godt inn i. Vi har "fått" Snupp smittet på et tidlig tidspunkt for å bli ferdig med det. Og jeg vet veldig godt at det er en del barn som absolutt ikke skal utsettes for vannkoppesmitte.

Gammel 03-09-07, 22:59   #190
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

å er det slik at de aller fleste barn tåler en pnueumokokkinfeksjon bra. Men man kan dessverre ikke vite hvilke barn som ikke tåler en slik infeksjon, da det kan være ellers helt friske barn.

Jepp, og den trenger ikke gi hjernehinnebetennelse. Sønnen vår har to ganger blitt innlagt på sykehus med en ganske farlig bihulebetennelse mest sannsynlig forårsaket av denne bakterien. Det har vært utrolig skummelt, en uke med intravenøs antibiotika og mange tester. I alvorlige tilfeller kan denne bihulebetennelsen så vidt jeg har forstått gi skader i øyehulen, som igjen skader synet, og hjernehinnebetennelse. Derfor valgte vi å gi prevenar, og han har heldigvis ikke hatt det siden (selv om det ikke nødvendigvis har en sammenheng).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:24   #191
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Lisa, jeg synes du er skikkelig provoserende i denne tråden. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, tråden ble lang og innleggene dine mange. Du nekter å godta gode argumenter og fakta fra flere, blant annet Esme, som har faglig utgangspunkt for å uttale seg. Du uttaler deg på bakgrunn av noen du kjenner som angivelig mistet et barn pga vaksine, på bakgrunn av noen få leger som er imot, men som du ikke kan gjengi argumentene til særlig godt. Du viser til barn i barnehagen med fedre som er leger og som ikke har tatt vaksine. Men du viser ikke til/vet ikke bakgrunnen for avgjørelsen deres. Du kan tydeligvis ikke vise til fakta som sier at det er flere barn som dør av vaksiner enn det er barn som dør av sykdommene det vaksineres mot/bivirkninger/sensykdommer av disse. Du overser glatt av manglende dødsfall fra sykdommer kommer av at vaksinasjonsprogram over flere tiår er vellykket slik at man faktisk ikke har dødstall pga disse sykdommene. Du henviser hele tiden til at det faktisk dør barn av vaksiner, men har egentlig ingenting som underbygger påstandene. Det hadde vært fint hvis du hadde tatt til deg noe av det som ble sagt, blant annet det at man selvfølgelig ikke skal gi vaksiner til barn som av medisinske årsaker ikke bør ta det, det er ikke en grunn til at alle andre ikke skal ta det. Selv om du er motstander av vaksiner, så må det gå an å høre på fakta fra mange her, spesielt når du ikke har særlig annet enn uttalelser fra diverse venneleger som du ikke klarer å gjengi klart engang. Du må jo nesten vise en forståelse for hva legevenninnen din sier når du har gjort deg opp en mening på bakgrunn av hva hun sier.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:32   #192
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Greit Lisa, jeg fikk prikken din... Beklager hvis jeg misforsto helt, men jeg synes du virket ganske låst fast. Jeg skjønner at du ikke er total motstander.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:09   #193
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk ikke riktig. Det ble nedsatt en arbeidsgruppe allerede i 2003 for å vurdere om man skulle ta inn en pneumokokkvaksine i det norske vaksinasjonsprogrammet. Høsten 2004 eksploderte denne saken i forbindelse med et pneumokokkrelatert dødsfall. Du kan lese mer om dette her og her.

Nå er det en god stund siden jeg satte meg inn i Prevenarvaksinen, men så vidt jeg husker så døde ca. 4 barn hvert år av pneumokokkinfeksjoner man kan beskyttes mot gjennom vaksinasjon med Prevenar og ca. 80 barn fikk senskader (blant annet nedsatt syn eller hørsel).

Nå er det slik at de aller fleste barn tåler en pnueumokokkinfeksjon bra. Men man kan dessverre ikke vite hvilke barn som ikke tåler en slik infeksjon, da det kan være ellers helt friske barn.

Det ligger altså en helesefagelig vurdering til grunn for innføringen av pneumokokkvaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet, men den politiske beslutningen ble tatt raskere enn den ellers ville ha blitt gjort på grunn av pressedekningen høsten 2004.

Takk. Jeg har på "listen" at jeg skal vurdere denne nærmere. Det er mulig vi tar den på neste kontroll.

Gammel 04-09-07, 11:20   #194
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Er sykepleier, og har vaksinert alle tre barna mine etter vaksinasjonsprogrammet.

Har en venninne i en annen del av landet. Hun valgte å ikke følge vaksinasjonspogrammet. Begge barna hennes fikk kikhoste som varte mer enn 100 dager.

Da barna hennes hadde hostet så de kastet opp hver dag og natt i over 3 mnd, snakket jeg med en utslitt mor som angret dypt på det valget hun hadde tatt........!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:35   #195
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte også dette, men ved nærmere ettertanke så har jeg også (foreløbig) ikke tatt den aller nyeste vaksinen som kom inn i programmet i fjor, til lillebror. Denne er, i følge helsesøster, tatt inn av politiske og ikke helsefaglige grunner, og jeg landet på å droppe den.

Er det Prevenar vaksinen?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:39   #196
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Har en venninne i en annen del av landet. Hun valgte å ikke følge vaksinasjonspogrammet. Begge barna hennes fikk kikhoste som varte mer enn 100 dager.

Den kalles ikke 100-dagerssyken for ingenting.

Gammel 04-09-07, 11:43   #197
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Interessant diskusjon og vanskelig tematikk synes jeg. Ingen av oss jobber innen helsevesenet og vi har fulgt fullt vaksinasjonsprogram til begge våre to. For nobalille sin del er Prevenar med i programmet og den var vi veldig usikre på siden den er såpass ny, men etter en lengre samtale med helsesøster valgte vi å gi han den også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:01   #198
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det Prevenar vaksinen?

Ja. Jeg er fortsatt i tenkeboksen på denne.

Gammel 08-09-07, 00:41   #199
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Mannen er lege, barna er vaksinert iflg program. Vi (les: pappan, det er jo hans domæne) var aldri i tvivl. Jeg har ikke lest hele tråden her, men det var vel en sjefsykepleierske som talte ikke-vaksinasjonssaken ?

Gammel 09-09-07, 14:27   #200
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi jobber i helsevesenet begge to, og vi vaksinerer. Sjølvklart!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.