|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hage 2026Snart februar så det klør vel litt i fingrene til fler enn meg? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hage 2026Jeg gleder meg! Opparbeidet store deler av hagen på nytt i fjor, og i år gleder jeg meg til å plante mer og pynte opp.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hage 2026Jeg har sådd chili! Mesteparten har spiret, nå venter jeg også på at auberginen skal spire. Tomat sår jeg nok i løpet av februar.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hage 2026Jeg går fra hage til balkong så får kun balkonghage fra 1april.
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: Hage 2026
jeg er H5, så det er verdt å prøve ja, de er skikkelig fine. Min mor hadde sine stående inne lenger enn meg, og hennes blomstret mye tidligere, så det er sikkert lurt å vente til verste vårkulden er over. De er lysspirende, så de må stå lyst for å spire. Tror ikke det er for sent å så, vi er fortsatt i januar. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hage 2026
Gjerne en tråd om balkongplanter, er vel nær 25 år siden sist for min del.
|
|
|
|
#7 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hage 2026Jeg har planlagt å så paprika, agurker, kruspersille og stokkroser i starten/midten av februar. Jeg er litt sent ute med blodbeger, men håper å få de i jorda nå i helga. Lørdag er fremdeles januar.
|
|
|
#8 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hage 2026Jeg har sådd blodbeger (gamle frø, men de spirte!), chili, paprika, purre, løk, artisjokk og knollselleri. De tre første har spirt, og blitt flyttet fra varmt bad til kjølig rom med vekstlys.
|
|
|
#9 |
|
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hage 2026I år har jeg ikke sådd noe, og det er litt trist. Det er sånn glede å stelle med de små spirene og etter hvert plantene. Men vi skal være borte hele juli i år, så i år skal bare drivhuset vaskes ordentlig og males litt der det er nødvendig. Så får det heller være litt lysthus denne sommeren.
|
|
|
#10 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hage 2026Jeg har overvintret chili og paprika men er heller ikke sikker på om det er liv i dem. Jeg har også overvintret blodbeger og håper det blir fantastisk!
|
|
|
#11 |
|
Sv: Hage 2026Vi har konfirmasjon i mai, med selskap hjemme og mange overnattingsgjester, så jeg må moderere meg litt på dyrking, kan ikke ha jungel i alle vinduskarmer... kun 2 sorter paprika og 3 sorter tomat er planen, og 1 sort agurk. Men pleier å ryke på litt mer, må vel ha litt blomster også, men de kan bo i drivhuset i mai. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hage 2026Foreløpig har jeg bare tenkt på skolehagen vår. Men jeg skal så gulrot om noen uker. Lenger enn det har jeg ikke kommet. Blir noen frøsnegler/spiraler med solsikke etter hvert også. Så får jeg se hva jeg ender opp med. |
|
|
|
![]() |
|
|