|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgespris på strøm?Har inngått avtale og sameiet har også gjort det for fellesarealene.
|
|
|
#82 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Norgespris på strøm?Landet til slutt på å gå for Norgespris. Så får jeg heller fortsette å prøve å ikke bruke masse strøm.
|
|
|
#83 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Norgespris på strøm?Det er vel ingen som tror at folk kommer til å åpne vinduene og fyre for kråkene.
|
|
|
#84 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Norgespris på strøm?Sparer rundt 2000 i året, så da har det blitt Norgespris på oss også.
|
|
|
#85 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Norgespris på strøm?Nå er strømprisene i Midt-Norge også blitt høye. Tror ikke det har vært en dag under krona de siste ukene. Så nå hadde det lønt seg med Norgespris for meg, mens basert på 2025 -forbruket og prisene lønner det seg ikke. Så er fortsatt veldig i tvil. Dumt å gå inn på årsavtale om prisene synker igjen på vår/sommer. Hva har dere andre i region N03 valgt?
|
|
|
#86 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Norgespris på strøm?Vi er en av få som har valgt fastpris i noe.
|
|
|
#87 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Norgespris på strøm?
Kan du dokumentere at elektrifisering er mer effektivt enn fossile kilder Poly ?
|
|
|
|
#88 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Norgespris på strøm?IEA er min go-to på det:
|
|
|
#89 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Norgespris på strøm?Vi endte med å bestille norgespris i oktober. Hittil i januar har vi spart 800, det samme viser fakturaen for desember. Med mange selskap og stor aktivitet på hvitevarer og matlaging i tillegg til kuldeperioder, så er det ikke så mye mer vi kan gjøre for å spare/tilpasse strømbruken vår. Ligger heldigvis godt under maksgrensen for forbruk i måneden. I desember til januar krysser vi et effekttrinn, men ligger vanligvis og vaker rett under 5kW.
|
|
|
#91 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgespris på strøm?Vi skrev under på Norgespris nå i januar etter at jeg trodde vi hadde ordnet det i november. Sykt dyr regning i des og nå i jan.
|
|
|
|
#92 |
|
jabbsaft
Etter å ha fått januarregningen gikk jeg inn og bestilte Norgespris. Det lønner seg veldig nå som strømmen er dyr og det er istid ute. Så får vi se hvordan prisene er til sommeren.
|
|
|
#93 |
|
finner ut av mye
|
Hva du mener du med pris? Hvor mye man betaler i måneden?
|
|
|
#94 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgespris på strøm?Jeg bestilte 18. januar og har spart nesten 1000 kroner så langt. Midt-norge. Har fulgt med prisene siden i høst, og de har vært høye siden ca oktober. Mange ulike forklaringer som har versert i media gjennom høsten og vinteren, fra at elvene i Sverige må fryse og så vil prisene gå ned, kaldt vær (gjaldt ikke før vi bikka årsskiftet), magasinene er lave ( nei, de er på snitt), global uro. Og så er det kommet en ny overføringskabel over Sognefjorden, jeg gjetter på at det er denne som er årsaken. Så jeg tror de lave prisene i midt-norge er historie, og at norgespris kommer til å lønne seg for 2026. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Jeg fikk også veldig høy regning nå for januar, men jeg ser av tallene for i fjor at jeg sparte over 5000 kroner på ikke å ha Norgespris i 2025. Så jeg er veldig usikker på om det vil lønne seg til slutt.
|
|
|
#96 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgespris på strøm?Jeg blir ganske så sur av denne greia, hvorfor må vi ha det sånn at hver enkelt privatperson skal måtte sette seg inn i alle detaljene i strømmarkedet? for Midt-Norge ser nå tallene for 2025 ut til å være helt irrelevante, etter den strømkabelen over Sognefjorden ble satt i gang. 1. oktober stod det at jeg ville tapt 8000 på å velge Norgespris, så da gjorde jeg selvfølgelig ikke det. Syns godt det kunne vært opplyst fra offentlig hold at denne kabelen ville bli en gamechanger. Sist redigert av Galathea : 04-02-26 kl 13:36. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
På desemberregningen betalt vi ca 2000,- mot 3000,- uten Norgespris. Jeg har ikke sjekket hva regningen hadde blitt med strømstøtte, det hadde ikke blitt 3000,-.
|
|
|
#98 |
|
jabbsaft
Prisene i fjor var mye lavere enn hva "ekspertene" ser for seg i år. Når jeg sjekket aug25-jan26 lønte det seg. Men for hele 25 ville jeg ha betalt mer med Norgespris. Å prøve å regne på strømprisingen, Norgespris og strømstøtte og hva som lønner seg og ikke, er helt umulig. Føles litt som å være med i Ekstra Joker Nord
|
|
|
#99 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Norgespris på strøm?Helsikes for en strømregning for januar, men samtidig har det vært bikkjekaldt og bilen har måtte lades konstant. Nettleien gikk i 0, så totalt ble det likevel ikke helt krise. Jeg var treg med norgespris, bestilte den 1/1.
|
![]() |
|
|