Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-25, 17:21   #441
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hun valgte vel å stå frem selv på sosiale medier.

Må være fryktelig å bli konfrontert med et slikt overgrep mange år etterpå når man selv ikke engang har vært klar over det.

Ja, helt enig, og det av noen du har definert som venn. Føler med henne.

Gammel 04-02-25, 17:27   #442
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler at jeg kanskje hadde foretrukket å «ikke vite». Hvis man først får vite om slike overgrep i ettertid, så må det gjøre vondt på en ganske annen måte.

På den andre siden: overgripere bør tiltales når det blir kjent for politiet, og da er de sikkert forpliktet til å informere offeret også.

Gammel 05-02-25, 14:02   #443
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

På den andre siden: overgripere bør tiltales når det blir kjent for politiet, og da er de sikkert forpliktet til å informere offeret også.

De må jo innhente offerets betraktninger. De har jo plikt til å utrede potensielle lovbrudd best mulig.

Gammel 05-02-25, 15:28   #444
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at dette bør sette propp i kjeften på alle dem som mener at de som har anmeldt har gjort det for å skaffe oppmerksomhet rundt seg og sitt. Kastet seg på hypen, liksom. Hun her har jo vært en støttende venn og uttalt seg som "karaktervitne" nærmest. Og har åpenbart ikke ønsket å bidra til at han får "mer på seg".

Gammel 05-02-25, 15:29   #445
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det setter selvsagt ikke propp i kjeften på dem som mener at "løse kvinner som kler seg utfordrende og drikker seg sanseløse selv må ta skylden for hva som skjer med dem", da.

Gammel 26-03-25, 22:19   #446
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Enda en fornærmet.

Gammel I går, 17:53   #447
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Jeg reagerer på forsvarernes bruk av ord; i dag ble ordet tenåring brukt om Høiby og dagen i 2018 da et påstått overgrep skal ha skjedd, han var da 21 år, er 29 år nå.

I går brukte forsvareren setningen "Han skal komme inn i denne salen som en uskyldig gutt". Jeg synes det vil være mer naturlig å bruke ordet mann.

Så er jeg sjokkert over at det sikkerhetsmessig er mulig å ta med seg folk på nachspiel i samme hus som to tronarvinger oppholer seg, gjentatte ganger, uten at dette blir videreformidlet til foreldrene.

Sist redigert av Ine : I går kl 17:58.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:14   #448
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg får også en følelse av at her forsøker man skape et bilde av stakkars lille Marius som ikke kan noe for det han gjør. Han er en voksen mann som må stå til ansvar for sine handlinger og de valgene han har tatt.
Nei er nei, og det er også nei når den man voldtar ikke er i stand til å uttrykke motstand.
Når det gjelder simkortet var det vel bare to til stede, så ... det ble vel uheldigvis slått ut med oppvaskvannet.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:07   #449
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Så er jeg sjokkert over at det sikkerhetsmessig er mulig å ta med seg folk på nachspiel i samme hus som to tronarvinger oppholer seg, gjentatte ganger, uten at dette blir videreformidlet til foreldrene.

Sikkerhetsmessig er det vel tryggere at Marius er på nachspiel der, enn et vilkårlig annet sted. Vet vi at mor/stefar ikke visste om dette? Jeg vil heller at mine unger skal feste i nærheten av meg enn langt unna meg ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 09:23   #450
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leste beskrivelsen av forklaringen som ble gitt i går, så kjente jeg at det gikk et grøss gjennom meg. Fordi dette er en mann som forsøker å gjøre seg selv til et offer for handlinger han selv har valgt å gjennomføre, ved å begrunnet det i at det er så synd på ham fordi han er sønnen til Norges kronprinsesse. Som om det ikke er mange, mange unge mennesker som vokser opp med superkjendis-foreldre, uten å bli drittsekker og overgripere.

Det er altså en total ansvarfraskrivelse, som beskrives i den rettssalen. "Stakkars meg, som er sønnen til moren min..." What. The. Actual. Fuck. Jeg er så DRITTLEI overgripere som skaffer seg sympati for helt horrible handlinger ved å skylde på omstendigheter og alt annet enn seg selv. Du Velger Hvordan Du Oppfører Deg Og Behandler Andre Mennesker. DU! For faen. Og, sorry mack, men den vitneforklaringen til "Skaugum-damen" viser jo at "jo, du forgriper deg på bevisstløse damer. Og filmer det! Og LAGRER filmene og bildene!"

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.