Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 17:39   #561
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Jeg tenkte det samme når jeg leste den setningen som Røverdatter siterer.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:39   #562
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaia, jeg synes det du skriver er skikkelig provoserende, og jeg tror du tar feil. Og når jeg kjenner etter hvorfor det treffer, er det fordi du jo faktisk sier at det er mor som ser ut til at hun ikke har sørget for tilstrekkelig moralsk ryggrad. Hvordan i all verden kan du vite noe som helst om det? Det treffer overhodet ikke meg og jeg tar det ikke personlig, men jeg synes det du gjør er å gå veldig langt i å si at hun kunne ha forhindret dette hvis hun var en bedre mor. og hadde oppdratt bedre Og hvis du ikke kjenner de folka veldig godt, mener jeg at du ikke har noen forutsetninger for å hevde noe slik.

Kanskje han hadde vært mye verre hvis han vokste opp i en annen familie. Det kan virkelig ingen av oss sette oss til doms over.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : I går kl 19:06.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:48   #563
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg lar den ligge der. Jeg lever godt med at det jeg skriver oppleves som provoserende. Så syns jeg at dere som blir provosert skal kjenne litt på hvorfor det treffer.

Jeg synes slett ikke at det treffer. Jeg synes bare at du tar feil.

Gammel I går, 19:55   #564
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaia, det jeg tror gjør at det stritter hos meg er mangelen på evne til å se nyansene mellom "foreldrene har skylda", og "foreldrene har ingen påvirkning på barna". Det at jeg mener at det første blir alt for enkelt, betyr ikke at jeg mener det siste. Noe du ser ut til å lese. Det er mange grader imellom, hvor foreldrene er en del av det store bildet, men ikke nødvendigvis hovedårsaken, til manglende moral. Det er mer komplisert enn det endimensjonale bildet du tegner. Det kan skje mye i løpet av et liv som deformerer det moralske kompasset som foreldrene har installert.

At folk er uenige med deg trenger ikke å bety at de blir lei seg eller føler seg truffet. Bare at de mener du tar feil. Det er ikke slik at du kommer med noe jeg ikke har hørt før, og som plutselig vekker en hel masse følelser av en eller annen dypere grunn. Jeg synes ikke du treffer litt en gang, men du tillegger meg meninger jeg ikke har, og påstår at jeg sier ting jeg ikke har sagt. Og det provoserer.

Jeg skjønner dette er noe du har tenkt mye på, men det betyr ikke at du har fasiten. Det du sier er sant for noen, men neppe for alle. Vi er faktisk flere som har tenkt.

Sist redigert av My : I går kl 22:37.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:34   #565
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg lar den ligge der. Jeg lever godt med at det jeg skriver oppleves som provoserende. Så syns jeg at dere som blir provosert skal kjenne litt på hvorfor det treffer.

Mulig jeg har mistolket deg, men slik jeg leser deg har du komt frem til konklusjonen din ut fra egne (kjipe?) erfaringer?
Det er vel ganske naturlig at foreldre går i seg selv når barna sliter, men på seg selv kjenner man faktisk ingen andre. Så jeg er ikke enig med deg, jeg synes du er alt for bastant. Og det helt uten at jeg er provosert eller at du treffer noe som helst i meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:24   #566
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Gaia: Jeg føler meg på ingen måte truffet og er ikke indignert. Og jeg lurer fortsatt på om du mener at jeg, kanskje med litt bidrag fra mannen, kan skryte på meg å være hovedårsak til at det går strålende med begge barna våre. For det er jo den naturlige konsekvensen av meningen din.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 00:24   #567
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg så dette Ted-foredraget av moren til en av guttene som sto bak Columbine-skytingen.

Hun kjenner på skyld, skam, ansvar og sorg. Det finnes helt sikkert ting hun kunne ha gjort for å forhindre dette. Selvsagt gjør det det. Men hva? Det er det jeg sitter igjen med. Når man ser katastrofen, så er det i etterpåklokskapens navn så skrekkelig enkelt å si at noe annet burde vært gjort. En eller annen gang. Noe! Det må da være noe den moren kunne gjort???

Men etter min mening er dette like meningsfylte tanker som tanker om at man ikke burde ha latt ungdommen låne bilen akkurat den dagen de krasjet. Eller man burde ha nektet ungdommen å dra på akkurat den festen hvor de fikk tilgang på rusmidler som gjorde dem hekta. Lett å velge når man ser resultatet. Umulig å vite i forkant.

Mette-Marit har helt sikkert, på lik linje med alle oss andre, gjort feil underveis i sin oppdragelse av de tre ungene hun har. Men jeg tror ikke hun på noe vis har vært en dårligere forelder enn de aller fleste av oss. Det er ingenting som tyder på det.

Hvis hun er omtrent som oss alle andre, så lurer jeg på. Skal alle føle på ansvar for hva de voksne ungene gjør eller sier? Eller er det kun de som har unger utenfor normalen og som for eksempel er kriminelle, narkomane eller tilsvarende som skal kjenne på det?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 00:43   #568
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

For å spore helt av i foreldres_påvirkinging-debatten; hva skal vi si og tenke om pressens manglende dekning av det grenseløse miljøet Marius har vært en del av? Jovisst, det har vært enkeltoppslag med Sophie Elise og Nora Haukland som har poser som gjør livet 1000 (eller var det 100000) ganger bedre. Jeg regner med at presse-Norge har god oversikt over hvem som frekventerer disse miljøene, men hvorfor skal det være så tabu å gå i dybden på hvem som befinner seg i disse miljøene, hvor rusmidler og promiskuøs atferd synes å være normen. Jeg ønsker at noen kunne grave litt i dette, så lenge vi vet at det eksisterer. Ellen Holager Andenæs har vel ymtet frampå om dette, men det er som fenomen lite nevnt i mediene.

Gammel I dag, 00:56   #569
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I en eller annen tråd, mulig denne, nevnte jeg det brevet MM skrev til pressen for 9 år siden hvor hun ba pressen la Marius være i fred, og det så ut som at de gjorde det.
Men det kan jo ikke bare ham som er en del av dette livet? Det har vel kommet flere drypp om at kjendiser/programledere, reality deltakere og en tidligere idrettsutøver har holdt på med mye fest og dop, men lite konkret. Det er mest etter noe har skjedd, typ kjørt for for, mistet et oppdrag, skadet seg hardt osv. Det mest konkrete jeg har sett er at Adrian Sellevoll har vært clean i to (+) år nå (det lærte jeg av adventskalenderen på NRK i år).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.