Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Belte til festdrakt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 08:58   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Belte til festdrakt

Mitt store 50-årsprosjekt er å sy meg en festdrakt. Ettersom jeg allerede eier en bunad, så har jeg et ønske om mye gjenbruk. Jeg bruker mønsteret til Fæbrik.

Foreløpig har jeg sydd blusen, av et dynetrekk kjøp på loppemarked, og vesten, hadde jeg en plan om gjenbruk som havarerte, men det var jo ikke mye stoff man måtte kjøpe.

Men jeg er usikker på hva jeg ser etter når jeg skal lage belte. Er det noen som har forslag til hva jeg skal se etter som kan fungere som et belte til en festdrakt? Og altså gjerne noe som kan gjenbrukes.

Gammel I går, 09:53   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Belte til festdrakt

Hva med sånn gammeldags tallerkenholder? Eller fatholder? Vet ikke hva det heter. Sånn man hang på veggen, de var ofte brodert og så kunne man putte oppi et fat.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:57   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Broderi, klokkestreng etc? Jeg husker Jenny Skavland brukte stoff og så sydde bestemora (tekstilkunstner, skal sies)på perler og sånn. Det var nydelig.

Gammel I går, 11:59   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Belte trenger å være litt tykt og stødig, så et tips er å bruke gammel dongeri til å sy som bakside for stabilitet. Men man får også kjøpt sånn greie ferdig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:18   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Belte trenger å være litt tykt og stødig, så et tips er å bruke gammel dongeri til å sy som bakside for stabilitet. Men man får også kjøpt sånn greie ferdig.

Strålende tips. Det var akkurat noe sånt jeg håpet at noen skulle komme med.

Gammel I går, 12:22   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brett sammen to-tre lag dongeri (kommer an på hvor stivt det er), så du får ønsket bredde, og sy langsgående sømmer med ca en centimeters mellomrom - det gir bedre stabilitet. Så har du et bra grunnlag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:55   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flilfjonka her inne har sydd en nydelig festdrakt og ranet slips-beholdningen til mannen som hun sydde belte av.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:13   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Flilfjonka her inne har sydd en nydelig festdrakt og ranet slips-beholdningen til mannen som hun sydde belte av.

Det endte nok mest med slips fra bruktbutikker for å få det mer fargerikt. Jeg sydde sammen smale strimler av slips til et gamle bredt belte, som tok opp noen av fargene i broderiet på ryggen (et gammelt brodert bilde, blomstermotiv). Beltet er foret med et ensfarget fast stoff på baksiden. Jeg sydde et belte til som er lysere og mer nøytralt, ikke så tynne striper, der brukte jeg stoff fra broderte duker.
Lykke til, det er så gøy å sy festdrakt!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:20   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du sender meg telefonnummer kan jeg sende bilde av begge beltene mine.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 23:54   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det endte nok mest med slips fra bruktbutikker for å få det mer fargerikt. Jeg sydde sammen smale strimler av slips til et gamle bredt belte, som tok opp noen av fargene i broderiet på ryggen (et gammelt brodert bilde, blomstermotiv). Beltet er foret med et ensfarget fast stoff på baksiden. Jeg sydde et belte til som er lysere og mer nøytralt, ikke så tynne striper, der brukte jeg stoff fra broderte duker.
Lykke til, det er så gøy å sy festdrakt!

Høres kjempegøy ut, nå fikk jeg lyst til å kikke i slipsavdelingen til mannen og se om det er noen støvsamlere der.
Vil gjerne se bilde jeg også.

Tjorven- jeg kan ta med en bunke dongeribukser neste gang så kan vi prøve litt på belter sammen.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.