Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2026

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-26, 09:57   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Konfirmant 2026

Vi trenger vel en tråd for konfirmasjonene i å også? (lette i forumet, men fant ingen)
Mellomste konfirmeres andre helg i mai, og jeg begynner å kjenne litt på stresset, mye som ikke er i boks selv om mat er bestilt og invitasjoner sendt. Har leid lokale til middagen, men etter konfirmantens ønske så tar vi kaffe og resten av festen her hjemme. Så da må vi rydde og pynte på 2 steder...Vi blir ca 30 pers.

Sist redigert av Galathea : 16-03-26 kl 14:45.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-26, 14:42   #2
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2026

første helgen i mai for vår den, 2.5
Lokale er bestilt for flere år siden, vi blir sånn 60+ (tre familie, felles fest med hennes kusine)

Noe mat er bestilt g mye mat lages av familien.

Det som er mest stress er egentlig at huset vårt alvorlig må ryddes uansett. Ikke fest der, men gjeser blir et jo .

Gammel 16-03-26, 15:16   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Konfirmasjon 2. mai. Seremoni klokka 14 i kulturhuset, fest på jobben til mannen etterpå. Har førebudd ca null, men hadde nyleg fest der eg sjølv laga maten til 20 pers, så det skal nok gå greit å plusse på nokre på det. Har prøvd å få ungdommen sjølv til å foreslå farge/pynt, han er ikkje på den planeten i det heile.

Gammel 16-03-26, 15:32   #4
Galathea

Galathea sin avatar

Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Har prøvd å få ungdommen sjølv til å foreslå farge/pynt, han er ikkje på den planeten i det heile.

Haha, samme her, jeg har ymtet frampå litt om pynt og borddekking, men da fikke jeg bare et overraska blikk tilbake. Så det blir jeg kjører samme oppsett som for datteren for 2 år siden, grønt/naturfarger, det er passe nøytralt, mulig vi pynter med noe gamingrelatert, siden det er hovedinteressen.

Gammel 16-03-26, 15:38   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mellomste er konfirmant 9. mai. Konfirmasjon kl 14 og selskap kl 16.
Vi har egentlig tenkt å bare snu bunken og ta en repeat av førstemann sin. Det er egentlig svært få forberedelser som trengs. Konfirmanten selv har nettopp fått dress (mørkeblå dress, hvit skjorte, gult slips, brune sko). Jeg baker alle kakene bortsett fra marsipankake og franske makroner som vi kommer til å bestille. Mat blir kinesisk som sist. Det blir buffet med flere ulike retter og jeg trenger ikke bestille fra restauranten før 2 uker før. I år er alle barn så store at de spiser kinesisk mat slik at jeg ikke trenger lage pølser i brød i tillegg så det er jo praktisk. Vi holder selskapet hjemme hos oss (vi blir bare 18-20 stk) og har alt vi trenger. Bilder tar vi i hagen før middagen.

Akkurat nå er det ingenting mer som må gjøres før matbestillingen to uker før. Det blir samme bordpynt som sist. Hvite duker med falsk eføy langs midten av bordene og innimellom der blir det telysholdere som mannen min har laget av skiver av bjørk og så små glass med små blomsterbuketter som jeg klipper til selv av større blomsterbuketter jeg kjøper dagen før konfirmasjonen. Det ble veldig pent sist. Jeg er ganske avslappet til det hele. Det hjelper å ha gjort det før.

Gammel 17-03-26, 00:47   #6
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

6.6 her i gården. Har bestilt lokale men bestiller maten senere. Ligger an til å bli thaimat. Det hadde vi også i nummer 2 sin konfirmasjon. Vi må være ute av lokalet til kl 19, så da må vi være effektive når selskapet er slutt.
Bunad syes av svigerinne som kan slikt, og sølvet er i boks som følge av jule og bursdagsgaver i det siste. Jeg syns egentlig bunad er unødvendig og alt for dyrt, men nå har de i alle fall fått alle 3. dyrt med 3 jenter.

Gammel 17-03-26, 14:56   #7
Galathea

Galathea sin avatar

Standard

Hvor kjøper dere dress til gutta? Min har vokst noe hinsides siste året, så planen var å vente lengst mulig, men nå er vel tida snart inne. Han har null interesse for mote selv, i fjor så jeg at så og si alle hadde mørk blå dress og brune sko, er det det som gjelder for konfirmantene i år også?

Gammel 17-03-26, 18:14   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Et par år siden min ble konfirmert, men han fikk Selected dress. Dressmann ble for vide for ham. Han og kameratene bruker fortsatt blå dress med brune sko og brunt belte.

Gammel 17-03-26, 20:31   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Hvor kjøper dere dress til gutta? Min har vokst noe hinsides siste året, så planen var å vente lengst mulig, men nå er vel tida snart inne. Han har null interesse for mote selv, i fjor så jeg at så og si alle hadde mørk blå dress og brune sko, er det det som gjelder for konfirmantene i år også?

Vi bestilte fra Zalando. Jeg aner ikke hva som gjelder av farger, men min gikk for mørk blå dress og brune sko ja (og hvit skjorte og gult slips).

Gammel 17-03-26, 22:12   #10
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Vi har nettopp kjøpt på Dressmann, og min gikk for lys grå dress, lys blå skjorte, og brune sko og belte.

Gammel I går, 08:51   #11
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

10.5. kl. 09.30 i Oslo rådhus for minsten. Festen tar vi som en lunsj hjemme. Han har sterk ønske om grillfest. Jeg er i England nå og har kjøpt dress fra Next. Jeg har hatt konfirmasjon hjemme før, så det går ganske greit å lage maten selv. Jeg føler ikke at jeg har nok kontroll over hvem som kommer, så det må jeg få sjekket ut når jeg kommer hjem.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:03   #12
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Min gutt har ikke startet å vokse enda, så utvalget begrenser seg selv, men Dressmann har små størrelser. Siden han nå står rett foran vekstspurten, har vi valgt å kjøpe pent brukt dress da han blir å bruke den maks 3 ganger. Den er garantert for liten allerede til jul. Det ble mørk blå.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.