Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehund
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Hva mener du? At de du har erfaring med som driver med avl på renraset puddel eller labrador, ønsker å fortsette med det? Det er kanskje ikke så rart? Hvorfor skulle de endre på det, liksom? Det er dessuten like økonomisk lønnsomt å avle renraset puddel som blandingshunder. Også har du møtt på noen som ikke driver forsvarlig avl av blandingshunder. Men betyr det automatisk at alle som driver oppdrett med puddelblandinger avler på usunne dyr? Det er bare fordomsfullt og kjipt å antyde overfor de som driver forsvarlig avl og hundehold av puddelblandinger. For de finnes. Det finnes også uforsvarlig oppdrett av pudler.
Jeg er helt for å slå hardt ned på uforsvarlig og uetisk avl og hundehold, men jeg mener man skal gjøre det uavhengig av rase. Og bare slutte å bruke kjip retorikk som «designerhunder» og «doodlebastarder» osv. Dette er individer som er like elsket og unike og verdsatt for familiene sine som andre hunder er.
Jeg synes du leser meg ved skikkelig vrange briller så jeg tror ikke jeg gidder å diskutere dette lenger. Kjempefint hvis du har møtt mange seriøse oppdrettere av blandingshunder, det har ikke jeg. Og jeg skjønner ikke hvorfor en blandingshund er dyrere enn en rasehund.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|