|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?Vi får besøk av et vennepar fra USA i midten/slutten av mai (de har aldri vært i Norge før) og ønsker meg tips fra dere om ting vi kan se/gjøre i Oslo-området og veldig gjerne forslag til dagsturer herfra også. Jeg har selvsagt allerede en liste med forslag, men jeg er helt sikker på at noen av dere har idéer til noe jeg ikke har tenkt på så jeg tar i mot alt av tips.
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?Kistefoss, tur til markahytte, Akershus festning, Bærums Verk, banen til Holmenkollen, Frognerparken, badstu, Munch.
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?Holmenkollen og skulpturparken på Ekeberg var noe fjorårets USA-gjestene likte godt. Vigelandsparken falt i god smak også. Og skogstur uten å be om lov av skogeier hadde de visst ikke vært borti før, og falt pladask for. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?Båttur ut til Hovedøya for å se klosterruinene og å spise på Klosterkroa. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
trøtt
|
Sv: Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?Skal de være lenge? Kjøre og se Heddal stavkirke, videre til Tuddal høyfjellshotell for frokost eller tidlig lunsj, kjøre opp og gå opp til Gaustatoppen (eller ta banen inne i fjellet). Jeg vil også anbefale Vemork.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Sv: Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?De er her i to uker. Takk for mange tips. De fleste har jeg allerede på listen, men fint å se at flere er enige med meg om hva som er verdt å besøke. Gaustatoppen er absolutt på listen, men jeg tenkte ikke på at Heddal stavkirke var på veien så den er nå på listen den også.
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?«Norway in a nutshell» er jo en klassiker. Den har jeg tatt med nesten alle utenlandske gjester på. Hvis vi har base i Oslo har vi snudd på Voss og returnert til Oslo; kommer da tilbake sent på kvelden. Det er en fin dagstur - eller så kan man ta en overnatting i Bergen.
|
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Sv: Hva finne på i/rundt Oslo med venner fra USA?
|
![]() |
|
|