Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Påskekrim 2026

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-26, 09:16   #41
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskekrim 2026

Tror jeg er litt sensitiv, men jeg liker mye bedre Mord i sogn enn Harry Hole. Har lest Marekors for hundre år siden, men for meg blir det for mye blod og gørr. Har 3 episoder igjen, skal se ferdig, og den er spennende, for all del.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-26, 09:16   #42
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg ser Mistenkt nå, og liker den godt. Blir nok den eneste påskekrimmen i år. Lynley er så knyttet til Nathaniel Parker og Sharon Small at alle andre versjoner ikke holder mål, og da jeg ikke liker Nesbø sine bøker, så utgår Harry Hole. For å være enda mer pirkete så frister ikke Hivju og Jørgen Jæger heller.

Kunne tenkt meg å se den danske påskekrimmen på tv2, men har ikke den kanalen. Det er egentlig på høy tid å bytte ut Disney+ med TV2 Play nå da sykkelsesongen er godt i gang, så da blir det dansk krim likevel.

Disney + er inkludert i enkelte TV2 Play-pakker.

Gammel I går, 11:59   #43
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Igår så jeg Shetland. Den liker jeg som vanlig.
Ser også The Marlow Murders.

Gammel I går, 15:05   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI har sett Harry Hole og har begynt å Shetland.
Jeg synes Harry Hole kom godt ut av det, og synes det er gøy at den er en suksess på Netflix. Det er jo ekstrem brutalt og voldelig, men det er jo slik bøkene er også. Jeg liker stemningen, synes både Santelmann og Tjelta kommer godt ut av det, og synes Oleg spilles fantastisk bra.

Shetland er også bra, synes jeg - har SÅ lyst til å reise dit. (Har hørt rykter om at det er mye mindre kriminalitet der enn man kan få inntrykk av i serien. )

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 17:34   #45
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Har begynt på Harry Hole. Vet ikke helt. Klarer ikke å se forskjell på de mannlige skuespillerne, så klarer ikke å henge med på hvem som er hvem. Får også litt spader av at han som spiller Harry tydeligvis har sett for mye på Christian Bale sin Batman.

Gammel I går, 22:03   #46
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må si at Shetland skuffa i år. Historien er grei nok, men jeg er nok ikke noen fan av Ruth og Tosh. Det er mye rart de driver med underveis der.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:42   #47
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Shetland med Douglas Henshall er bedre enn Ashley Jensen. Det har jeg syntes siden hun kom inn.

Nå ser jeg Mistenkt (Gone) og til og med jeg syntes den er ekstremt langsom. Såpass langsom at jeg er her, og rett og slett kjeder meg til tider. Ja, jeg vet den har fått gode anmeldelser.

Gammel I dag, 09:59   #48
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Harry Hole, det er gøy at de har satt kjente, gode skuespillere inn i så mange store og små roller, og enig med Pøblis at Oleg er fantastisk.
Serien er tro mot boken uten at det blir flaut, og jeg liker at de tar med seg brutaliteten fra boka inn i serien.

Gammel I dag, 10:48   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knøtteliten (straks 16 ) og jeg har sett “Kunsten å drepe” eller “This is not a murder mystery” som den heter på engelsk. Vi koste oss.
Frøkna mente at det gikk for kjapt og ville ha flere episoder.

Gammel I dag, 13:36   #50
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er veldig fornøyd med Harry Hole, det er gøy at de har satt kjente, gode skuespillere inn i så mange store og små roller, og enig med Pøblis at Oleg er fantastisk.
Serien er tro mot boken uten at det blir flaut, og jeg liker at de tar med seg brutaliteten fra boka inn i serien.

Ja, ikke sant det er stas med alle de norske skuespillerne som dukker opp i små og store roller underveis? I nest siste avsnitt sa jeg til Pøbelgemalen: "NÅ mangler bare Henriette Stenstrup!" - og plutselig var hun der.

VI ble ferdige med Shetland i går, så nå er jeg spent på hva vi velger å gå for i kveld. Tror nok det blir Mistekt. Jeg er llitt allergisk mot kosekrim, så vi må finne noe dystert, tenker jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 16:14   #51
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen tøffing på krim, men er så smått i gang med Harry Hole. Leste også Marekors som kom på et tidspunkt da jeg fremdeles orket lese Nesbø før mengden gørr tok av (ser at noen over her skrev akkurat det samme). Og liker at den er i Oslo selvsagt. Håper jeg klarer fullføre den.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 17:14   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi digget Mistenkt. Akkurat sånn britisk krim skal være.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.